Varför får vi aldrig någon faktura i tid????
Sollentuna Markis Center AB
2020-01-15
Hej!
Nu har ni börjat släcka ner vårt program IGEN och detta sker nästan likadant varje månad. Den här månaden har vi inte ens fått en faktura att betala.
Vi kan inte ens fakturera våra kunder för att ni har stängt ner språkmodulen. Kan alltså inte göra ändringar på dokumentmallarna.
På våra fakturor och ordersedlar står det fortfarande God Jul & Gott nytt år. "Katastrof" eller??? Känns inte vidare seriöst!
Har även ett bokslut som skall vara klart om om 2 veckor.

Nu vill jag att ni OMG. skickar en faktura på ekonomi@sollentunamarkis.se med samma innehåll som dec. månad. Återställer alla moduler som det såg ut i dec. månad så att vi kan jobba vidare. Fakturan kommer att betalas så fort den ankommit vår mail.

Hela förra året var det problem med Er fakturering som jag tycker fungerar uruselt. Era generösa betalningsvillkor med 10 dagar netto
har vi ännu, inte fått uppleva. När fakturan väl kommer har man i bästa fall 2 dagar på sig att betala.
Måste vi som kund hålla reda på om vi har fått faktura eller inte. Om ni missar att fakturera blir vi straffade genom att ni stänger ner systemet.
Som gammal Hansa kund sedan 25 år tillbaka trodde vi att ni lyckats bygga upp en fungerande organisation, men så verkar inte vara fallet. "Det värsta är att ni tar väl våra 3 företag, med er i fallet"

/hasse
HansaWorld support Nordics
2020-01-17
Hei.

Jeg tar dette til lisensavdelingen med en gang

Mvh
2020-01-23
Skrivet av:HansaWorld support Nordics16:31 17 Jan 2020
Hei. Jeg tar dette til lisensavdelingen med en gang Mvh
Hei,

"Jeg tar detta till lisensavdelingen med en gang"

Vad betyder det?

Nu har vi väntat i 4 dagar utan ett ljud!!
(Vi har nu väntat i över 100 timmar)
Var tog de där 24 timmarna vägen?

NU MÅSTE NI TA TAG I DETTA MED EN GANG!!

Vi kommer inte vidare med någonting längre.

Då ni stängt ner modulen dokumentmallar och även språkmodulen som vi använder för att styra
alla dokumentmallar med.
Vi kan varken skicka offerter, order eller fakturor längre med texten GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!
Kunderna tror att vi fått EN hjärnblödning!
Även modulen integrerad bokföring saknas samt att revisorn påpekar att han vill få in bokslutet.
Han tror vi skojar när vi berättar om vilka problem vi har kämpat med under 3 års tid.
Han säger att han hört det mesta av bortförklaringar, men det här tar priset.
Jag vet snart inte vad jag skall säga till honom samt att vi får betala onödiga förseningsavgifter.
Vad är det som gör detta ärendet "så svårt"???

Kan ni nu återställa våra moduler så att vi kan få någon form av arbetsro!!

/hasse
2020-01-24
Ställde mina frågor den 15/1 och har

FORTFARANDE INTE FÅTT NÅGRA SVAR!!!

VAD ÄR DET SOM HÄNDER??

Var har Per tagit vägen? Han som har varit med och kämpat så länge??

FINNS DET NÅGON LEVANDE MÄNNISKAKVAR PÅ SUPPORTEN ELLER ÄR DEN NEDLAGD?? Hallå! Hallå! Hallå!
Har alla slutat och givit upp, eller ni kanske tagit en längre tupplur?
Inga svar på våra frågor!

Som gammal kund kunde det vara intressant och veta vad ni har för planer.
Vad jag kan förstå av det jag läst på forumet så är det fler kunder än vi, som undrar vart ni är på väg.

Och om Ni undrar varför jag skriver med VERSALER så betyder det inte att jag SKRIKER, jag är bara så förb...trött på att jaga och tjata om allting som inte fungerar.

