Journal error
Lena
2021-02-15
Hej!
När jag vill öppna mitt program och klickar på symbolen för Standard Accounts kommer jag inte vidare utan får texten; Journal error last sequence in journal (39698) is before the databas sequence (39702).
Jag har startat om datorn för tänkte det var så enkelt men inte.

Vad göra? undrar Lena som tackar på förhand
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Janssondata11:48 7 Apr 2021
Hej Lena,
Kontakta mig på lennie@janssondata.se så skall jag se om jag kan hjälpa dig.

mvh
Lennie
Janssondata
HansaWorld support Nordics
2021-02-16
Hei.

Jeg finner ikke noe kunde på Lena Onborg, har du et firmanavn og kundenummer jeg kan søke deg opp på?

mvh
Lena
2021-02-19
Skrivet av:HansaWorld support Nordics14:06 16 Feb 2021
Hei. Jeg finner ikke noe kunde på Lena Onborg, har du et firmanavn og kundenummer jeg kan søke deg opp på? mvh
Hej igen
När jag skrev min fråga angav jag den kod, 6856, som jag fick vid senaste kontakten.
Kundnr hos HANSA var 4659182 avseende Kreatören i Grönt AB.
Senaste kontakten var vid uppdatering till Standard Ekonomi 8.5, 2019.06.29.
Så nu hoppas jag att detta underlättar.
Hälsar Lena
2021-02-19
Hei.

Kan du gjøre følgende:

1. Gå til https://mystandard.hansaworld.com/
2. Logg inn med din Standard ID ( lena @ brainspirit.se)
3. Velg din installasjon til venstre (husk og velg den på versjon 8.5)

4. Velg koble til og download client
5. Installer nye klienten på NY lokasjon på din maskin (NBNB viktig med ny lokasjon)
6. Kjør den nye installasjonen

Mvh
Lena
2021-02-22
Skrivet av:HansaWorld support Nordics12:35 19 Feb 2021
Hei. Kan du gjøre følgende: 1. Gå til https://mystandard.hansaworld.com/ 2. Logg inn med din Standard ID ( lena @ brainspirit.se) 3. Velg din installasjon til venstre (husk og velg den på versjon 8.5) 4. Velg koble til og download client 5. Instal
Hej igen
Av vilken anledning ska jag göra det du beskriver?
Jag har ju version 8.5 den laddades ner i juni 2019, och jag har använt programmet sen dess utan problem.
Senast jag var inne i redovisningen var nu i början på februari då jag körde ut rapporter avseende 2020.

Sen efter det har problemet uppstått.

Hälsningar Lena
2021-02-22
Hei.

Grunnen til at du skal gjøre det er da klienten din ikke klarer å koble til serven, slik at vi får løst problemet.

Mvh
Lena
2021-02-26
Skrivet av:HansaWorld support Nordics18:55 22 Feb 2021
Hei. Grunnen til at du skal gjøre det er da klienten din ikke klarer å koble til serven, slik at vi får løst problemet. Mvh
Hej nu är det jag igen,

Jag har gjort alla stegen du skrev men fick också klicka på Start, vilket sen resulterat i att nu står det Running.

Jag har gjort en ny mapp på skrivbordet å i den finns nu
-Standard Accounts, Storlek 2K, Typ Alias
-standard accounts.dmg, Storlek 33,7 MB, Typ skivavbild

När jag klickar på Standard Accounts så får jag upp texten;
"Standard Accounts" kan inte öppnas eftersom Apple inte kan kontrollera om det innehåller sabotageprogram. Den här programvaran måste uppdateras. Kontakta utvecklaren för mer information.

Så vad göra nu?
Hoppas det är något som ni kan fixa för det här börjar bli utanför min förmåga.

Hälsningar Lena
2021-03-01
Hei.

Kan du gå til følgende:

Apple ikonen i översta högra hörnet > Systempreferenser > Säkerhet och Integritet > Allmänt

Her skal du kunne velge å åpne Standard Økonomi selvom den ikke er godkjent, stemmer dette?

Videre kan du bare installere som normal.

Mvh
Lena
2021-03-03
Skrivet av:HansaWorld support Nordics15:57 1 Mar 2021
Hei. Kan du gå til følgende: Apple ikonen i översta högra hörnet > Systempreferenser > Säkerhet och Integritet > Allmänt Her skal du kunne velge å åpne Standard Økonomi selvom den ikke er godkjent, stemmer dette? Videre kan du bare install
Hej,

först undrar jag varför skulle Standard Ekonomi inte vara godkänd av min dator eftersom det är samma version dvs 8.5 som jag jobbat med och plötsligt händer detta problem?

Är det något löpande som jag borde ha gjort som jag inte har gjort?

Sen under Säkerhet och integritet finns en låssymbol med info; klicka för att låsa upp den och ange användarnamn och lösenord för en administratör. Jag utgår ifrån att det är mina uppgifter som jag brukar använda för att komma in i programmet som jag ska ange eller?

