Kontokonflikt igen?
User 1
2020-01-01
User 1
2020-01-01
Hej!

Förra året var det jättestrul (se tidigare inlägg) med att jag hade två konton där Nummerserier skulle kopplas till kontot 1157763 men aldrig som dök upp även om det var aktivt. Det samma gällde för det gamla kontot 1126503. Till slut ordnade det sig eftersom ni skickade mig en fil som jag manuellt fick installera och som jag kommer ihåg det gav mig tillgång till Nummerserier för hela 2019. När jag nu går in på Mystandard finns det bara ett konto men det är det gamla kontot 1126503. När jag sedan startar StandardEkonomi och försöker prenumerera på Nummerserier får jag till svar att mitt konto har upphört. Hur löser jag detta? Tacksam för ett snabbt svar.
Vänligen Erik
User 1
2020-01-15
Hallå, varför svarar ni inte?
Mvh Erik
User 1
2020-01-21
Skrivet av:User 115:21 15 Jan 2020
Hallå, varför svarar ni inte? Mvh Erik
Samma fråga som tidigare - varför svarar ni inte?!!!!!!!
User 1
2020-01-22
Jag väntar fortfarande på svar. :-(
User 1
2020-01-22
Överväger starkt att hitta en annan lösning!
User 1
2020-01-24
Alltså jag måste verkligen komma igång med att bokföra. Jag kan fortfarande inte prenumerera på Nummerserier för mitt konto har tydligen upphört (fastän jag kan logga in - se första meddelandet). Och nu kommer jag inte in på Myworld heller utan får bara veta att mitt konto redan finns :-(
Tacksam för snabbt svar!
Fredrik Löfvendahl
2020-02-06
Hej,

Den senaste fakturan som gått ut till er var 2018 och det är den senaste vi har fått betalt för så förra året kunde ni använda programmet gratis men nu har programmet förstått att det inte finns någon betalning. För att komma igång med bokföringen måste ni prenumera på integrerad bokföring igen och sen nummerserier.

Tack!
User 1
2020-02-10
Skrivet av:Fredrik Löfvendahl13:34 6 Feb 2020
Hej, Den senaste fakturan som gått ut till er var 2018 och det är den senaste vi har fått betalt för så förra året kunde ni använda programmet gratis men nu har programmet förstått att det inte finns någon betalning. För att komma igång med
Hej Fredrik!

Jag kan inte prenumera på Integrerad bokföring utan får meddelandet - Ditt konto har upphört. Kontakta din HansaWorld support.
Pijus Juodis
2020-02-11
Hej,

Jag har öppnat det här kontot: 1126503
Jag har stängt det här kontot: 1157763

På MyStandard ser jag att servern också är länkad till det här kontot: 1126503

Har du stött på detta kontonummer 1157763 någon annanstans i systemet?

Vänliga hälsningar,
HansaWorld support
User 1
2020-02-11
Skrivet av:Pijus Juodis11:22 11 Feb 2020
Hej, Jag har öppnat det här kontot: 1126503 Jag har stängt det här kontot: 1157763 På MyStandard ser jag att servern också är länkad till det här kontot: 1126503 Har du stött på detta kontonummer 1157763 någon annanstans i systemet? Vänl
Hej Pijus!

Jag bifogar mitt första inlägg för kännedom. Mitt ursprungliga konto var 1126503 men när jag skulle öppna bokföringen inför 2019 lyckades jag få två konton - 126503 och 1157763. När jag nu loggade in 2020 hade jag fortfarande två konton men de var de samma - mitt första konto 126503.
Vi hörs!

Vänligen Erik

Hej!
Förra året var det jättestrul med att jag hade två konton där Nummerserier skulle kopplas till kontot 1157763 men aldrig som dök upp även om det var aktivt. Det samma gällde för det gamla kontot 1126503. Till slut ordnade det sig eftersom ni skickade mig en fil som jag manuellt fick installera och som jag kommer ihåg det gav mig tillgång till Nummerserier för hela 2019. När jag nu går in på Mystandard finns det bara ett konto men det är det gamla kontot 1126503. När jag sedan startar StandardEkonomi och försöker prenumerera på Nummerserier får jag till svar att mitt konto har upphört. Hur löser jag detta? Tacksam för ett snabbt svar.
Vänligen Erik
Pijus Juodis
2020-02-11
Hej,

Behöver du någon ytterligare hjälp från oss?

Vänlig hälsning,
Hansaworld
User 1
2020-02-12
Hej,

jo, när jag ska börja prenumerera igen på Marknadsplatsen får jag till svar att mitt konto har upphört. Jag tycker att det är konstigt att jag behöver prenumerera för att få ut min bokföring i kompletta se.-filer där även verifikaten är med. Men jag har i tidigare svar fått veta att jag behöver prenumerera på Integrerad bokföring och Nummerserier för att få det att funka. Men det är tydligen fortfarande något strul för jag kan som sagt inte prenumera. Tacksam för att få hjälp med detta.

