Intregerad bokföring
Bodbytryck
2018-12-05
Hej Hansa

Min integrerade bokföring har inte fungerat sedan i fredags.
Vet inte om det beror på att ingen låst upp mitt konto,

Jag blev lovad att upplåsningsproblemet skulle vara åtgärdat innan juli i år. Undersök gärna hur ärendet ligger

Med vänlig hälsning,

Fredrik B
Hansa
2018-12-07
Hej,

Försäkra er om att ni har Standard Ekonomi baspaket aktiverat i Marketplace.

Mvh
Standard Support
Bodbytryck
2018-12-07
Hej

Jag vet inte hur insatt Ni är om mitt problem men varje dag har någon (de flesta dagarna Per) låst upp mitt konto.

Vad jag kan se är allt aktiverat, integrerad bokföring ligger under aktiva prenumerationer.

Som sagt har jag blivit lovad en lösning på problemets om nu pågått sedan i mars detta år

Emotser en snabb återkoppling på problemet.

Hälsningar

Fredrik Bergner

Per
2018-12-10
Hej Fredrik.

Det stämmer att jag inte öppnat upp kundkortet förra veckan då jag var på konferens i Dubai.
Partnern x3msoft har haft ansvaret över supporten i en veckas tid.

Vi har informerat dig tidigare i den äldre forumstråden om att prova med att:
1. Ta en backup från Standard Ekonomi (System>>Rutiner>>Export>>Kör tidsinställd säkerhetskopiering)
2. Ladda ned en ny Standard Ekonomi från https://standard-accounts.com/swe/accounts/overview
3. Installera och starta upp Standard Ekonomi som du nyss laddat ned (i ny tom mapp)

4. Registrera nytt företag och importera sedan backupen från den tidigare klienten.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2019-04-10
Hej Per

Som jag kan se har kundkortet varit låst sedan i fredags. Vill du öppna upp det .

Betr ditt förslag till lösning på låst kundkort känner jag mig lite osäker om allt fungerar skulle gärna vilja prova att köra parallelt med två företag tils man vet att allt fungerar.

H

Fredrik B
Per
2019-04-10
Hei.

Kundkortet till 1077088 är nu öppnat upp.

Du har möjlighet att ladda ner en nyare version av Standard Ekonomi och skapa ett test-företag där, inga problem.
https://standard-accounts.com/swe/accounts/overview

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2019-04-15
Skrivet av:Per13:34 10 Apr 2019
Hei. Kundkortet till 1077088 är nu öppnat upp. Du har möjlighet att ladda ner en nyare version av Standard Ekonomi och skapa ett test-företag där, inga problem. https://standard-accounts.com/swe/accounts/overview Mvh. Per HansaWorld Support
Hej Per

Kan du låsa upp mitt kundkort.

Jag ska försöka med ett demoföretag under helgen,. Får se hur det fungerar

Hälsningar

Fredrik
Per
2019-04-15
Hej.

Då är det upplåst.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2019-04-17
Hej Per

Hälsningar

Fredrik
Per
2019-04-17
Hej.

Det är öppnat upp nu.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2019-04-18
Hej Per

Vet inte om någon är kvar. Forumet har tydligen varit stängt, Men Jag skulle behöva få hjälp med att öppna mitt kundkort.

Hälsningar

Fredrik B

Per
2019-04-23
Hej.

Det har varit stängt ett par dagar på grund av påsk.
Öppnat upp nu.

Vänligen prova med att skapa ett parallelt företag, som du pratade om tidigare.
Det viktiga är att vi får dig upp på ett nytt kundenummer.

Datan får du med dig genom att exportera och importera en backup till den nya klienten.

Mvh.
Per

HansaWorld Support
Bodbytryck
2019-05-07
Hej Per

Funderar på parallella företag. Men känner också en oro att något inte ska fungera. Kan du ordna så att integrerad bokföring fungerar på båda företagen?

Jag hade också problem med anslutningen i söndags och eftersom även MyStandard inte gick att öppna så var det inte till någon hjälp. Finns det andra möjligheter ?
Per
2019-05-08
Hej.

Ditt konto är öppnat upp (Onsdag)

Du kan köra samma företag parallelt på två olika Standard Ekonomi. Bokför du något i första programmet så kommer detta inte att uppdateras i det andra programmet.

Lösningen är att du tar en textbackup, laddar ned en ny klient från https://standard-accounts.com/swe, registrerar ditt företag igen och importerar textbackupen. Tanken är att du ska få ett annat kundnummer så att du slipper problemet med att ditt kundnummer hela tiden stängs ned.

1. Gå in på Standard Ekonomi och navigera till: Modul-System >> Rutiner >> Exporter >> Kör tidsinställd säkerhetskopiering
2. Ladda ner ny klient från https://standard-accounts.com/swe
3. Registrera ditt företag igen och en ny Standard ID.
4. Ladda in textbackupen: Modul-System >> Rutiner >> Importer >> Manuell filsökning

Kontakta en valfri partner till oss ifall du känner att du behöver hjälp med det:
https://www.hansaworld.com/en/partners2/sweden

Applitron Datasystem AB
Telefon: 031-7072590
E-mail: calle@appli.se
www.appli.se

X3msoft Oy
Telefon: 09 4241 2286
E-mail: sales@x3msoft.com
www.x3msoft.com

Funkar det inte kan du bara återgå till ditt gamla Standard Ekonomi-konto.
Viktigt här är att du inte använder samma Standard ID-epost för registrering, då kan det bli knasigt.

"Jag hade också problem med anslutningen i söndags och eftersom även MyStandard inte gick att öppna så var det inte till någon hjälp. Finns det andra möjligheter ?"
Jag förstår inte frågeställningen, vad behöver du hjälp med? Har du fortfarande problem med anslutningen?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2019-05-08
Skrivet av:Per00:36 8 Maj 2019
Hej. Ditt konto är öppnat upp (Onsdag) Du kan köra samma företag parallelt på två olika Standard Ekonomi. Bokför du något i första programmet så kommer detta inte att uppdateras i det andra programmet. Lösningen är att du tar en textbackup
Hej Per

Tyvärr kan jag inte se att kontot är öppet

H

Fredrik
Per
2019-05-13
Hej.

Öppnat nu.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Bodbytryck
2019-05-24
Hej Hansa

Jahg skulle behöva få mitt kundkort öppnat

Hälsningar

Fredrik Bergner
Per
2019-05-27
Hej Fredrik.

Beklagar sent svar, jag har varit på en veckas semester.

Har en person som skulle tagit över mina uppgifter, jag skall undersöka vad som skett.

Jag har öppnat upp ditt konto nu.

Som tidigare så rekommenderar jag att du laddar ned en ny klient från internet och kör in en backup från din nuvarande klient, så att datan överförs, men du får ett nytt kontonummer = behöver inte få kontot låst.

Mvh.

Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.