Två Planta Jemtlandica
Planta Jemtlandica
2018-02-28
Planta Jemtlandica 1039494

Två företag finns registrerade med detta namn.
När jag ska öppna Hansa World, öppnas det senaste. Det är det första Planta Jemtlandica jag skall ha. Ta bort det senaste, som inte innehåller något data och skicka backup fil med e-post till mig planta.jemtlandica@telia.com

MVH

Rolf Nordström
Planta Jemtlandica

Per
2018-03-01
Hej Rolf.

Tack för meddelandet.

Jag sökte efter "Planta Jemtlandica" i registret, och fann 21 företag registrerade med detta namn.

Är det riktigt att det är 1039494 som du vill skall vara kvar, och alla andra stängas ned?

Ifall inte, minns du vilket kontonummer du ville behålla?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Planta Jemtlandica
2018-03-01
Hej Per:
Kundnummer är 1078491. Har inte något kontonummer uppskrivet. Var hittar jag det?

21 företag har jag inte.Allting kan tas bort utom det företag som öppnades först igår morse (28 feb).Inte det som skapades mitt på dagen och saknar fakturor m.m.
Mvh
Ro
Martin
2018-03-01
Skrivet av:Planta Jemtlandica11:17 1 Mar 2018
Hej Per: Kundnummer är 1078491. Har inte något kontonummer uppskrivet. Var hittar jag det? 21 företag har jag inte.Allting kan tas bort utom det företag som öppnades först igår morse (28 feb).Inte det som skapades mitt på dagen och saknar faktur
Hej Rolf,

Har du möjlighet att bekräfta att du önskar att ta bort alla kundnummer utom det du nämner ovan till: sweden@hansaworld.com

Tack på förhand.

Mvh,
Martin, HansaWorld Support
Planta Jemtlandica
2018-03-01
Hej Per;
Är det inte samma kundnummer på alla företag? Kan du aktivera det Planta Jemtlandica som öppnades först igår, inte det som skapades igår. Då kan jag öppna det och se så att det är det rätta? Appen hos mig är nu stängd.

Mvh
Rolf
Per
2018-03-01
"Har inte något kontonummer uppskrivet. Var hittar jag det?"

För att finna kundnummer/kontonummer, vänligen starta upp Standard Ekonomi.
När ni är i huvudmenyn, gå till portföljikonen som heter "Marknadsplats", där går du så vidare till "Kontodetaljer" och där finner du kundnummer.

"Är det inte samma kundnummer på alla företag?"

Nej, man kan skapa flera företag med samma namn, det enda som är unikt är kundnummret. Det är därför vi inte vet vilket kundnummer ni vill stänga ned (vänligen se bifogad bild)

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Planta Jemtlandica
2018-03-01
Skrivet av:Per14:32 1 Mar 2018
"Har inte något kontonummer uppskrivet. Var hittar jag det?" För att finna kundnummer/kontonummer, vänligen starta upp Standard Ekonomi. När ni är i huvudmenyn, gå till portföljikonen som heter "Marknadsplats", där går du så vidare till "Kontod
Hej Per;
Mitt kundnummer är 1078491. Jag ser det i nedre delen av listan. Men är osäker om det är samma som jag öppnade i går fm.

OM jag har flera företag registrerade,hur gör jag för att öppna dom?

Kan du göra så att markera ett kundnummer och så att det företaget öppnas när jag öppnar min app?
Kan du öppna att kundnummer och titta på företaget?

Mvh
Rolf

Per
2018-03-02
Hej Rolf.

Då har jag stängt samtliga konton med undantag för 1078491 (se bifogad bild "Konton")

Detta kundnummer var det enda som hade en aktiv prenumeration körandes (se bifogad bild "Prenumeration")

Ifall du upplever problem med att logga in, så säg ifrån.

Mvh.
Per

HansaWorld Support
Planta Jemtlandica
2018-03-02
Hej Per;
När jag öppnar appen kommer kommer det upp en ruta "Redan registrerad".
Jag trycker på OK. Då öppnas Planta Jemtlandica user 1. Databasen är tom. Prova och lås första kundnummer på listan. 1149271. Så får vi se, vad den innehåller.
MVH
Rolf
Per
2018-03-02
Hej.

Kundnummer 1149271 är redan låst.
Vill du att vi skall öppna den upp?

Mvh.
Per
HansaWorld
Planta Jemtlandica
2018-03-02
Hej Per;
Öppna bara 1149271, dom andra skall vara lästa.
Mvh

Rolf
Per
2018-03-02
Hej.

1149271 är öppnad.

Kolla om du kommer in på det kontot.

Kom ihåg att 1078491 också är öppen och har aktiva prenumerationer körandes (Nummerserier & Integrerad Bokföring.
1149271 har inga aktiva prenumerationer.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Planta Jemtlandica
2018-03-02
Hej Per;
Jag har försökt öppna med appen men det går inte.Om jag går till marknadsplatsen är det 1078491 som kommer upp.Hur görjag för att öppna ett annat kundnummer?
Mvh
ROlf
Per
2018-03-05
Hej.

Kommer du in på 1078491 och vill komma in på 1149271 så måste du ladda ner en extra klient från Mystandard, och när du har installerat detta så skall du koppla dig upp mot 1149271.

1. Gå till mystandard.hansaworld.com och logga in med standard ID(din epost) + lösenord
2. Gå till Standard Accounts Server 8.5 2017-10-30 (85010001)
3. Se till att den är uppe och kör. Ifall den inte kör, klicka på "Start"
4. När servern startat, gå till Connect/Koble til och ladda ner en extra klient. (Ifall du inte har möjlighet att klicka där så måste du först starta upp servern.)
5. Använder du Macintosh-dator så måste du skapa en ny mapp på skrivbordet och så lägga den extra klienten i denna.
För att förenkla så kan du namnge denna mappen "1149271" så att du vet vilket kundnummer/företag som denna klienten är kopplad upp emot.
6. Starta programmet och koppla dig upp mot 1149271.

Ska du senare koppla dig upp mot 1078491 så måste du alltså använda den äldre klienten.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Planta Jemtlandica
2018-03-05
No connection to Cloud Controller
Hej Per;

Jag måste ha hjälp av en tekniker som kan "ta över" min dator. Jag vet inte vad som hänt. Har väl klickat fel någonstans.
Mvh
Rolf

Martin
2018-03-05
Skrivet av:Planta Jemtlandica15:20 5 Mar 2018
No connection to Cloud Controller Hej Per; Jag måste ha hjälp av en tekniker som kan "ta över" min dator. Jag vet inte vad som hänt. Har väl klickat fel någonstans. Mvh Rolf
Hej Rolf,

Jag skickar offert på konsult till följande email: planta.jemtlandica@telia.com

Mvh,
Martin Arnbom

HansaWorld
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.