Företagsloggan försvunnen
2021-01-07
Plötsligt när jag tar ut fakturor har vår företagslogga som funnits uppe i högra hörnet på fakturan försvunnit. Hur gör jag för att få tillbaka den?
2021-01-07
Det jag nu noterat är att om jag väljer utskrift direkt när jag skapat fakturan från fakturavyn försvinner loggan. Väljer jag att skriva ut fakturan från Dokument kommer loggan med.
HansaWorld support Nordics
2021-01-07
Hei.

Har du forskjellig operativsystem på serveren og maskinen du bruker?

Mvh
2021-01-08
Skrivet av:HansaWorld support Nordics16:33 7 Jan 2021
Hei. Har du forskjellig operativsystem på serveren og maskinen du bruker? Mvh
Vi har hostad server hos er (Hansa) och klienten använder Windows 10 Version 19041.685

Denna infon finns på våran mystandard:
Current Version: Standard ERP 8.5 2019-07-15 (85320313)

Vänligen kontakta vår IT-ansvarig om du behöver mer information.

hans.fagerstrom@cadmac.se
2021-01-11
Kan du gjøre følgende:

1. Modul fakturering
2. Dokumenter
3. Marker faktura i blått
4. Trykk på tannhjulet
5. Velg definer dokument
6. Ta et skjermbilde og legg det opp her

Mvh
2021-01-12
Skrivet av:HansaWorld support Nordics16:49 11 Jan 2021
Kan du gjøre følgende: 1. Modul fakturering 2. Dokumenter 3. Marker faktura i blått 4. Trykk på tannhjulet 5. Velg definer dokument 6. Ta et skjermbilde og legg det opp her Mvh
Files are pending for approval
2021-01-12
Hoppas det fungerade med skärmdumpen?

Det blir en ganska utdragen historia att få hjälp av supporten via detta forum. Det tar upp till ett dygn att få återkoppling mellan varje svar. Jag kontaktade er den 7:e januari i detta ärende och det är alltså inte löst än idag, 12:e januari. Det hade förmodligen gått att lösa på en halvtimme i ett telefonsamtal. Om möjligt, ring mig på 072-5545520.
2021-01-12
Hei.

Her må du ha valgt noe feil. Kan du prøve å følge guiden igjen.

Ser ut som du har åpnet rutiner, det er ikke riktig. Velg dokumenter på hovedkontrollen.

Ber min svenske kollega oversette nå så poster jeg det snart.

Mvh
2021-01-12
1. Modul Fakturering
2. Dokument
3. Markera faktura i blått
4. Tryck på kugghjulet
5. Välj definiera dokument
6. Ta en skärmdump och lägg upp den här

2021-01-12
Skrivet av:HansaWorld support Nordics12:42 12 Jan 2021
Hei. Her må du ha valgt noe feil. Kan du prøve å følge guiden igjen. Ser ut som du har åpnet rutiner, det er ikke riktig. Velg dokumenter på hovedkontrollen. Ber min svenske kollega oversette nå så poster jeg det snart. Mvh
Jag har följt guiden du skrev. Modul fakturering, dokument, markerade Fakturor och tryckte på kugghjulet och sen definiera dokument. Då kom den ruta upp som jag tog skärmdump på.
2021-01-12
Skrivet av:HansaWorld support Nordics12:58 12 Jan 2021
1. Modul Fakturering 2. Dokument 3. Markera faktura i blått 4. Tryck på kugghjulet 5. Välj definiera dokument 6. Ta en skärmdump och lägg upp den här
Som sagt, jag har gjort exakt så.

Det är väldigt tungrott att försöka lösa det här via ett forum. Det tar alldeles för lång tid. Eftersom man inte får någon avisering när det finns svar här måste man gå in med jämna mellanrum och det glömmer man lätt bort när man har fullt upp med sitt jobb.
2021-01-12
Hei.

Vennligst se vedlagte skjermbilder. Dette er guiden du må følge.

Siste skjermbilde er hvordan resultatet ser ut.

mvh
2021-01-12
Skrivet av:HansaWorld support Nordics15:19 12 Jan 2021
Hei. Vennligst se vedlagte skjermbilder. Dette er guiden du må følge. Siste skjermbilde er hvordan resultatet ser ut. mvh
Ja, jag gör precis så och dumpen jag skickade såg ungefär likadan ut. Provar att skicka den igen.
Files are pending for approval
2021-01-12
Hei.

Bildet jeg fikk opp sist du la opp var av noe helt annet.

Men faktura malene dine ser bra ut, du har to forskjellige til forskellige språk. Men det som skjer hos deg er på samme faktura kan du velge print eller dokument >> fakt.nr. >> print og det er ulikt resultat? Identisk faktura?

Ligger logoen korrekt på server?

Mvh
2021-01-13
Skrivet av:HansaWorld support Nordics18:03 12 Jan 2021
Hei. Bildet jeg fikk opp sist du la opp var av noe helt annet. Men faktura malene dine ser bra ut, du har to forskjellige til forskellige språk. Men det som skjer hos deg er på samme faktura kan du velge print eller dokument >> fakt.nr. >> print og d
Om jag väljer print från fakturavyn när jag har skapat en faktura, då kommer inte loggan med. Om jag väljer att gå in i dokument, väljer fakturanummer och sen print, då kommer loggan med.

Detta hände från en dag till en annan, vi har alltså inte gjort något som skulle kunna resultera i att loggan plötsligt inte kommer med. Men jag kan be någon här titta på hur loggan ligger på servern.
2021-01-13
Hei skjer dette på samme faktura på samme datamaskin? eller er det forskjellige fakturaer på samme datamaskin?

Mvh
2021-01-14
Skrivet av:HansaWorld support Nordics12:15 13 Jan 2021
Hei skjer dette på samme faktura på samme datamaskin? eller er det forskjellige fakturaer på samme datamaskin? Mvh
Vi lyckades lösa det själv. Vi behövde gå in i dokumentmallen och först ta bort bild och sen lägga till på nytt. Det är som sagt väldigt svårt att lösa den här typen av problem via ett forum, det tar lång tid.

Jag har dessutom varit i kontakt med er i ytterligare ett ärende, vi är i behov av en specialanpassad rapport. Ni har flera gånger svarat att ni ska be någon kontakta mig men jag har fortfarande inte blivit kontaktad. Det är sedan oktober jag har försökt få hjälp med detta.

Supporten och tillgängligheten är verkligen under all kritik, vi betalar era fakturor punktligt varje månad och har varit kunder i ca 25 år. Det är frustrerande att vi de fåtal gånger vi behöver hjälp inte får det på ett tillfredsställande sätt.
2021-01-14
Hei.

Har igjen bedt en av våre partnere ta kontakt med deg vedr. spesialtilpasset rapport.

mvh
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.