Helt vilse
User 1
2019-03-30
Fick min dator stulen med all information och program. Efter lite bök lyckades jag ladda ned programmet till min iPad för att förhoppningsvis få tag i resultat- och balansräkningen för 2018. Men eftersom all info fanns på datorn som stals, kommer jag ingenstans och mitt minne är uselt, för det ”bara fungerade”. När det kommer till ”koppla till molnet”, Skriver jag ”Miljöpartiet Östergötland”, den skriver in servrar i närheten med samma namn, trycker på detta och då blir det en vit ruta utan något mer alls.
Hittar ingen film med instruktion för glömska människor ...
Per
2019-04-01
Hej Jens.

Beklagar din upplevelse.

Du nämner att du laddade ned programmet till din iPad, laddade du ned det ifrån vår hemsida, eller ifrån MyStandard, som är molnet?

Jag ser att du har företaget i molnet, så du bör kunna ladda ned programmet med allt innehåll från molnet.

Ifall du inte redan gjort detta utan laddade ned från vår hemsida, vänligen ta bort Standard Ekonomi som du laddade ned från vår hemsida och ladda istället ned en klient med all data på, direkt från din server i molnet istället:

1. Starta upp din webbläsare och gå till https://mystandard.hansaworld.com/loginpage
2. Logga in med ditt Standard ID+ lösenord (ditt Standard ID ska vara j**s.l****l@mp.se)
Ifall du glömt lösenordet, klicka på "Forgot Password" och ange ditt Standard ID så kommer du få en epost skickad dit så att du kan ordna nytt lösenord.
3. Efter du loggat dig in på MyStandard, klicka på din server som borde visas på vänster sida (Miljöpartiet Östergötland)
4. Starta först servern genom att klicka på "Start"
5. Efter att servern startat upp (grön text "Running") Scrolla ned till "Connect" och klicka där, klicka så igen på "Download Client" för att ladda ned en ny klient.
6. Eftersom du redan hade laddat ned en klient tidigare till din iPad, vänligen ta bort den gamla klienten först innan du laddar ner och installerar denna nya klient. (Du kan inte ha 2 st. Standard Ekonomi i Program-mappen då det blir konflikt)
7. Installera den nya klienten och starta upp den.
8. Ifall du får problem med att koppla till företaget efter att du startat upp klienten, vänligen sörj för att servern är uppe och kör i MyStandard, ifall den har stoppat, klicka återigen på "Start" och prova starta Standard Ekonomi igen.

Ifall du redan laddat ned klient från MyStandard, men ändå inte kommer in på programmet, vänligen skriv det här så ska vi hjälpa dig vidare.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.