Stopp
Mikael Forslund Produktion AB
2019-02-22
Hej! Jag kommer fortfarande inte in på mitt Standard Accountskonto. Nu kommer ett meddelande upp på min dataskärm som visas i bifogad bilaga! M v h Mikael Forslund
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Per09:58 27 Feb 2019
Hej Mikael.

Så bra att det fungerade. Ibland måste man bara ordna en ny fräsch klient.
Nu som det fungerar så kan du ta bort din äldre klient i programmappen och ha kvar den nya klienten.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2019-02-22
Hej Mikael.

Tack för ditt meddelande.

Detta är Standard ERP-delen av forumet. Nästa gång, vänligen registrera ditt ärende i Standard Accounts-delen av forumet då du använder Standard Accounts, tack.

Jag bifogar en fil som jag vill att du skall lägga in i mappen där du har Standard Accounts installerat.
Du gör det på följande sätt:

1. Ladda ned filen som är bifogad i detta meddelande.
2. Gå till mappen där du har Standard Accounts installerat på din maskin, titta förslagsvis i mappen "Program"
3. När du funnit mappen, markera/högerklicka på filen "Standard Accounts.hdf" och klicka på "öppna paket"

4. Här klistrar du in filen som du laddade ned.
5. Starta upp Standard Accounts igen och se ifall du kommer in.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
2019-02-22
Skrivet av:Per12:06 22 Feb 2019
Hej Mikael. Tack för ditt meddelande. Detta är Standard ERP-delen av forumet. Nästa gång, vänligen registrera ditt ärende i Standard Accounts-delen av forumet då du använder Standard Accounts, tack. Jag bifogar en fil som jag vill att du skall
Hej!
Tack för svaret. Jag har gjort som du skrev, men... När jag kommer så långt som till "öppna paket" funkar det inte. Däremot kunde jag se paketets innehåll och drog därefter in den fil du sänt mig. Men det fungerar ändå inte. Det blir bara som det visas på den fil som jag skickar med i detta meddelande. Hur ska jag göra för att allt ska fungera? Det fungerade ju bara för ett par dagar sedan! Vad har jag gjort för fel? M v h Mikael Forslund
Per
2019-02-25
Hej.

Jag ser att namnet på filen ändrats när du laddade ned den.

Filen ska egentligen heta parameters.txt
Men den heter nu 'parameters.txt'.TXT

Vänligen ändra namnet och ta bort apostrof-tecknen och .TXT i filen så att den får sitt ursprungliga namn parameters.txt
Efter detta, prova starta Standard Ekonomi igen.

Att namnet på filen ändrats vid nedladdning beror på ett nuvarande fel här i forumet.
Vi beklagar detta och arbetar med att inom kort tid få löst detta problem.

Mvh.
Per

HansaWorld
2019-02-25
Skrivet av:Per13:22 25 Feb 2019
Hej. Jag ser att namnet på filen ändrats när du laddade ned den. Filen ska egentligen heta parameters.txt Men den heter nu 'parameters.txt'.TXT Vänligen ändra namnet och ta bort apostrof-tecknen och .TXT i filen så att den får sitt ursprungliga
Hej!

Jag har gjort som du beskrivit. Men fortfarande fungerar det inte. Jag kommer ingenstans! Det kommer upp en ruta som det står likt i den fil jag bifogade i förra mejlet! Bifogar samma fil igen! M v h Mikael Forslund
Per
2019-02-26
Hej.

Jag har provat ladda ner en klient från din server i MyStandard och hade inga problem att starta upp Standard Ekonomi (fram till inloggningsfönstret)

Vänligen logga in på MyStandard och prova att ladda ned en ny klient, och starta upp denna:

1. Börja med att skapa en ny tom mapp på skrivbordet på eran dator. När ni befinner er på skrivbordet, högerklicka och välj New Folder/Ny Mapp, ge den ett valfritt namn.

2. Efter ni gjort detta, starta upp valfri webbläsare (ex. Google Chrome, Safari, eller Firefox) och gå till följande länk:
https://mystandard.hansaworld.com/loginpage

3. Logga in med eran Standard ID-epostadress + lösenord.
Ifall ni har glömt lösenordet, klicka på “forgot password” och skriv sedan in er Standard ID-epostadress. Det kommer då att sändas ett mail till denna epostadress där ni kan skapa ett nytt lösenord.

4. Efter att ni har kommit in på MyStandard, klicka på er server till vänster.

5. Klicka på "Start" för att starta upp servern. När den startat upp kommer ni se texten "running" i grönt.

7. Nu ska ni ladda ner en ny klient, scrolla ner i menyn till ni finner "Connect" och klicka där, klicka så på "Download Client"

8. Nu väljer ni att ladda ner klienten, välj att ladda ner den i den tomma mappen ni skapade i steg 1.

9. Efter att klienten laddats ned, klicka på den, nu kommer datorn vilja att ni drar klienten till "Applications" gör inte det, utan dra den till samma tomma mapp ni nyss skapat.

10. Efter klienten har blivit installerat, gå tillbaka till MyStandard och se till så att servern är uppe och kör genom att klicka på "Start"

11. Efter att ni försäkrat er om att servern startat, starta då upp Standard Ekonomi och prova att logga in med er användare.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
2019-02-26
Skrivet av:Per13:29 26 Feb 2019
Hej. Jag har provat ladda ner en klient från din server i MyStandard och hade inga problem att starta upp Standard Ekonomi (fram till inloggningsfönstret) Vänligen logga in på MyStandard och prova att ladda ned en ny klient, och starta upp denna: 1
Hej!

TACK!! Nu fungerar det! M v h Mikael Forslund
Det här svaret är korrekt:
Per
2019-02-27
Hej Mikael.

Så bra att det fungerade. Ibland måste man bara ordna en ny fräsch klient.
Nu som det fungerar så kan du ta bort din äldre klient i programmappen och ha kvar den nya klienten.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.