Momsrapport
Mikael Forslund Produktion AB
2019-02-03
Hej! När jag försöker att få fram momsrapporten i Standard Accounts för oktober till december 2018 så saknas det mesta i momsrapporten vad jag kan se. Vad gör jag för fel? Handlar det om tekniskt fel eller att någon "prenumeration" inte är betald eller liknande? Mikael Forslund, Mikael Forslund Produktion AB (org nr 556675-0047).
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Per10:22 8 Feb 2019
Hej.

Du måste troligtvis kontrollera rapportinställningen för momsrapporten.
Du bör finna den genom att navigera till: Modul-Redovisning >> Inställningar >> Rapportinställningar
Markera "Momsrapport" i listan och klicka på "Definition" så ska rapportdefinitionen öppna sig.
Här kan du ange vilka konton som ska visa vad i rapporten.
Det är möjligt att du inte har alla verifikat där.

ja, du bör gå in dit och ta bort alla stjärnor från kod fältet. och sedan tror jag också att han inte har alla verifikat där. Du kan genomföra en underhållsrutin för verifikat genom att navigera till: Modul-System >> Rutiner >> Underhåll >> Skapa verifikat

För mer information om hur du arbetar med rapportdefinitioner, vänligen läs igenom manualen:
http://www.hansamanuals.com/main/mailnumber___6001/theconf___563/manuals/version___54/hwconvindex.htm?shortcode=HW0203REPORTS_VAT_Report_Definition

Exempel på momsrapport definition:
http://www.hansamanuals.com/main/langcode___PL/manuals/levelzero___59385/theconf___546/mailnumber___59750/version___82/hwconvindex.htm

Mvh.

Per
HansaWorld Support
Hansa
2019-02-04
Hej,

i standard ekonomi är redovisningens raporttinställningar bakom mikrobetalning. Priset på detta kan ni se i marknasplatsen i standard ekonomi. När ni har prenumererat denna så kan ni modifiera momsrapporten. En sak att komma ihåg är att se på momsrapporten, att om pä "kod" fältet har * täcken inne i sig så ta dem bort. Har själv sätt någon gång problem med dem

h. Bror-Erik / Support
2019-02-04
Skrivet av:Hansa10:37 4 Feb 2019
Hej, i standard ekonomi är redovisningens raporttinställningar bakom mikrobetalning. Priset på detta kan ni se i marknasplatsen i standard ekonomi. När ni har prenumererat denna så kan ni modifiera momsrapporten. En sak att komma ihåg är att se p
Hej igen! På Marketplace finns en hel del och jag vet inte vilken prenumeration jag ska välja för att få momsredovisningen att fungera (allt står ju på engelska...). På vilken ska jag prenumerera? Stock?, Users? Seasonal Pricing?, Multi Currency?, eller något annat?? Förklara tack! M v h Mikael Forslund
Hansa
2019-02-05
Hej Mikael,

Kan du beskriva vad som fattas i momsrapporten? Så kan vi kolla om det går att aktivera med en prenumeration.

Mvh
Standard Support
2019-02-05
Skrivet av:Hansa07:48 5 Feb 2019
Hej Mikael, Kan du beskriva vad som fattas i momsrapporten? Så kan vi kolla om det går att aktivera med en prenumeration. Mvh Standard Support
Hej! Det enda som kommer fram är Avdragsgill ingående moms samt Moms att betala eller få tillbaka. Se bifogad fil. Jag behöver en fullständig momsrapport omedelbart för att kunna skicka in till Skatteverket! M v h. Mikael Forslund
Per
2019-02-06
Hej.

Vänligen gå till Marknadsplatsen och abonnera på "Avancerad redovisning"

1. Starta Standard Ekonomi och logga in.

2. När du kommit in på huvudmenyn, klicka på portfölj-ikonen "Marknadsplats"
3. Efter att fönstret för marknadsplatsen öppnat sig, klicka på "Fler funktioner"
4. Scrolla ned tills du finner "Avancerad redovisning" klicka på "Prenumerera" och fullfölj så prenumerationen.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
2019-02-06
Skrivet av:Per12:41 6 Feb 2019
Hej. Vänligen gå till Marknadsplatsen och abonnera på "Avancerad redovisning" 1. Starta Standard Ekonomi och logga in. 2. När du kommit in på huvudmenyn, klicka på portfölj-ikonen "Marknadsplats" 3. Efter att fönstret för marknadsplatsen öppn
Hej igen! Tack för svaret! Jag kommer dit du hänvisar men inte längre... Se bifogad fil. Det står att jag ska kontakta ert kontor för vidare sökning. Det börjar brinna i knutarna nu och detta måste lösas snarast! M v h Mikael Forslund
Per
2019-02-07
Hej.

Jag såg att ditt konto och funktionen Integrerad Bokföring var stängd, jag har öppnat upp tillgången till dessa nu.

Vänligen prova logga in på Standard Ekonomi igen och se ifall det går bättre nu.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
2019-02-07
Hej! Vid lunchtid idag kom jag in och kunde prenumerera på Avancerad redovisning. Men problemet kvarstår gällande momsrapporten som fortfarande inte är fullständig likt jag skickade till Er tidigare. Kan du fixa så detta fungerar under fredagen?! Jag behöver lämna rapport omedelbart till Skatteverket... Med vänlig hälsning Mikael Forslund
Det här svaret är korrekt:
Per
2019-02-08
Hej.

Du måste troligtvis kontrollera rapportinställningen för momsrapporten.
Du bör finna den genom att navigera till: Modul-Redovisning >> Inställningar >> Rapportinställningar
Markera "Momsrapport" i listan och klicka på "Definition" så ska rapportdefinitionen öppna sig.
Här kan du ange vilka konton som ska visa vad i rapporten.
Det är möjligt att du inte har alla verifikat där.

ja, du bör gå in dit och ta bort alla stjärnor från kod fältet. och sedan tror jag också att han inte har alla verifikat där. Du kan genomföra en underhållsrutin för verifikat genom att navigera till: Modul-System >> Rutiner >> Underhåll >> Skapa verifikat

För mer information om hur du arbetar med rapportdefinitioner, vänligen läs igenom manualen:
http://www.hansamanuals.com/main/mailnumber___6001/theconf___563/manuals/version___54/hwconvindex.htm?shortcode=HW0203REPORTS_VAT_Report_Definition

Exempel på momsrapport definition:
http://www.hansamanuals.com/main/langcode___PL/manuals/levelzero___59385/theconf___546/mailnumber___59750/version___82/hwconvindex.htm

Mvh.

Per
HansaWorld Support
2019-02-08
Skrivet av:Per10:22 8 Feb 2019
Hej. Du måste troligtvis kontrollera rapportinställningen för momsrapporten. Du bör finna den genom att navigera till: Modul-Redovisning >> Inställningar >> Rapportinställningar Markera "Momsrapport" i listan och klicka på "Definition" så ska rap
Hej! TACK!! Nu fungerar det! :-) Det verkade börja fungera när jag gick till Modull-System, Rutiner, Underhåll, Skapa verifikat! Därifrån var det fyra moment att göra. M v h. Mikael Forslund
Per
2019-02-11
Hej.

Ok, så bra att det fungerade.

Låser detta ärende. Ifall du har andra frågor, vänligen skapa en ny post i forumet

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.