Utskrift av fakturor
Veronika Nilsson
2018-11-28
Hej,
Undrar vad har vi missat att ställa in efter uppdateringen till 8.4???
Det går inte att skriva ut fakturor i modulen fakturering, händer inget och jag måste tvångsavsluta programmet!
Däremot går det att skriva ut om jag går via dokument...
Hälsningar Veronika
Per
2018-11-28
Hej Veronika.

Tack för ditt meddelande.

Vänligen uppge företagsnamn och kundnummer.

Uppge även den version ni använder just nu. Ni kan se aktuell version genom att starta upp Standard ERP och klicka längst upp till vänster "Standard ERP" och sedan vidare "Om Standard ERP.." så ska det stå versionsnummer.

Var exakt i programmet är det ni försöker skriva ut fakturorna ifrån?

Är det i Modul-Fakturering >> Register >> Fakturor? Eller någon annanstans?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Veronika Nilsson
2018-11-28
Skrivet av:Per11:23 28 Nov 2018
Hej Veronika. Tack för ditt meddelande. Vänligen uppge företagsnamn och kundnummer. Uppge även den version ni använder just nu. Ni kan se aktuell version genom att starta upp Standard ERP och klicka längst upp till vänster "Standard ERP" och sed
Hej,
Folkmusikens hus, kundnummer 4657001, version 8.4.
Ja, det är därifrån jag försöker skriva ut fakturorna.
Per
2018-11-28
Tack för informationen. Kan inte se att du har obetalda fakturor så du har inte hamnat i begränsat läge.

Du skriver att du måste tvångsavlsuta progarmmet, varför? Kommer det upp ett felmeddelande? Ifall ja, vad säger meddelandet? Ifall nej, vad sker, kraschar programmet?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Veronika Nilsson
2018-11-28
Skrivet av:Per14:22 28 Nov 2018
Tack för informationen. Kan inte se att du har obetalda fakturor så du har inte hamnat i begränsat läge. Du skriver att du måste tvångsavlsuta progarmmet, varför? Kommer det upp ett felmeddelande? Ifall ja, vad säger meddelandet? Ifall nej, vad s
Nej inget meddelande.
När jag är klar med fakturan kryssar jag i ok, sparar och väljer skriv ut knappen.
Skrivardialogrutan kommer upp men det går varken att välja skriv ut eller avsluta....
Rutan låser sig, men jag kan fortfarande använda programmet. T ex ny faktura och skriva ut den via dokument.
Det går inte att avsluta programmet i "rullgardinmenyn" (cmd+Q), allt är grått därav tvångslutning.
/Veronika
Per
2018-11-28
Hej.

Tack för informationen.

Jag rekommenderar er till att logga in på MyStandard, starta om servern och sedan ladda ner en ny klient:

1. Gå till https://mystandard.hansaworld.com/loginpage Logga in med Standard ID (veronika.n******@folkmusiken...) + lösenord
2. Klicka på vänster på eran server (Folkmusikens Hus)
3. Klicka på Restart
4. När servern startat om, scrolla ned och klicka på "Connect" och vidare "Download Client"
Använder ni Mac, skapa en ny tom mapp på skrivbordet dit ni placerar den nya klienten.

Starta upp klienten, koppla er på och se ifall det går bättre att skapa faktura.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.