Problem öppna mitt program
MA
2018-03-08
Hej
jag har inte använt mitt konto under året då mitt bolag är vilande. När jag nu försöker öppna Standard Accounts går det inte, ser ut som den inte hittar servern?! Mitt konto är 1120851 och företagets namn är eat mariehamn ab. Tacksam för hjälp. mvh/mikael
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Per12:54 20 Mar 2018
Hej.

Troligen har det blivit ett till företag eftersom "Eat Marinehamn AB" har den nyaste version 8.4 2018-03-06 medans "Company 1" har den tidigare versionen 8.4 2017-12-09

Vänligen ta bort klienten du laddade ned, och prova med att ladda ner en ny klient från "Eat Marinehamn AB", inte Company 1.

1. Klicka på "Eat Marinehamn AB" och se till att servern är uppe och går.
2. Välj "Connect" och välj ladda ner klient/download client.

Meddela oss ifall du får samma felmeddelande när du kopplar dig upp.

Mvh.

Per
HansaWorld Support
Per
2018-03-08
Hej.

Tack för meddelandet.

Konto 1120851 var låst, jag har nu öppnat upp det.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
MA
2018-03-13
Skrivet av:Per14:58 8 Mar 2018
Hej. Tack för meddelandet. Konto 1120851 var låst, jag har nu öppnat upp det. Mvh. Per HansaWorld Support
Hej,
tack för svaret.
När jag klickar på ikonen för standard accounts får jag upp en ruta "EMA.Installation" det står "Vänligen vänta Du kopplas till din server" och sedan "startar server" och sedan händer inget mer efter att tids "baren" har blivit fylld. När jag går in på My Standard säger den att jag skall kontakta lokala Hansa kontoret när jag öppnar invoices, jag har försökt ringa men aldrig kommit fram till någon, har även skickat mail utan att få svar.

Tacksam för hjälp då jag behöver få igång programmet för att lämna in deklarationen
mvh/Mikael
Per
2018-03-13
Hej.

Tack för meddelandet.

När du är inne på My Standard, vad står det på vänstra sidan där du har översikt över servern? Vad står det för namn där? Kan du se statusen på servern, är den uppe och går eller är den ej startad?

Ifall du stänger ned servern, har du möjlighet att gå ned i menyn och välja Update version?
Ifall ja, kan du uppdatera till Country: Sweden och sedan senaste 8.4-versionen.

Efter att detta är genomfört och uppdateringen lyckats, kan du starta upp servern och sedan gå till "Connect" och ladda ner en ny Standard Ekonomi?
Använder du Macintosh så måste du skapa en ny tom mapp på skrivbordet dit du placerar den nyligen nedladdade Standard Ekonomi-klienten.

Starta upp den och prova koppla dig upp mot ditt företag.
MA
2018-03-14
Skrivet av:Per14:28 13 Mar 2018
Hej. Tack för meddelandet. När du är inne på My Standard, vad står det på vänstra sidan där du har översikt över servern? Vad står det för namn där? Kan du se statusen på servern, är den uppe och går eller är den ej startad? Ifall du s
Hej.

Jag tror att jag lyckats göra ovanstående. Nu kan är jag inne och tror att jag har hämtat mitt företag. Saknar dock alla tidigare registrerade värden som; ingående saldon, tidigare verifikat, rapporter mm. Hur gör jag för att få tillbaks dessa?

På den vänstra sidan står
överst Company 1

Server Management
Status : Running

IP Address : 169.51.65.165
Port : 27046
HTTP Port : 27047
Current Version : Standard Accounts Server 8.4 2017-12-09 (84201015)

Under står Customer: 1120851

Har jag två företag registrerade?

Är det därför värdena saknas eller är det något annat?
Per
2018-03-15
Hej.

Har du möjlighet att ge oss en printscreen/skärmbild från hur det ser ut i mystandard.hansaworld.com?

Jag gjorde precis detta med ett test-företag och det enda jag behövde göra var att ladda ner ny klient och så logga in med korrekt epost(Standard ID)+passord, all data fanns där sedan tidigare.

Det är möjligt att du av någon anledning lyckats skapa ett nytt företag, men det ska inte vara möjligt ifall du har laddat ner klienten från korrekt ställe i MyStandard.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
MA
2018-03-15
Skrivet av:Per11:34 15 Mar 2018
Hej. Har du möjlighet att ge oss en printscreen/skärmbild från hur det ser ut i mystandard.hansaworld.com? Jag gjorde precis detta med ett test-företag och det enda jag behövde göra var att ladda ner ny klient och så logga in med korrekt epost(St
https://www.dropbox.com/s/232bu3zsr62ujly/Sk%C3%A4rmklipp%202018-03-15%2015.40.03.png?dl=0

här är min printscreen, hoppas det hjälper

det är möjligt att jag inte gjorde exakt som det stod i din beskrivning då det tidigare inte stod något angående server i vänstra fältet (som det gör nu) därför var det svårt att följa beskrivningen.
mvh/mikael
Per
2018-03-15
Hej Mikael.

Tack för meddelandet, och bilden.

Klienten du laddade ner, laddade du ner den från "Company 1" eller "Eat Marinehamn AB" ?
Company 1 är troligen ett helt nytt, tomt företag utan data.

Prova att ladda ner ny klient från "Eat Marinehamn AB" se till att servern er uppe och igång.
Jag ser under namnet "Eat Marinehamn AB" ingen ytterligare info om server såsom status och version.
Har du möjlighet att gå in och kolla hur det ser ut i "Eat Marinehamn AB"?

