Företagsinfo
Qvicks Minigräv HB
2016-11-24
Kundnr:1097286

Jag vet inte var du tittar men all företagsinfo
finns under företagsdata i systemmodulen.
Varför går det inte att spara kontouppgifter
på marknadsplatsen? Jag måste ha integrerad
bokföring och har beställt det men under fakturor
blir jag bara ombedd att kontakta Hansa.Eftersom

mina kontouppgifter inte går att spara så antar jag
att det är därför som "integrerad bokföring" inte
aktiveras.Jag har även ändrat från USER1 till en annan
användare,har även markerat USER1 som stängd.
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Edwin14:14 25 Nov 2016
Då beror det förmodligen på att era transaktioner inte har momskoder ifyllda. För mer information om hur momskoder (tax codes) fungerar kan jag rekommendera att ni söker på http://www.hansamanuals.com. Det finns även videoguider på http://standard-accounts.com/tutorials som ni kan titta på för att få tips.

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Edwin
2016-11-24
Hej,

Vi har ändrat runt lite nu i systemet. Pröva att starta om systemet och testa igen för att se om det fungerar.

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Qvicks Minigräv HB
2016-11-24
Skrivet av:Edwin16:14 24 Nov 2016
Hej, Vi har ändrat runt lite nu i systemet. Pröva att starta om systemet och testa igen för att se om det fungerar. Mvh Edwin HansaWorld Support
Hej.

Det går fortfarande inte att spara mina kontouppgifter
på marknadsplatsen! Under användare,måste användare vara
samma som företaget eller går det bra med mitt eget namn?
Jag börjar bli desperat efter att ha suttit så många timmar
med detta och att det ändå inte fungerar.Kan ni på Hansa inte gå
in på mitt konto och fixa det här?
Edwin
2016-11-25
Hej,

Användare kan vara ditt eget namn.

Om du går in på modul System -> Inställningar -> Företagsdata vad får du för information då? Gå även in på marknadsplatsen igen och se vad du finner för information där under kontouppgifter. Jag har gjort några ändringar i vårt system så jag vill veta om dessa dyker upp hos er.

Mvh

Edwin
Qvicks Minigräv HB
2016-11-25
Skrivet av:Edwin09:19 25 Nov 2016
Hej, Användare kan vara ditt eget namn. Om du går in på modul System -> Inställningar -> Företagsdata vad får du för information då? Gå även in på marknadsplatsen igen och se vad du finner för information där under kontouppgifter. Ja
Under system-företagsdata finns alla uppgifter.PÅ marknadsplatsen under konto-
uppgifter finns allt utom organisationsnummer och mitt mobilnummer.När
jag provar att skriva in dessa uppgifter och försöker att spara så går det
inte att spara.Om jag lämnar sidan med kontouppgifter och sedan går tillbaka
igen så är uppgifterna jag skrev in borta.

Med vänlig hälsning
Qvick
Edwin
2016-11-25
Om du ger mig uppgifterna kan jag försöka lägga in dem manuellt från vår sida.

Mvh

Edwin
Qvicks Minigräv HB
2016-11-25
Skrivet av:Edwin09:52 25 Nov 2016
Om du ger mig uppgifterna kan jag försöka lägga in dem manuellt från vår sida. Mvh Edwin
Org.nr= 916922-4012
Mobilnr= 0706408686

Om alla uppgifter finns sedan du lagt in dem,kommer då "intergrerad
bokföring" att fungera?
Edwin
2016-11-25
Skrivet av:Qvicks Minigräv HB09:59 25 Nov 2016
Org.nr= 916922-4012 Mobilnr= 0706408686 Om alla uppgifter finns sedan du lagt in dem,kommer då "intergrerad bokföring" att fungera?
Pröva att starta om programmet nu och se om uppgifterna finns inlagda. När du går in på marknadsplatsen lägg in integrerad bokföring i inköpskorgen och tryck på proceed to payment. Skulle någon obligatorisk information (markeras med en *) saknas, fyll i den och tryck sen på visa och se om det fungerar.

Mvh

Edwin
Qvicks Minigräv HB
2016-11-25
Skrivet av:Edwin10:09 25 Nov 2016
Pröva att starta om programmet nu och se om uppgifterna finns inlagda. När du går in på marknadsplatsen lägg in integrerad bokföring i inköpskorgen och tryck på proceed to payment. Skulle någon obligatorisk information (markeras med en *) saknas,
Alla uppgifter finns nu på min kontosida på marknadsplatsen.
Har lagt "integrerad bokföring" i inköpskorgen men på sidan
fakturor står det"Your invoices are being processed.Please
Contact your local Hansaoffice".
Hur lång tid tar det innan detta program blir aktivt?

Med vänlig hälsning
Qvick
Edwin
2016-11-25
Skrivet av:Qvicks Minigräv HB10:32 25 Nov 2016
Alla uppgifter finns nu på min kontosida på marknadsplatsen. Har lagt "integrerad bokföring" i inköpskorgen men på sidan fakturor står det"Your invoices are being processed.Please Contact your local Hansaoffice". Hur lång tid ta
Programmet ska nu vara aktivt och så länge du fullföljer betalningen så kommer programmet att fortsätta vara aktivt under perioden prenumerationen gäller.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Qvicks Minigräv HB
2016-11-25
Skrivet av:Edwin10:37 25 Nov 2016
Programmet ska nu vara aktivt och så länge du fullföljer betalningen så kommer programmet att fortsätta vara aktivt under perioden prenumerationen gäller. Med vänliga hälsningar Edwin HansaWorld Support
Det sammanställs ingenting,varken under balans eller resultaträkning!
Enligt programmet har ingen bokföring gjorts sedan 160702 som var den senaste
transaktionen jag gjorde på "Books".Är det något annat program jag måste ha?

