Hjälp!!!
Sandbacken AB
2020-05-04
Nu skapas inte verifikat, trots att jag prenumererar på Integrerad bokföring!

Behöver snabb hjälp.
Jacob Sandelin
2020-05-04
Hej,

För att kunna svara på din fråga behöver jag mer information. Kommer du inte åt modulen eller skapas inte verifikaten etc?

Du får gärna berätta vilken version du är på och ta en skärmdump av eventuellt felmeddelande.

Vänliga hälsningar

HansaWorld support
Sandbacken AB
2020-05-04
Skrivet av:Jacob Sandelin14:10 4 Maj 2020
Hej, För att kunna svara på din fråga behöver jag mer information. Kommer du inte åt modulen eller skapas inte verifikaten etc? Du får gärna berätta vilken version du är på och ta en skärmdump av eventuellt felmeddelande. Vänliga hälsnin
- Modulen "Integrerad bokföring" ligger aktiv i Marketplace. Prenumererar 6 månader i taget och tiden har inte gått ut.

- Inga felmeddelanden

- Versionen är 8.5
Sandbacken AB
2020-05-04
Nu ser jag även att under "Rapporteringsperioder" så har 2020 försvunnit i pop-up listan. Däremot har jag två för 2019.
Är säker på att jag haft 2020 tidigare. Men när jag skriver in 2020-01-01 - 2020-12-31 så verkar det funka. Listan är dessutom inte i ordning efter årtal längre.
Sandbacken AB
2020-05-06
Vad göra?
- Modulen "Integrerad bokföring" ligger aktiv i Marketplace. Prenumererar 6 månader i taget och tiden har inte gått ut.

- Inga felmeddelanden

- Versionen är 8.5
Sandbacken AB
2020-05-07
Behöver en lösning nu!
Momredovisning, bokslut mm - Standard Account skapar inte verifikat. Det är akut!!!
Sandbacken AB
2020-05-08
Skrivet av:Sandbacken AB14:21 7 Maj 2020
Behöver en lösning nu! Momredovisning, bokslut mm - Standard Account skapar inte verifikat. Det är akut!!!
Varför svarar ni inte????
Sandbacken AB
2020-05-13
Kom igen nu!
Andreas Styrnell
2020-05-14
Hej,

Har det fungerat tidigare att verifikat skapas?
Från vilka register skapas inte verifikat(faktura,leverantörsfaktura,utleverans etc?

med vänlig hälsning

Andreas Styrnell
Sandbacken AB
2020-05-14
Hej,
Ja, det har fungerat tidigare (från och till). Verifikat skapas inte för lev.faktura, fakturor och ev flera moduler.

Om du läst tråden ovan så ser du:

Nu ser jag även att under "Rapporteringsperioder" så har 2020 försvunnit i pop-up listan. Däremot har jag två för 2019.
Är säker på att jag haft 2020 tidigare. Men när jag skriver in 2020-01-01 - 2020-12-31 så verkar det funka. Listan är dessutom inte i ordning efter årtal längre.

Kan detta påverka?
Sandbacken AB
2020-05-19
Skrivet av:Sandbacken AB10:57 14 Maj 2020
Hej, Ja, det har fungerat tidigare (från och till). Verifikat skapas inte för lev.faktura, fakturor och ev flera moduler. Om du läst tråden ovan så ser du: Nu ser jag även att under "Rapporteringsperioder" så har 2020 försvunnit i pop-up listan.
Behöver en lösning nu!
Sandbacken AB
2020-05-20
Helt otroligt! Skrev i forumet den 24 april om detta och fortfarande ingen lösning. Bara motfrågor och sedan tyst. Momsredovisningen till Skatteverket skulle varit inlämnad 12 maj, har fått anstånd men tiden rinner iväg....

Kan man få ett livstecken?
Sandbacken AB
2020-05-25
Andreas!
Någon lösning?
Sandbacken AB
2020-05-28
OK, ingen reaktion så jag får experimentera lite själv. Var hittar jag senaste backupen?
Sandbacken AB
2020-06-02
Nu har jag laddat ner och installerat en ny klient. Varifrån kan jag läsa in en backup?
Sandbacken AB
2020-06-02
Försökte nu att starta min gamla klient men det fungerade inte. Se bifogade felmeddelande.

"incompatible version of data base"

Files are pending for approval
Richard Saunders
2020-06-10
Hej,

Ursäkter för förseningen. Vi vill hjälpa dig att fixa detta. Har du fortfarande det här problemet eller har det åtgärdats under tiden?

Om du fortfarande upplever detta kan du ge mig följande:
1. Den exakta versionen du använder, 8.5 med vilket datum?

Under tiden kommer jag att hänvisa till utvecklingsavdelningen och komma tillbaka till dig så snart som möjligt angående potentiella lösningar och vad som kan orsaka felet ovan.

Vänliga hälsningar,
Sandbacken AB
2020-06-12
För sent! Efter 25 år som kund hos Hansa ger jag nu upp. Programmet verkar ha en hel del barnsjukdomar och er fullständigt värdelösa support är anledningen. Har gillat First Office och Books men ni har sedan Standard Accounts lanserades satt mig på pottkanten många gånger. När funktioner i SA helt plötsligt slutar att fungera och efter otaliga kontaktförsök med er inte får någon reaktion, då blir man till slut förbannad. Det tillhör god affärssed att bekräfta mottaget mail, svara i telefon och framför allt reagera här på forumet. Har nu gått över till Fortnox som verkar vara ett stabilt program. Eftersom jag inte fått ut några sie-filer eller någon backup från SA så innebär det att bokföringen för hela 2020 måste göras om från början.
Jag har en bunt kreditfakturor från er sedan tidigare och en betald 6 månaders period som ni får återbetala till mig. Skickar en sammanställning till Fredrik. Sveda och värk slipper ni, men inte jag.
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.