Configuration error m.m.
Sollentuna Markis Center AB
2017-06-17
Hej Emil!
Här kommer några frågor från Er favoritkund: 1075166 Sollentuna Markis Center. Har nu försökt att lägga upp våra 3 företag i Hansan under snart 18 månader och 1200 timmar utan att lyckas!! Anser mig själv vara en ganska hygglig användare av systemet efter drygt 20 års tragglande.
Programmet standard ekonomi påminner i mångt och mycket om storebror Financial och därför förstår jag inte varför det är så svårt att få det att fungera. Hur kan man släppa ut en programvara, utan att man har ordentliga manualer och videofilmer på det språk som man talar, i det land där programmet släpps. Inte ens programmet har enhetligt språk. Programmet innehåller alldeles för många buggar (hela programmet är en enda stor bugg). Programmet skulle inte ha släppts ut på marknaden, innan det testats ordentligt, för det kan väl inte vara så att Er tidsplan för detta projekt spruckit totalt. Har försökt ladda ner en ny användare till programmet flera dagar men endast lyckats få ner en på engelska. Någon Svenska gick ej att få + att klienten var helt tom. När jag försöker ladda ner ytterligare en ny användare säger servern configuration error. Vem kollar av så att servrarna snurrar som dom ska? Det var mycket bättre när man skötte sin egen server, då kunde man starta om och åtgärda problemen själv. Man blir hela tiden fördröjd för det är alltid någonting som inte fungerar. Nu är det helg och jag kan inte lägga upp användarna som skulle gjorts denna helg. Du vet vi småföretagare får ofta använda helger och nätter till jobb, men för Er del jobbar alla 9-17 eller? Jag skulle kunna sitta och skriva en hel följetong om programmet men min tid är ganska begränsad. Se nu till att starta om vår server så att vi kan jobba igen..... Användare: ekonomi@sollentunamarkis.se Om jag skulle rekommendera Hansa till någon annan? ...........knappast!!!!

Edwin
2017-06-19
Hej,

Vi undersöker varför det är problem med er server. Att starta och stoppa servern kan man göra själv och det sker via MyStandard. Vill man ha en server på egen plats behöver man använda Standard ERP, vilket ni rekommenderades att göra för 18 månader sen. Vår support är öppen mellan 9-17 på vardagar, det stämmer.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Edwin
2017-06-19
Hej igen,

Nu ska er server vara igång igen. Anledningen till att den hamnat i configuration error är att er databas är många gånger större än en vanlig databas för Standard Ekonomi. Att konstant ta backuper på en databas av den storleken gjorde att servern slutade att fungera. Standard Ekonomi är som påpekats tidigare ett program skapat för mindre företag och försöker man pressa in ett större företag i en liten förpackning är det oundvikligt att problem uppstår. Vi kommer att behöva göra ytterligare en justering på er sida för att lösa problemet med backuperna. Jag får be att få återkomma om en tid för det vid ett senare tillfälle.

Mvh

Edwin
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.