Därifrån skall du kunna ladda ner en ny klient och därifrån koppla upp mot "Eat Marinehamn AB".

Som sagt, se till att du lägger den nya klienten i en tom mapp på skrivbordet. När du startar den nya klienten och den om möjligt frågar efter Standard ID + lösenord, var noggrann att ange korrekt.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
MA
2018-03-15
Skrivet av:Per16:01 15 Mar 2018
Hej Mikael. Tack för meddelandet, och bilden. Klienten du laddade ner, laddade du ner den från "Company 1" eller "Eat Marinehamn AB" ? Company 1 är troligen ett helt nytt, tomt företag utan data. Prova att ladda ner ny klient från "Eat Marinehamn
Hej igen.
Problemet från början var att inte servern för "Eat Mariehamn AB" startade.

Du- "Jag ser under namnet "Eat Marinehamn AB" ingen ytterligare info om server såsom status och version.
Har du möjlighet att gå in och kolla hur det ser ut i "Eat Marinehamn AB"?"

Jag- Tidigare stod det endast 1120851 till vänster på mystandard.
Nu står det Eat Mariehamn AB istället för 1120851.

Jag har inte sett "ytterligare info om server såsom status och version.
Det är skälet till att jag inte kunde följa ditt tidigare förslag.
Var skulle jag kunna gå in och kolla hur det ser ut i "Eat Mariehamn AB"?

Var/Hur laddar jag ner en ny klient från "Eat Mariehamn AB"?

Klienten jag laddade ned tror jag att jag laddade ned från någon "allmän sida" kommer ihåg att de frågade om man hade något befintligt bolag eller om man ville skapa ett nytt. Jag angav befintligt men förmodligen standard id eller lösenord. Jag tror att jag har samma standard id för bägge företagen men olika lösenord.
Det som krånglar till det är att båda egentligen är "Eat Mariehamn AB",
så när jag får frågan om lösenord så är jag ibland osäker på vilket de önskar eller vilket företag det gäller.
Saken blir inte lättare av att jag inte är säker på vilket mitt gamla lösenord är för "Eat Mariehamn AB",
går det att nollställa/ändra?

mvh/mikael
MA
2018-03-19
Skrivet av:MA19:56 15 Mar 2018
Hej igen. Problemet från början var att inte servern för "Eat Mariehamn AB" startade. Du- "Jag ser under namnet "Eat Marinehamn AB" ingen ytterligare info om server såsom status och version. Har du möjlighet att gå in och kolla hur det ser ut i "
https://www.dropbox.com/s/c0qyzgj4expbgyq/Sk%C3%A4rmklipp%202018-03-19%2011.23.01.png?dl=0

Hej,
useendet på my standard har ändrats över helgen, se skärmdump.
Nu kan jag se server info för Eat Mariehamn AB
Men när jag försöker starta eller uppdatera (den övre) Eat Mariehamn AB stär det bara "starting" resp "updating version" sedan händer inget.
Tacksam för hjälp.
mvh/Mikael
Per
2018-03-19
Hej Mikael.

Jeg har undersökt din server och fick samma problem.
Jag har bett en kollega att undersöka molnet som server ligger i, och det verkar som att den har problem.
Vi arbetar med att lösa denna saken tillsvidare.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-03-19
Hej igen.

Jag fick besked om att molnet är ordnat nu, så nu skall det gå bättre att få startat upp servern.

Mvh.

Per
HansaWorld Support
MA
2018-03-19
https://www.dropbox.com/s/82g9xxmhvjr7n9a/Sk%C3%A4rmklipp%202018-03-19%2016.18.39.png?dl=0

Nu är severn "running" och programmet "updated".

Nu är frågan hur jag kan öppna det?

När jag försöker öppna den version som jag har nedladdat nu av "standard accounts" visas detta när jag öppnar programmet.

https://www.dropbox.com/s/vh2tyx8cmnm01mq/Sk%C3%A4rmklipp%202018-03-19%2016.27.17.png?dl=0

Känns som jag varje gång när jag skall loga in hamnar i "Company 1", jag tror att jag ska försöka ta bort den versionen.

Har du några förslag på hur jag skall gå tillväga nu?

Var i mystandard kan jag ladda ned en ny klient?
Det här svaret är korrekt:
Per
2018-03-20
Hej.

Troligen har det blivit ett till företag eftersom "Eat Marinehamn AB" har den nyaste version 8.4 2018-03-06 medans "Company 1" har den tidigare versionen 8.4 2017-12-09

Vänligen ta bort klienten du laddade ned, och prova med att ladda ner en ny klient från "Eat Marinehamn AB", inte Company 1.

1. Klicka på "Eat Marinehamn AB" och se till att servern är uppe och går.
2. Välj "Connect" och välj ladda ner klient/download client.

Meddela oss ifall du får samma felmeddelande när du kopplar dig upp.

Mvh.

Per
HansaWorld Support
MA
2018-03-20
Skrivet av:Per12:54 20 Mar 2018
Hej. Troligen har det blivit ett till företag eftersom "Eat Marinehamn AB" har den nyaste version 8.4 2018-03-06 medans "Company 1" har den tidigare versionen 8.4 2017-12-09 Vänligen ta bort klienten du laddade ned, och prova med att ladda ner en ny
Hej,
nu är allt "up and running" som det ska,har börjat med bokföringen, hoppas "allt" är löst nu.
Tack för hjälpen Per!
Per
2018-03-21
Hej.

Vänligen återkom ifall du upplever mer problem, vi finns här för att hjälpa dig.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.