Inloggning Projektor Utbildning
Birgitta Forsell
2018-10-18
Hej,
Mitt egentliga standard-ID är /borde vara/ birgitta@projektorutbildning.se. Av någon anledning slutade det fungera i somras någon gång vid start av programmet, och efter en del diskussioner med er löste vi det genom att logga in med B plus tidigare använt lösenord för @projektorutbildning.se-adressen. Dock fungerade standard-ID för inloggning på My Standard under en tid, men helt plötsligt inte längre. Kontonummer är 1031454.

Men med birgitta@profiler.se kan jag logga in på My standard och hittar då en version med kontonummer 1061432, det är dock inte den jag använder. Denna är inte heller uppdaterad med gällande prenumerationer.

Nu kommer jag att avsluta mitt arbete för Projektor Utbildning och lämna över programmet till annan person där. Jag har lagt in nya adressuppgifter (för faktura) i kontot på marknadsplatsen.

Till att börja med vore det bra få till stånd en inloggning som fungerar på My Standard för konto 1031454. Kanske med nytt standard-ID och nytt lösenord för den som ska ta över? Går det att lösa?

Programmet behöver säkert också uppdateras, jag har varit försiktig med det eftersom det varit så mycket problem tidigare och jag inte ville riskera nya haverier samtidigt som jag var på väg att avsluta mitt jobb för Projektor. Men det steget överlåter jag åt min efterträdare.

Med hälsningar

Birgitta
Per
2018-10-19
Hej Birgitta.

1061432 kan jag inte se i MyStandard.

1031454 finns däremot i MyStandard, Standard ID för att logga in är birgitta@profiler.nu samt birgitta@projektorutbildning.se

Eftersom du ska sluta och vill få till stånd en annan inloggning till 1031454 så kan du enkelt logga in på MyStandard och lägga till en epostadress själv.

Det är dock först viktigt att du lägger till en ny användare i Standard Ekonomi först.
Detta gör du genom att starta upp Standard Ekonomi, när du befinner dig i huvudkontrollen så klickar du på "Användare"
Välj "Skapa >> Ny Person" och sedan anger du namn och epostadress som ska bli Standard ID. Skriv även in signatur, och skriv ned allt detta på ett papper ifall det behövs.
När detta är gjort klickar du på "Spara"
Sedan går du tillbaka till "Användare", markerar den nya användaren i listan, klickar på "Skapa >> Verifieringsmail"
Nu ska det sändas ett verifieringsmail till denna användare.
När den fått det och gjort som det står där, så ska denna epost nu bli en Standard ID.

Eftersom du ska sluta och vill få till stånd en annan inloggning till 1031454 så kan du enkelt logga in på MyStandard och lägga till en epostadress själv.

Du gör det genom att först logga in på MyStandard, klicka på servern till vänster i menyn (Projektor Utbildning AB) sedan klickar du på "Manage Users" och "Add User"
Ange Standard ID (epostadressen) markera Customer/Partner Admin och sedan "Done"
Nu ska denna epostadress få möjlighet att logga sig in på MyStandard och komma åt 1031454 så att denne själv kan starta om/uppdatera server alternativt ladda ner ny klient om så behövs.

Jag ser f.ö att ni använder Standard Ekonomi version 8.4 2018-03-06, jag rekommenderar er att uppdatera till senaste versionen 8.4 2018-05-31 då 2018-03-06 inte varit helt stabil.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Birgitta Forsell
2018-10-22
Skrivet av:Per10:46 19 Okt 2018
Hej Birgitta. 1061432 kan jag inte se i MyStandard. 1031454 finns däremot i MyStandard, Standard ID för att logga in är birgitta@profiler.nu samt birgitta@projektorutbildning.se Eftersom du ska sluta och vill få till stånd en annan inloggning till
Hej Per,

Börjar med första delen av ditt svar.

Som jag skrev så kommer jag bara in på version 1061432 när jag loggar in på MyStandard med birgitta@profiler.nu. Men den versionen verkar som sagt inte vara aktiv.

birgitta@projektorutbildning.se borde ta mig till version 1031454 på My Standard, men det funkar inte. Och då kan jag alltså inte lägga till ny användare/e-postadress. Och inte heller uppdatera till nyare version.

Jag har kollat Användare i huvudkontrollen. Där ligger det ett flertal som verkar härstamma från gamla Books-programmet. Två av dem med mitt namn och birgitta@projektorutbildning.se som standard-ID med signatur/inloggning B respektive BIRGITTA.

Så hur löser man det här?

Birgitta

Per
2018-10-22
Hej.

Det är möjligt att 1061432 och 1031454 är en och samma.
Vänligen undersök detta genom att följa mina instruktioner som jag gav dig i mitt förra inlägg.
Du måste alltså först ordna en användare i Standard Ekonomi, och därefter ordna densamma i MyStandard.

Ifall denne användaren läggs till 1061432 och denna kan logga sig in, ladda ner klient, starta upp klienten och köra på som det ska, så tillhör dessa två kontonummer en och samma.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.