utskrift av faktura
Arno Metall AB
2018-01-02
Hej!
Efter att programmet har fått vila över julen går det inte att skriva ut kundfakturor.
Jag har även provat att skriva ut via dokument. Vi har brutet räkenskapsår så det har inget med nytt år att göra.
Verifikationer och rapporter går bra att skriva ut.

Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Per12:20 11 Jan 2018
Hej igen.

Vi beklager att ni råkat ut för detta långvariga problemet.

Vi ska se på detta så fort som möjligt, vi återkommer till er inom en till två timmar.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Arno Metall AB
2018-01-03
Jag ser att det är begränsat läge på momsrapport och balansrapport så det är väl något med databasnyckeln. Senaste fakturan är betald i november. Provat att hämta ny databasnyckel,får till svar att det inte är rätt version för nyckeln.
Stacy
2018-01-03
Hei,
Gjelder dette kunde nr. 4650002? I så fall ser det ut som at dere har databasenøkkel frem til 31-03-2018 - står det at dere er i begrenset modus øverst på skjermen?

Mvh,
HansaWorld Support
Arno Metall AB
2018-01-04
Skrivet av:Stacy15:09 3 Jan 2018
Hei, Gjelder dette kunde nr. 4650002? I så fall ser det ut som at dere har databasenøkkel frem til 31-03-2018 - står det at dere er i begrenset modus øverst på skjermen? Mvh, HansaWorld Support
Det stämmer att vi har det kundnummret och det står begränsat läge överst på skärmen.
Det står: Du försöker hämta en databasnyckel för en äldre version än vad databasnyckeln är registrerad för när jag har försökt hämta ny nyckel i System modulen.
Arno Metall AB
2018-01-05
Jag förutsätter att jag får ett svar och hjälp på måndag fm. Har en mängd fakturor som ska skrivas ut.
Arno Metall AB
2018-01-09
Skrivet av:Arno Metall AB13:03 5 Jan 2018
Jag förutsätter att jag får ett svar och hjälp på måndag fm. Har en mängd fakturor som ska skrivas ut.
Jag är väldigt besviken på supporten av detta bokföringsprogram. Det var annat för några år sedan. Då kunde man få skaplig hjälp via telefon inom några timmar, samt att priset bara var en bråkdel mot vad det är idag. Kom ihåg att det är vi kunder som ni lever på. Är nog inte ensam om detta tycke!
Nu ser ni till att ge ett svar nu på fm. så att jag kan andvända programmet som vi betal
ar för.
Ester J.
2018-01-09
Hej!

Förlåt så mycket att du upplever att stödet har blivit sämre på senare tid.

Kan du skicka mig en bild av dina inställningar i Internet-databasenyckel fönsteret?

Detta meddelande du får, kan bero på att det är något som har fyllts ut felaktigt.

Mvh
Ester
Arno Metall AB
2018-01-09
Files are pending for approval
Arno Metall AB
2018-01-09
Arno Metall AB
2018-01-09
Arno Metall AB
2018-01-09
Skrivet av:Arno Metall AB10:07 9 Jan 2018
Hoppas filerna var ok?
Ester J.
2018-01-09
Hej,

Ja, de var bra.
Sjekker up hva som kan være galt nå.

Mvh
Ester
Arno Metall AB
2018-01-10
Skrivet av:Ester J.10:14 9 Jan 2018
Hej, Ja, de var bra. Sjekker up hva som kan være galt nå. Mvh Ester
Hallå! Vart är hjälpen?
Ester J.
2018-01-10
Hej,

Beklager, har inte funnit en løsning på detta än.

Jag har pratat med dem som tar hand om databasnycklarna och väntar svar innom 30-45 minuter.

Mvh
Ester
Ester J.
2018-01-10
Skrivet av:Arno Metall AB10:17 10 Jan 2018
Hallå! Vart är hjälpen?
Hej,

Har du uppdaterat ditt system den senaste tiden?

