Utskrifter verifikationer
Wanja, Ingela
2017-06-13
Jag kan inte skriva ut verifikat, kommer bara blanka sidor!
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Edwin13:15 16 Jun 2017
Problemet löst efter en omstart av servern. Det kan göras manuellt via http://mystandard.hansaworld.com

Edwin
2017-06-13
Hej Wanja,

Pröva att gå in i modul System -> Register -> Personer. Leta där upp din användare och öppna den. I fältet språk, fyll i SWE. Spara sen och starta om klienten (inte servern). Fungerar det då kan du göra samma sak för era andra användare.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Wanja, Ingela
2017-06-13
Skrivet av:Edwin10:56 13 Jun 2017
Hej Wanja, Pröva att gå in i modul System -> Register -> Personer. Leta där upp din användare och öppna den. I fältet språk, fyll i SWE. Spara sen och starta om klienten (inte servern). Fungerar det då kan du göra samma sak för era andra
Fungerar inte!
Edwin
2017-06-13
Skrivet av:Wanja, Ingela11:07 13 Jun 2017
Fungerar inte!
Kan du skriva ut något verifikat eller är alla blanka? Har det fungerat efter er installation av cloud node eller när uppstod problemet?

Mvh

Edwin
Wanja, Ingela
2017-06-13
Skrivet av:Edwin11:32 13 Jun 2017
Kan du skriva ut något verifikat eller är alla blanka? Har det fungerat efter er installation av cloud node eller när uppstod problemet? Mvh Edwin
Problemet uppstod efter uppdateringen du gjorde förra veckan.
Wanja, Ingela
2017-06-14
Skrivet av:Wanja, Ingela11:51 13 Jun 2017
Problemet uppstod efter uppdateringen du gjorde förra veckan.
Vet inte om du fick mitt svar om att problemet uppstod efter en uppdatering av programmet som gjordes förra veckan (av Patrik).
Nu är det ett problem till och det är när jag ska registrera internationella utbetalningar så går det inte att skriva in svenska kronor som betalats, bara Euro....hoppas på snar hjälp eftersom jag int kan göra klart mina verifierat!
Edwin
2017-06-14
Skrivet av:Wanja, Ingela07:21 14 Jun 2017
Vet inte om du fick mitt svar om att problemet uppstod efter en uppdatering av programmet som gjordes förra veckan (av Patrik). Nu är det ett problem till och det är när jag ska registrera internationella utbetalningar så går det inte att skriva in
Hej,

Vad gjorde Patrik för uppdatering? Eller syftar du på installationen av cloud node?

Mvh

Edwin

Wanja, Ingela
2017-06-15
Skrivet av:Edwin14:01 14 Jun 2017
Hej, Vad gjorde Patrik för uppdatering? Eller syftar du på installationen av cloud node? Mvh Edwin
Inte Cloud Node, en uppdatering av ERP programmet till senaste version.
Edwin
2017-06-15
Skrivet av:Wanja, Ingela06:36 15 Jun 2017
Inte Cloud Node, en uppdatering av ERP programmet till senaste version.
Hur genomförde han uppdateringen? Via MyStandard eller på egen hand genom att ladda ned en ny klient från www.standardinstall.com?
Wanja, Ingela
2017-06-15
Skrivet av:Edwin07:10 15 Jun 2017
Hur genomförde han uppdateringen? Via MyStandard eller på egen hand genom att ladda ned en ny klient från www.standardinstall.com?
Jag har faktiskt ingen aning, jag öppnade Team Viewer och han genomförde uppdateringen.
Edwin
2017-06-15
Skrivet av:Wanja, Ingela07:16 15 Jun 2017
Jag har faktiskt ingen aning, jag öppnade Team Viewer och han genomförde uppdateringen.
Är Patrik en extern IT-konsult som ni använder eller är han från en av HansaWorlds partners?

Fråga gärna Patrik hur han genomförde uppdateringen. Det är svårt för oss att felsöka problemet utan att veta hur uppdateringen gick till.

Mvh

Edwin
Wanja, Ingela
2017-06-15
Skrivet av:Edwin07:44 15 Jun 2017
Är Patrik en extern IT-konsult som ni använder eller är han från en av HansaWorlds partners? Fråga gärna Patrik hur han genomförde uppdateringen. Det är svårt för oss att felsöka problemet utan att veta hur uppdateringen gick till. Mvh Edw
Förlåt - jag skrev fel namn, han heter Joakim och jag hoppas ni känner honom!!!
Edwin
2017-06-16
Skrivet av:Wanja, Ingela07:52 15 Jun 2017
Förlåt - jag skrev fel namn, han heter Joakim och jag hoppas ni känner honom!!!
Jag pratar med Joakim och försöker lista ut vad problemet kan vara. Att lägga in SWE som språk på den användare ni brukar använda hjälpte alltså inte?

Mvh

Edwin
Wanja, Ingela
2017-06-16
Nej det hjälpte inte! Och jag hoppas du sett att det dykt upp ett problem till?
Jag måste få ordning på detta snarast, det har varit så mycket problem sedan installationen av Cloud Node (för flera veckor sedan) och jag är såå trött på det här, att inte kunna utföra mitt jobb till fullo!
Wanja, Ingela
2017-06-16
Varför kan jag inte få prata med någon på telefonen så vi får det här utrett snabbt?
Det här svaret är korrekt:
Edwin
2017-06-16
Problemet löst efter en omstart av servern. Det kan göras manuellt via http://mystandard.hansaworld.com

Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
Mia Hafström
Hej, Vi har fått en faktura för september som avser extra debitering pga att vi använder en gamma...
13:53 1 Jul 2025
Arno Metall AB
Hej! När jag ska starta Hansa och skrivit i lösenordet blinkar det bara till och det händer ingenti...
15:37 21 Maj 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.