Skrivet av:Niklassons Tryckeri AB13:46 16 Jan 2017
För drygt ett år sedan skulle vi uppgradera till Stand acc. Men det funkade inte. Er support klarade inte heller av det så därför har jag fått kontinuerligt databasnyckel från er support.
Därför ber jag om ny nyckel då jag inte har tid att lägg
Det är tyvärr inte möjligt att få en förnyad databasnyckel för First Office efter årsskiftet. Att uppgradera till Standard Ekonomi (Accounts) tar inte någon längre tid. För att göra det kan du följa nedanstående steg:
1.
Börja med att ta en textbackup från FirstOffice. Det gör du enligt följande:
Gå till Rutiner >> Exporter >> Databas textbackup
Den här processen kan variera lite beroende på vilken version av FirstOffice du använder. Är du osäker kan du söka på backup på www.hansamanuals.com
Det är viktigt att du minns vilket användarnamn och lösenord du använt i FirstOffice.
Spara textbackupen med ett namn och förslagsvis dagens datum på en plats där du kan hitta filen igen. Ett namn i stil med TB20161231.TXT är att rekommendera, där 20161231 byts ut mot dagens datum. Blir du ombedd att skriva en backupkommentar kan du ignorera det.
2.
Ladda ned Standard Ekonomi
A. Gå till www.standard-accounts.com
B. Klicka på Ladda ned
C. Installera programmet, förslagsvis i en mapp på ditt skrivbord
D. När du öppnar Standard Ekonomi kommer du rakt in i Huvudkontrollen
E. Importera din textbackup genom att gå in i modulen System>> Klicka på Rutiner >> Klicka på Importer >> Klicka på Manuell filsökning och leta reda på din textbackup och välj den
3.
När backupen är färdigimporterad vill Standard Ekonomi starta om sig själv. Du får därefter upp ett inloggningsfönster. Där loggar du in med användarnamnet och lösenordet som du använde i ditt gamla system.
Obs: Använder du Standard Ekonomi på en Mac måste du ha operativsystemet Yosemite eller senare, dvs Mac OSX 10.10 och framåt.
Mvh
Edwin