All bokföring 2017 försvunnen
Christer Nylund
2018-01-29
Hej! Uppmanades att ladda ner ny version av Standard Accounts men det är bara en vecka sedan vi gjorde det då vi registrerade oss som ny användare. (har tidigare bokfört i First Office) Men nu kan jag logga in igen med min Hansaworld ID och nytt lösenord. Men bokföringen för 2017 som var slutförd och klar har försvunnit helt!! Det är bara tomma sidor i rapporter, osv!! vad har hänt?? Hjälp!
Ger på er uppmaning våra uppgifter här. FÖRETAGSNAMN: Karis Betel r.f. KUNDNUMMER: 1158310

Vänligen Christer
Per
2018-01-30
Hej Christer.

Vad jag kan se så har ni två stycken kundekort registrerade i namnet Karis Betel, skapade under en och samma dag (10-01-2018)

Dels har ni 1158310 där ni har en aktiv prenumeration.

Dels har ni 1158294 utan någon aktiv prenumeration.

Det jag rekommenderar er att göra, är att ni skapar en ny mapp på skrivbordet, namnge den ex. "Ny standard account"
Logga er in på serverportalen https://mystandard.hansaworld.com
Uppge Standard ID och lösenord för att komma in.

Ladda så ned en ny klient under "Server Management" >> "Connect"

Denna lägger ni så i den nya mappen. När ni startar den nya klienten, uppger ni korrekt kundnummer.

Varför ni måste ladda ner en ny klient är därför att det endast går att köra ett företag per installation. Så har ni startat fel företag så måste ni ladda ner en ny klient, osv.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Christer Nylund
2018-01-30
Skrivet av:Per10:36 30 Jan 2018
Hej Christer. Vad jag kan se så har ni två stycken kundekort registrerade i namnet Karis Betel, skapade under en och samma dag (10-01-2018) Dels har ni 1158310 där ni har en aktiv prenumeration. Dels har ni 1158294 utan någon aktiv prenumeration.
Hej!

Alltså det hände någonting märkligt den 26.1.2017 när jag loggade in. Mig veterligen har vi nog inte skapat 2 prenumerationer, det hände något utanför vår kontroll!!
Betyder det här att all bokföring jag gjorde för 2017 på aktiva prenumerationen har gått förlorad??

Vänligen
Christer
Per
2018-01-30
Hej Christer.
Utifrån vad du har berättat så kan jag inte se någon anledning till att bokförd data skall vara försvunnen.
Det skall finnas en backup i molnet ifall ni inte finner bokföringen.
När ni startar upp Standard Accounts och det står "startar serven" / "kopplar till servern" så ska det finnas en backup i molnet.

Fråga:
Har ni loggat in med rätt kundnummer och undersökt om bokföringen finns där?
Det är möjligt att den kan ligga i det andra företaget.

Ha alltså två olika installationer av Standard Accounts
en för 1158294 och en för 1158310 där ni kollar igenom vad som finns i respektive företag.

Finner ni ingen bokföring från endera företag, skriv här så ska vi gå vidare med saken.

Mvh.
Per

HansaWorld Support
Christer Nylund
2018-01-30
Skrivet av:Per11:38 30 Jan 2018
Hej Christer. Utifrån vad du har berättat så kan jag inte se någon anledning till att bokförd data skall vara försvunnen. Det skall finnas en backup i molnet ifall ni inte finner bokföringen. När ni startar upp Standard Accounts och det står "sta
Tack så mycket!
Vi skall kolla upp och följa direktiven du gav.

Vänligen

Christer
Per
2018-01-30
OK

Mvh.
Per
HansaWorld Supprt
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.