Med vänlig hälsning
Qvick
Edwin
2016-11-25
Du måste själv gå in och säga åt programmet att sammanställa siffrorna. Det kan du göra om du går in på modul Redovisning -> Rutiner -> Underhåll. Där ska du ha ett alternativ som sammanställer det du vill ha.

Mvh

Edwin
Qvicks Minigräv HB
2016-11-25
Skrivet av:Edwin11:15 25 Nov 2016
Du måste själv gå in och säga åt programmet att sammanställa siffrorna. Det kan du göra om du går in på modul Redovisning -> Rutiner -> Underhåll. Där ska du ha ett alternativ som sammanställer det du vill ha. Mvh Edwin
Under den fliken finns inga alternativ alls!

Med vänlig hälsning
Qvick
Edwin
2016-11-25
Hej igen,

Jag får hålla upp min hand i skam och be om ursäkt, det är i modulen System du hittar det du söker och inte i Redovisning. Jag får skylla på att det är fredag!

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Qvicks Minigräv HB
2016-11-25
Skrivet av:Edwin12:43 25 Nov 2016
Hej igen, Jag får hålla upp min hand i skam och be om ursäkt, det är i modulen System du hittar det du söker och inte i Redovisning. Jag får skylla på att det är fredag! Mvh Edwin HansaWorld Support
Under den fliken finns inte det jag behöver!
Det som finns under fliken underhåll:
Ladda upp logofil
Skapa transaktioner
Systemmeddelande

Jag antar att det ska finnas något som heter auto.transaktioner
eller något liknande men det gör det inte!!

Med vänlig hälsning
Qvick
Edwin
2016-11-25
Skrivet av:Qvicks Minigräv HB12:54 25 Nov 2016
Under den fliken finns inte det jag behöver! Det som finns under fliken underhåll: Ladda upp logofil Skapa transaktioner Systemmeddelande Jag antar att det ska finnas något som heter auto.transaktioner eller något liknande men det gör det inte!! Me
Skapa transaktioner ska vara det du söker. Klicka på den så får du ett antal alternativ för vad du kan göra.

Mvh

Edwin
Qvicks Minigräv HB
2016-11-25
Skrivet av:Edwin13:03 25 Nov 2016
Skapa transaktioner ska vara det du söker. Klicka på den så får du ett antal alternativ för vad du kan göra. Mvh Edwin
Under skapa transaktioner kommer det upp en flik som heter:
"Urval skapa verifikat"
Kolonn blinkar på raden nummer
Fakturor
Betalningar
Lev.fakturor
Inbetalningar

Har markerat alla i turordning och klickat på kör.
Balans och resultaträkning har vad jag kan se förändrats

om jag tittar på olika perioder.
MEN momsrapporten är fortfarande tom!!

Med vänlig hälsning
Qvick
Edwin
2016-11-25
Skrivet av:Qvicks Minigräv HB13:33 25 Nov 2016
Under skapa transaktioner kommer det upp en flik som heter: "Urval skapa verifikat" Kolonn blinkar på raden nummer Fakturor Betalningar Lev.fakturor Inbetalningar Har markerat alla i turordning och klickat på kör. Balans och resultaträkning
När du säger att den är tom, menar du att det inte finns någon text alls i rapporten, alltså att den är helt vit, eller är det att siffrorna från ditt företag inte dyker upp?

Mvh

Edwin
Qvicks Minigräv HB
2016-11-25
Skrivet av:Edwin13:57 25 Nov 2016
När du säger att den är tom, menar du att det inte finns någon text alls i rapporten, alltså att den är helt vit, eller är det att siffrorna från ditt företag inte dyker upp? Mvh Edwin
Finns inga siffror,varken in eller utgående moms
Det här svaret är korrekt:
Edwin
2016-11-25
Skrivet av:Qvicks Minigräv HB14:00 25 Nov 2016
Finns inga siffror,varken in eller utgående moms
Då beror det förmodligen på att era transaktioner inte har momskoder ifyllda. För mer information om hur momskoder (tax codes) fungerar kan jag rekommendera att ni söker på http://www.hansamanuals.com. Det finns även videoguider på http://standard-accounts.com/tutorials som ni kan titta på för att få tips.

Mvh

Edwin
HansaWorld Support
Qvicks Minigräv HB
2016-11-25
Skrivet av:Edwin14:14 25 Nov 2016
Då beror det förmodligen på att era transaktioner inte har momskoder ifyllda. För mer information om hur momskoder (tax codes) fungerar kan jag rekommendera att ni söker på http://www.hansamanuals.com. Det finns även videoguider på http://standard
Har kollat på lev.fakturor och våra fakturor.

Momskoder är ifyllda!!
På lev.fakturorna står det A-kd i fältet för moms
medan det på våra fakturor står M-kd i fältet för moms.
Varför står det olika?Kan det vara orsaken till att
inga siffror finns på momsrapporten?

Med vänlig hälsning

Qvick
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.