Start av server
Wanja, Ingela
2017-08-21
Åska stängde ner elektriciteten och nu fåt jag inte igång servern!
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Edwin13:12 1 Sep 2017
Portarna finns på er sida och inte i Standard ERP. Ni kan kolla på inställningarna i er brandvägg till exempel.

Loggar du in med samma användare på de två datorerna eller är det olika? Försöker du logga in med flera användare samtidigt?

Kevin H
2017-08-22
Hei,

Du kan logge inn på mystandard.hansaworld.com med din Standard ID + passord og prøve å starte serveren din derfra.

Mvh

Kevin
HansaWorld Support
Wanja, Ingela
2017-08-22
Skrivet av:Kevin H07:06 22 Aug 2017
Hei, Du kan logge inn på mystandard.hansaworld.com med din Standard ID + passord og prøve å starte serveren din derfra. Mvh Kevin HansaWorld Support
Det går inte "node is not reachable"

jag måste få igång den snabbt!!!
Kevin H
2017-08-22
Hei,

Hva er kundenummeret ditt?

Mvh

Kevin
HansaWorld Support
Wanja, Ingela
2017-08-22
Skrivet av:Kevin H07:23 22 Aug 2017
Hei, Hva er kundenummeret ditt? Mvh Kevin HansaWorld Support
Mitt kundnummer är 4652831
Kevin H
2017-08-22
Hei,

Kan du sjekke at port konfigurasjonene ikke har endret seg og prøve å starte serveren din på nytt etter det?

Mvh

Kevin
HansaWorld Support
Wanja, Ingela
2017-08-22
Skrivet av:Kevin H10:11 22 Aug 2017
Hei, Kan du sjekke at port konfigurasjonene ikke har endret seg og prøve å starte serveren din på nytt etter det? Mvh Kevin HansaWorld Support
Nej det kan jag inte, jag behöver HJÄLP!!! Kan du inte gå in på team view och hjälpa mej?
Wanja, Ingela
2017-08-22
Skrivet av:Wanja, Ingela10:18 22 Aug 2017
Nej det kan jag inte, jag behöver HJÄLP!!! Kan du inte gå in på team view och hjälpa mej?
Var hittar jag port konfiguration?? Och hur vet jag om den ändrat sej??
Edwin
2017-08-28
Skrivet av:Wanja, Ingela13:24 22 Aug 2017
Var hittar jag port konfiguration?? Och hur vet jag om den ändrat sej??
Hej,

Från vad jag kan kan se har ni portar som är blockerade vilket gör att cloud node inte kan starta. Kolla så att port 1200, 1210 och 443 är öppna. Vi har tyvärr ingen möjlighet att hjälpa er över teamviewer. Är ni i behov av sådan support får jag be er kontakta en av våra partners. Ni kan finna deras kontaktuppgifter här:
http://www.hansaworld.com/sv/partners/sweden

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld
Wanja, Ingela
2017-08-31
Skrivet av:Edwin09:02 28 Aug 2017
Hej, Från vad jag kan kan se har ni portar som är blockerade vilket gör att cloud node inte kan starta. Kolla så att port 1200, 1210 och 443 är öppna. Vi har tyvärr ingen möjlighet att hjälpa er över teamviewer. Är ni i behov av sådan support
Men jag fick inget svar på var jag hittar portarna....
Nu har jag ett annat problem - när jag skulle logga in på en av våra två datorer så står det "User i not licensed"....allt fungerade i går kväller jag gick hem, och den andra datorn vi har fungerar det på. Vad gör jag?
Det här svaret är korrekt:
Edwin
2017-09-01
Skrivet av:Wanja, Ingela12:04 31 Aug 2017
Men jag fick inget svar på var jag hittar portarna.... Nu har jag ett annat problem - när jag skulle logga in på en av våra två datorer så står det "User i not licensed"....allt fungerade i går kväller jag gick hem, och den andra datorn
Portarna finns på er sida och inte i Standard ERP. Ni kan kolla på inställningarna i er brandvägg till exempel.

Loggar du in med samma användare på de två datorerna eller är det olika? Försöker du logga in med flera användare samtidigt?

Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.