Ge oss bara ett besked och dra inte ut på pinan

/hasse

2020-01-28
Skrivet av:Sollentuna Markis Center AB23:49 24 Jan 2020
Ställde mina frågor den 15/1 och har FORTFARANDE INTE FÅTT NÅGRA SVAR!!! VAD ÄR DET SOM HÄNDER?? Var har Per tagit vägen? Han som har varit med och kämpat så länge?? FINNS DET NÅGON LEVANDE MÄNNISKAKVAR PÅ SUPPORTEN ELLER ÄR DEN NEDLAG
Sollentuna 28/1 2020

Kundnr: 1075166 Sollentuna Markis Center AB

FORTFARANDE INGET SVAR . . . .

När man ringer till er vxl får man beskedet att personen jag söker inte är anträffbar, men läma gärna ett meddelande.
Vad är det för vits med det, när aldrig någon ringer tillbaks och skulle man lyckas få tag på någon så får man beskedet
Skriv till forumet, men där verkar man inte bry sig. Har man ett forum så borde man åtminstone svar sina kunder
eller är vi en "sådan där besvärlig kund"

Eftersom vi fortfarande inte fått gehör för våra synpunkter så har jag ett förslag: Öppna upp vårt konto så köper vi dom
moduler vi behöver med kreditkort i stället. Då får ni era pengar med vändande post och vi slipper belasta er fakturering.

Alla blir nöjda och glada!

Hur låter de . . . . .?

/hasse
Fredrik Löfvendahl
2020-02-06
Hej,

Vi provade att ladda ner klienten från standardinstall.com och hade inga problem med anslutningen.

Är problemet att ni inte kan ansluta eller att ni inte kan logga in?

Om det är anslutningsproblem, gör så:
1. Ladda ner en ny klient:
- Mac: https://standardinstall.com/main/download?file=%2Fdownloads%2Fpackages%2F84191821%2Fstandardaccounts%2Fgbr%2Fstandardaccounts.dmg&ss=213320&dlsource=standard-install.com
- Windows: https://standardinstall.com/main/download?file=%2Fdownloads%2Fpackages%2F84191821%2Fstandardaccounts%2Fgbr%2Fstandardaccounts.exe&ss=213320&dlsource=standard-install.com
2. Ta bort alla tidigare installerade program
3. Installera en ny klient
4. Starta och vänta tills du kommer till Navigation Center
5. Välj Ange företagsinformation >> Sök efter befintligt företag >> ange kod 1075166 >> Sök >> Välj företag i listan >> Press Connect

Tack!
2020-02-06
Skrivet av:Fredrik Löfvendahl13:22 6 Feb 2020
Hej, Vi provade att ladda ner klienten från standardinstall.com och hade inga problem med anslutningen. Är problemet att ni inte kan ansluta eller att ni inte kan logga in? Om det är anslutningsproblem, gör så: 1. Ladda ner en ny klient: - Mac:

Varför får vi ett sådant svar?
Har ni inte läst hela tråden?
Gör gärna det, för då förstår du kanske vilka problem vi har kämpat med länge.
Ni behöver ju inte lägga ner en massa onödigt arbete!

Vi har inga anslutnings eller inloggningsproblem. Herr Larsson: "Ska jag ta om det från början" Jag börjar låta som Martin Ljung och Hasse Alfredsson. Herr Larsson: "Ska jag ta om det från början"
Skämt åsido:

Detta är definitivt inte roligt
Då flertalet moduler försvunnit ifrån vår prenumerationen kan vi inte använda programmet fullt ut.

När vi försöker installera fler moduler och inställningar får vi till svar: Your account has been closed. Please contact Hansa World office. Och det har inte hjälpt.

Med andra ord: Butiken är stängd och vi kommer inte vidare. Vi måste komma vidare. Revisorn är galen att inte bokslutet kommer in i tid. Öppna upp vårt konto på kund nr 1075166 så att vi kan få prenumerera på de moduler vi måste använda för vår verksamhet.
Tacksam om ni kunde lägga upp systemet med de moduler som vi använde i dec månad på fakt 390730 och öppnar upp kontot så att vi kan komplettera med de övriga moduler och
inställningar som vi behöver.

Vi ser fram emot ett snabbt agerande med ett positivt svar, vilket skulle underlätta betydligt. Vi har nu väntat på svar i 3 veckor

hasse
2020-02-10
Finns det ingen som läser vad som händer här på sidan??

