Skrivet av:Projektor Utbildning AB14:36 18 Jan 2018
Hej Per,
tacksam om du kan återkomma med "analysresultat" snarast. Och kanske kolla med Stacy som undrar vad jag behöver hjälp med.
Birgitta
Hej Birgitta.
Beklagar sent svar.
"Jag har en gammal backup-fil från i våras. Kan jag ladda ner nytt program och importera den. Och fylla på resten utan problem?"
Backupfilen, är den lokal eller har du den på Mystandards hemsida?
Har du den på Mystandard går du enklast in på MyStandard och väljer "List of Backups" under "Server Management"
Har du den endast lokalt så undrar vi lite varför, eftersom alla svenska Standard Ekonomi-kunder skall ha backup tillgänglig på MyStandard.
Har du den trots allt endast lokalt så kan du:
1. Starta upp Standard Ekonomi
(Kom ihåg att vad du än hade på den installationen, så kommer det att ersättas med din backup, så om du inte vill att en annan installation skall gå om intet, så måste du ladda ner en till Standard Ekonomi, och lägga den i en separat mapp på skrivbordet. Så använder du denna nya Standard Ekonomi som en testkanin.)
2. Välj Modulen "System", vidare väljer du "Rutiner" >> Importer >> Manuell filsökning.
3. Leta fram till aktuell fil och ladda den upp, så skall den backupen bli aktiverad.
"Kommer prenumerationerna jag betalat för under 2017 att gälla/fungera?""
Jag ser inte att du har några aktiva prenumerationer efter den 31.12.2017 så då måste du nog aktivera prenumerationerna igen ifall de inte redan är aktiverade.
Vad du kan göra är att du går till "Marknadsplats" när du är i huvudmenyen i Standard Ekonomi.
Därifrån väljer du så fliken "Aktiva Prenumerationer" i högra hörnet, så kan du se vilka prenumerationer du har aktiverade. Kom ihåg att prenumerationerna är begränsade till det kundnummer du har registrerat dig på.
Mvh.
Per
HansaWorld Support