Hej
Ni måste hjälpa mig att få igång programmet. "Servern är upptagen eller svarar ej".
Jag har testat att installera programmet på andra datorer men det funkar inte där heller.
Nu är det bråttom på riktigt!!
Mvh Bele
Det här svaret är korrekt:Skrivet av:Per12:52 18 Apr 2018
Hej.
Tack för meddelandet.
Börja med att prova starta om servern i MyStandard:
1. Logga in på mystandard.hansaworld.com med StandardID + lösenord (samma som du använder för att komma dig på Standard Ekonomi)
2. Välj Omstart.
3. Efter att server startat om, starta en klient och se ifall ni kommer in.
Ifall detta inte fungerar:
Jag ser att eran server har en äldre version av Standard Ekonomi.
Vänligen börja med att uppdatera servern.
1. Logga in på mystandard.hansaworld.com med StandardID + lösenord (samma som du använder för att komma dig på Standard Ekonomi)
2. Välj "Update Version" välj Country: Sweden och sen välj att ladda ned version 8.4
3. Se till att servern kör, detta kan du se på vänster sida i menyen. Ifall inte, välj "Start"
4 Prova att starta en av dina klienter, den kan komma be dig uppdatera.
Efter att du gjort detta, och det inte fungerar:
Varifrån har du laddat ner programmet Standard Ekonomi?
Vill du koppla dig upp mot ett redan existerande företag så måste du ladda ner klient från MyStandard:
2. Se till att servern kör, detta kan du se på vänster sida i menyen. Ifall inte, välj "Start"
3. Gå till "Connect" och ladda ner klient därifrån
Använder du Mac så måste du skapa en tom mapp på skrivbordet där du lägger den nya klienten.
Starta upp klienten och se om det går bättre.
Mvh.
Per
HansaWorld Support