Säljorder
Eva Sundberg
2018-03-13
Hej

För det första varför är alla mina tidigare frågor borta ???

Vi vill rensa bort alla sälj ordrar som man bara ser dem som är aktuella.

Per
2018-02-26
Hej Eva.

Angående er första frågan: har ni möjligtvis skrivit dessa frågor i ett annat delforum?

Vi har dels ett forum för Standard ERP, dels ett för Standard Ekonomi.
Men vi har också olika forum inuti dessa för olika länder.
Just nu är du i Sverige-delen, men med engelsk text.
Du kan undertill ändra så att du kommer till sverigedelen med svensk text längst ned på sidan genom att ändra från "English" till "Svenska"

Som svar på din fråga så går det tyvärr inte att rensa bort tidigare ordrar då det skulle ha påverkan på systemet i stort.

Det går dock exempelvis att skapa en separat orderklass eller lagerdel där ni "förpassar" tidigare säljordrar, och som ni sedan kan urskilja genom att ändra indexeringen (söka efter lagerställe eller orderklass)

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Eva Sundberg
2018-02-26
Jag försöker byta språk längst ner men de finns bara engelska att välja på

Oj hur skapar men en separat orderklass
Per
2018-03-05
Hej.

Vänligen se bifogade bilder.

Språk ändrar du längst ned på forumsdelen.

En ny orderklass kan du skapa genom att lägga till en ny säljorder och sedan gå till "Orderklass", klicka där och välja "Ny"

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.