Vänligen Erik
Pijus Juodis
2020-02-17
Hej,

Kan du säga mig vilken kundkod du ser på Marketplace >> Kontoinformation?
Jag ser att kund 1126503 faktiskt har öppnats, så du borde inte få meddelandet om stängt konto.

Vänliga hälsningar,
Hansaworld
User 1
2020-02-18
Skrivet av:Pijus Juodis13:11 17 Feb 2020
Hej, Kan du säga mig vilken kundkod du ser på Marketplace >> Kontoinformation? Jag ser att kund 1126503 faktiskt har öppnats, så du borde inte få meddelandet om stängt konto. Vänliga hälsningar, Hansaworld
Nu funkar det! :-)

Men jag har en ytterligare fråga. Jag vill exportera min tidigare bokföring som sie-filer. Det går men verifikaten saknas, endast balanserna följer med. Hur gör jag för att även få med verifikaten? Jag bifogar en fil för att du ska se hur det ser ut.

Vänligen Erik
Files are pending for approval
User 1
2020-02-18
Skrivet av:User 114:37 18 Feb 2020
Nu funkar det! :-) Men jag har en ytterligare fråga. Jag vill exportera min tidigare bokföring som sie-filer. Det går men verifikaten saknas, endast balanserna följer med. Hur gör jag för att även få med verifikaten? Jag bifogar en fil för att d
Här kommer filen.
/Erik
User 1
2020-02-20
Skrivet av:User 114:37 18 Feb 2020
Nu funkar det! :-) Men jag har en ytterligare fråga. Jag vill exportera min tidigare bokföring som sie-filer. Det går men verifikaten saknas, endast balanserna följer med. Hur gör jag för att även få med verifikaten? Jag bifogar en fil för att d
Här kommer filen.
User 1
2020-02-20
User 1
2020-02-20
Verkar vara svårt att ladda upp filer, har du fått filen?
Pijus Juodis
2020-02-20
Hej,

Du kan välja SIE-typ = typ 4, då ska den exportera transaktioner.

Vänliga hälsningar,
Hansaworld
Pijus Juodis
2020-02-20
Ja, jag kan se filerna.
User 1
2020-02-27
Skrivet av:Pijus Juodis15:49 20 Feb 2020
Ja, jag kan se filerna.
Filen är sparad enligt din rekommendation så då borde (sig.fil - typ 4). Då borde du alltså se verifikationerna?
User 1
2020-02-27
Hej igen!

Jag har även haft en dialog med Standard EPR som som jag bifogar för kännedom:
Vänligen Erik

Om du vill ha antingen alla transaktionsrader också kan du använda funktionen i: Modul: Integration >> Rutiner: Export >> Transaktionsregister Vänliga hälsningar, HansaWorld Support

Hej!

Jag hittar ingen modul som heter "Integration" utan väljer istället modulen Redovisning->Export->Export av SIE-filer->Typ 4 (Export av transaktioner). Det är en sådan fil jag har skickat till dig. Alternativen är - Typ 2 (Export av periodiseringar) och Typ 1 (Årsbokslut). Är det möjligtvis Typ 1 jag ska välja istället för Typ 4? Jag redovisar med årsbokslut.

Dessutom - när jag går igenom samtliga alternativ i dialogrutan för "Export av SIE-filer" ser jag att i rutan för "SRU-format" är alternativet "Enligt bokföringslagen" i kryssat men kanske är det alternativ två "Enligt årsbokslagen" som är korrekt?

Eller måste jag prenumera på "Integrerad bokföring" för att få rätt modul? Räcker det inte att prenumerar på Nummerserier som förut? Och i så fall - ingår Nummerserier i Integrerad bokföring?

Vänligen Erik
Pijus Juodis
2020-03-02
Hej,

Modulintegrationer är endast tillgängliga i Standard ERP, inte i standardkonton.

Din SIE-fil har inga transaktioner, troligtvis eftersom det inte finns några transaktioner i ditt system. Om du öppnar transaktionsregistret i Nominal Ledger-modulen, ser du dina transaktioner?

Transaktioner skapas automatiskt endast om du har prenumererat på Integrated Accounting. När du prenumererar kan du skapa transaktioner för tidigare perioder genom att använda ett underhåll i systemmodulen >> Rutiner >> Underhåll >> Create Verifikat Transactions. Välj vilket delsystem du vill skapa transaktionerna för och kör underhållet (du kanske måste köra det mer än en gång).

Nummerserier ingår inte i integrerat redovisning, men de bör inte krävas för SIE-export.

Vänliga hälsningar,
Hansaworld
Pijus Juodis
2020-03-18
Stänger detta inlägg på grund av inaktivitet.

Om du fortfarande har frågor kan du skapa ett nytt inlägg
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.