Hoppas på snabbt svar, tack på förhand - Lena

Lena
2021-03-03
Skrivet av:Lena11:43 3 Mar 2021
Hej, först undrar jag varför skulle Standard Ekonomi inte vara godkänd av min dator eftersom det är samma version dvs 8.5 som jag jobbat med och plötsligt händer detta problem? Är det något löpande som jag borde ha gjort som jag inte har gjort?
Här kommer fortsättning på mitt senaste svar,

jag provade igen, under Säkerhet och integritet, och då kom möjligheten att öppna även om inte godkänd så jag klickade men det hjälpte inte för då kom varningen;

Alert, incompatible version of database found. Can´t proceed; exe 8531 db 8221.

Vad innebär detta?

Känns hopplöst - säger Lena
2021-03-03
Hei.

Du må bruker brukernavnet og passordet du har til din mac, ikke det du bruker til Standard Økonomi.

Kan du gjøre følgende på nytt:

1. Gå til https://mystandard.hansaworld.com/
2. Logg inn med din Standard ID ( lena @ brainspirit.se)
3. Velg din installasjon til venstre !!!!!NBNB: husk og velg den på versjon 8.5!!!!!
4. Velg koble til og download client
5. Installer nye klienten på !!!!NY!!!! lokasjon på din maskin (NBNB viktig med ny lokasjon)
6. Kjør den nye installasjonen

Om du da ikke får åpnet den som nevnt ovenfor går du til Apple ikonen i översta högra hörnet > Systempreferenser > Säkerhet och Integritet > Allmänt og skriver inn ditt passord og bruker navn til din mac.

Mvh
Lena
2021-03-08
Men nu får jag ju samma instruktioner som jag har fått tidigare och det hjälper inte.
Jag har gjort det ytterligare en gång, men något fungerar inte.
Kan jag ringa någon så vi kan prata ?
Kan jag få hjälp via TeamViewer?

undrar Lena
2021-03-08
Hei.

Det som har skjedd er at du ikke har lagt det på ny lokasjon en av anledningene, derfor må du gjøre det igjen på nye lokasjoner.

Kan du prøve å gå gjennom listen en gang til, vær sikker på at du følger stegene 100%.

Mvh
Lena
2021-03-31
Skrivet av:HansaWorld support Nordics17:46 8 Mar 2021
Hei. Det som har skjedd er at du ikke har lagt det på ny lokasjon en av anledningene, derfor må du gjøre det igjen på nye lokasjoner. Kan du prøve å gå gjennom listen en gang til, vær sikker på at du følger stegene 100%. Mvh
Hej,

jag har gjort följande men ändå fungerar det inte

loggat in med min Standard ID
kollat att servern är Running
valt connect download client
lagt det i en ny mapp
men när jag klickar på symbolen för att öppna för att komma in i programmet så öppnar den fortfarande inte sig
jag har dessutom fått godkänna i Säkerhet och Integritet att "öppna programmet ändå" även om min Mac har varnat

så vad finns mer att göra?
har jag missuppfattat något?

undrar jag lite hopplöst
Lena
2021-03-31
Tillägg till min fråga ovan;

behöver jag kanske slänga den tidigare mappen, jag tänker kanske den gamla mappen stör den nya?
2021-04-05
Hei.

Kan du sende et skjermbilde av innholdet i den nye mappen?

Mvh
Lena
2021-04-05
Skrivet av:HansaWorld support Nordics13:11 5 Apr 2021
Hei. Kan du sende et skjermbilde av innholdet i den nye mappen? Mvh
Hej

Gjorde just om hela processen igen och tog följande bilder
Files are pending for approval
Lena
2021-04-05
Jag har även efter ovan gått in på Säkerhet och Integritet och valt godkänn ändå, men det hjälper inte
2021-04-06
Hei.

Kan du dra filen "Standard Økonomi" ut fra .dmg filen og til en ny lokasjon.

Feks lag en ny mappe på skrivebordet som hete "Standard Økonomi" og dra denne filen du her prøver å åpne inn i denne mappen, deretter kjører du den.

Mvh
Lena
2021-04-06
Åååå, jag försöker så gott jag kan men lyckas inte förmodligen missuppfattar jag något av det du säger eftersom jag inte gör sånt här dagligen, det som för dig är naturligt.

Finns det en möjlighet att vi kan boka ett kort telefonsamtal där du, eller någon annan, ledsagar mig när jag har sakerna framför mig på skärmen?

undrar jag
Det här svaret är korrekt:
Janssondata
2021-04-07
Skrivet av:Lena15:57 6 Apr 2021
Åååå, jag försöker så gott jag kan men lyckas inte förmodligen missuppfattar jag något av det du säger eftersom jag inte gör sånt här dagligen, det som för dig är naturligt. Finns det en möjlighet att vi kan boka ett kort telefonsamtal d
Hej Lena,
Kontakta mig på lennie@janssondata.se så skall jag se om jag kan hjälpa dig.

mvh
Lennie
Janssondata
Lena
2021-04-12
Problemet är löst
Soliga hälsningar Lena
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.