Mvh
Ester
Arno Metall AB
2018-01-10
Skrivet av:Ester J.11:03 10 Jan 2018
Hej, Har du uppdaterat ditt system den senaste tiden? Mvh Ester
Nej, ingen uppdatering efter jul.
Per
2018-01-10
Skrivet av:Arno Metall AB12:05 10 Jan 2018
Nej, ingen uppdatering efter jul.
Hei igen.

Vi har varit i samtal med ansvarig för databasnycklarna, och de rekommenderar att ni uppdaterar eran programvara till den senaste versionen.

Ifall problemet fortfarande kvarstår, vänligen återkom här i denna tråd så skall vi hjälpa er vidare.

Mvh.
Per
-HansaWorld
Arno Metall AB
2018-01-10
Skrivet av:Per14:36 10 Jan 2018
Hei igen. Vi har varit i samtal med ansvarig för databasnycklarna, och de rekommenderar att ni uppdaterar eran programvara till den senaste versionen. Ifall problemet fortfarande kvarstår, vänligen återkom här i denna tråd så skall vi hjälpa er
Vad heter den senaste uppdateringen då? Kan ni skicka en länk?

Ester J.
2018-01-10
Ladda ner från http://standardinstall.com/main

Välj platform, Country och product: standard ERP

Namnet er Standard ERP 2017-12-09

Mvh
Ester
Arno Metall AB
2018-01-10
Skrivet av:Ester J.15:45 10 Jan 2018
Ladda ner från http://standardinstall.com/main Välj platform, Country och product: standard ERP Namnet er Standard ERP 2017-12-09 Mvh Ester
Försökte göra en uppdatering, Loggan hamnade på skrivbordet. Öppnade den och då stod det
Unknown sc M4 Function 5 103.
Slängde bort den för att göra ett nytt försök. Skulle först bara gå in på den befintliga och kolla vilken version jag hade. Då kom samma felmeddelande fram även där. Så nu står jag utan bokföringsprogram.
Jag kastade inte bort fel ikon. Har startat om datorn, men inget hjälper.
Har försökt igen att ladda hem ny version, men inte lyckats ännu.
Arno Metall AB
2018-01-10
Gjort ett nytt installationsförsök. Ikon kom på skrivbordet. Öppnade den valde ny install/databas. Provade även befintlig installation/restor from backup. Vilken är rätt?
Uppgav att lösenord ska sparas. När jag sedan ska försöka öppna ikonen igen står det Fler icke konsilderade företag än tillåtet/Programmet är nu i begränsat läge. Sedan kommer det fram frågor om gamla lösen och nya. Kan inte komma vidare därifrån.
Arno Metall AB
2018-01-11
Nu är läget att jag kan komma in i uppdateringen men jag får trycka bort Fler icke konsilderade företag än tillåtet/Programmet är nu i begränsat läge 2 gånger, en gång konstigt skrivet och andra gången riktigt. Jag fick aldrig någon fråga om befintligt avtal skulle användas. Problemet är att jag inte har någon backup senare än 2017-10-02.
Men grundfelet är ju inte mitt problem. Programmet var ju begränsat läge av någon anledning som inte jag kan ha styrt över. Sedan gjorde jag som ni sa, laddade hem uppdateringen. Jag skulle bara ladda hem uppdateringen innan jag gick hem och göra backupen idag, innan importen till nya uppdateringen. Nu har jag varken tillgång till mitt ordinarie program eller en riktig uppdatering. Vad händer om jag slänger bort uppdateringen, kommer mitt gamla program att fungera då?

Ni måste göra ett undantag och ringa mig 0506-10104 så fort ni öppnar för dagen. Det har nu gått över en vecka sedan jag bad om hjälp och som jag trodde ni skulle fixa till lätt.
Det här svaret är korrekt:
Per
2018-01-11
Skrivet av:Arno Metall AB07:37 11 Jan 2018
Nu är läget att jag kan komma in i uppdateringen men jag får trycka bort Fler icke konsilderade företag än tillåtet/Programmet är nu i begränsat läge 2 gånger, en gång konstigt skrivet och andra gången riktigt. Jag fick aldrig någon fråga om
Hej igen.

Vi beklager att ni råkat ut för detta långvariga problemet.

Vi ska se på detta så fort som möjligt, vi återkommer till er inom en till två timmar.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.