Öppna upp vårt konto NU!!

Vad är problemet??

Detta är definitivt inte roligt!
Då flertalet moduler försvunnit ifrån vår prenumerationen kan vi inte använda programmet fullt ut.

När vi försöker installera fler moduler och inställningar får vi till svar: Your account has been closed. Please contact Hansa World office. Och det har inte hjälpt.

Med andra ord: Butiken är stängd och vi kommer inte vidare. Vi måste komma vidare. Revisorn är galen att inte bokslutet kommer in i tid. Öppna upp vårt konto på kund nr 1075166 så att vi kan få prenumerera på de moduler vi måste använda för vår verksamhet.
Tacksam om ni kunde lägga upp systemet med de moduler som vi använde i dec månad på fakt 390730 och öppnar upp kontot så att vi kan komplettera med de övriga moduler och

inställningar som vi behöver.

Vi ser fram emot ett snabbt agerande med ett positivt svar, vilket skulle underlätta betydligt. Vi har nu väntat på en lösning i över 3 veckor.

Vad är problemet??

Hasse
Pijus Juodis
2020-02-11
Hej,

Ditt konto ska vara igång och fungera nu och ni kan prenumerera på era funktioner.

Vi arbetar på att förebygga så att sådana här situationer inte uppstår i framtiden, tack för ert tålamod!

Vänliga hälsningar,
HansaWorld Support
2020-02-14
Skrivet av:Pijus Juodis10:06 11 Feb 2020
Hej, Ditt konto ska vara igång och fungera nu och ni kan prenumerera på era funktioner. Vi arbetar på att förebygga så att sådana här situationer inte uppstår i framtiden, tack för ert tålamod! Vänliga hälsningar, HansaWorld Support
Hej,

Förstår inte riktigt vad du menar.
Alla moduler är borta utom gratismodulerna.
Vi kan inte använda programmet och har inte kunnat
använda det sedan den 13 januari.
Sedan har vi fått en faktura på Vallentuna Markis AB
som aldrig varit kund hos Hansa. På fakturan står det
att abonnemanget gäller från 1/2 - 29/2. Lite väl
magstarkt när vi inte kunnat använda programmet
sedan 13/1.
Sollentuna Markis Center AB är kunder hos Hansa
med kundnr: 1075166. Nu sitter 2 st damer och skall
bokföra och sammanställa ett bokslut i helgen och
ingenting fungerar och kontot är låst. Det här
börjar bli riktigt allvarligt.

NU MÅSTE DU TA TAG I DETTA OMGÅENDE!!!!

/Hasse
2020-02-18
Skrivet av:Sollentuna Markis Center AB16:19 14 Feb 2020
Hej, Förstår inte riktigt vad du menar. Alla moduler är borta utom gratismodulerna. Vi kan inte använda programmet och har inte kunnat använda det sedan den 13 januari. Sedan har vi fått en faktura på Vallentuna Markis AB som aldrig varit kund ho
EFTERSOM INGEN TYCKS LÄSA VAD VI SKRIVER PÅ FORUMET SÅ FÖRSTÅR
JAG INTE "VARFÖR MAN BLIR HÄNVISAD TILL DENNA NÄR MAN TALAR MED
VÄXELN..

ATT NI INTE VILL HA OSS SOM KUND, DET HAR VI REDAN FÖRSTÅTT,
MEN VI KANSKE KAN AVSLUTA VÅRT SAMARBETE PÅ ETT VÄRDIGT SÄTT.!!

ÖPPNA UPP VÅRT KONTO 1075166 SOLLENTUNA MARKIS CENTER AB
SÅ ATT VI KAN KÖPA DE MODULER VI BEHÖVER FÖR ATT KOMMA VIDARE
/ASAP.

L Å S U P P V Å R T K O N T O NUUUU............!!!!

------------------------------------------------------------
/Hasse
Pijus Juodis
2020-02-21
Hej,

Det var ett problem med vårt system som visar obetalda och förfallna fakturor.
De har fixats nu, så din kontakt stängs inte längre.

Dina prenumerationer är också öppna nu.

Hälsningar,

Hansaworld
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.