AB Munditia Standard Ekonomi
Stellan Andersson
2018-03-29
Hejsan
Jag försöker komma in på mitt Standard Ekonomi men det går inte.
Jag får följande svar:
Server:54.195.251.25 Port 16078
Anslutningen åter etablerad, men inget svar innan timeout.
Omstart av server föreslås.

På nästa bild står det samma sak.

Hjälp mig så att jag kan bokaföra.

Jag har också skickat mail till.
Sweden@Hansaworld.com
Om min Sie4 filer som jag inte få fram.
Jag har mailat om detta i cirka två mån. men inte fått några
Sie4-filer
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Per11:03 16 Apr 2018
Hej.

"I mitt bokföringsprogram finns för utom mitt bolag AB Munditia och min sons bolag Imperator Enterprise AB. Eftersom jag börjar bli gammal vill jag att min son skall sköta bokföringen för sitt bolag.
Min fråga. Hur bär jag mig åt för att min son skall kunna sköta sin egen bokföring."

Du skall kunna skapa en ny användare åt din son genom att starta upp Standard Ekonomi, logga in på din sons företag Imperator Enterprise AB och skapa en användare där.

1. Starta upp Standard Ekonomi och Imperator Enterprise AB.
2. Från huvudmenyen, gå till "Användare" >> "Skapa" >> "Skapa Användare"
3. Här skriver ni in valfri signatur, namn, epostadress.
4. Som det står "To access the system, use your email adress as your username"
5. Tyck på "Finish" Det skall nu bli tillsänt en mail till epostadressen som ni uppgav, så att din son nu kan skapa sin egen användare med vilken han kan logga sig in i systemet med. Skall han använda Standard Ekonomi från sin egen dator, så måste han ladda ner klienten från MyStandard, och välja "create existing installation".

Mvh.
Per

HansaWorld Support
Per
2018-04-03
Hej Stellan.

"Jag försöker komma in på mitt Standard Ekonomi men det går inte.

Jag får följande svar:
Server:54.195.251.25 Port 16078
Anslutningen åter etablerad, men inget svar innan timeout.
Omstart av server föreslås."

Vänligen gå till serverportalen mystandard och starta om servern till företaget.

1. Gå till nätsidan mystandard.hansaworld.com logga in med Standard ID + lösenord.

2. På vänster sida har du de konton som är skapade, har du fler än ett så måste du finna ut vilken av dessa du använder idag.
Du kan skriva in ditt nuvarande kundnummer längst till vänster i sökfältet, så dyker rätt server upp.

3. Välj "Omstart"

4. När så servern startat om, prova att logga in igen.

"Jag har också skickat mail till.

Sweden@Hansaworld.com
Om min Sie4 filer som jag inte få fram.
Jag har mailat om detta i cirka två mån. men inte fått några
Sie4-filer"

Våran kollega Martin arbetar med detta.

Mvh.
Per

HansaWorld Support
Per
2018-04-04
Hej igen.

Vår kollega Martin kommer att kontakta dig angående ditt problem.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Stellan Andersson
2018-04-13
Hejsan Per

Jag har fått hjälp av Martin som jag är väldigt tacksam för.
Nu till mitt problem
I mitt bokföringsprogram finns för utom mitt bolag AB Munditia och min sons bolag Imperator Enterprise AB. Eftersom jag börjar bli gammal vill jag att min son skall sköta bokföringen för sitt bolag.
Min fråga. Hur bär jag mig åt för att min son skall kunna sköta sin egen bokföring.
Tacksam för svar
Det här svaret är korrekt:
Per
2018-04-16
Hej.

"I mitt bokföringsprogram finns för utom mitt bolag AB Munditia och min sons bolag Imperator Enterprise AB. Eftersom jag börjar bli gammal vill jag att min son skall sköta bokföringen för sitt bolag.
Min fråga. Hur bär jag mig åt för att min son skall kunna sköta sin egen bokföring."

Du skall kunna skapa en ny användare åt din son genom att starta upp Standard Ekonomi, logga in på din sons företag Imperator Enterprise AB och skapa en användare där.

1. Starta upp Standard Ekonomi och Imperator Enterprise AB.
2. Från huvudmenyen, gå till "Användare" >> "Skapa" >> "Skapa Användare"
3. Här skriver ni in valfri signatur, namn, epostadress.
4. Som det står "To access the system, use your email adress as your username"
5. Tyck på "Finish" Det skall nu bli tillsänt en mail till epostadressen som ni uppgav, så att din son nu kan skapa sin egen användare med vilken han kan logga sig in i systemet med. Skall han använda Standard Ekonomi från sin egen dator, så måste han ladda ner klienten från MyStandard, och välja "create existing installation".

Mvh.
Per

HansaWorld Support
Per
2018-04-17
Hej.

Fel av oss, det skall inte vara "update existing installation" utan "create new installation"

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Stellan Andersson
2018-04-17
Skrivet av:Per09:38 17 Apr 2018
Hej. Fel av oss, det skall inte vara "update existing installation" utan "create new installation" Mvh. Per HansaWorld Support
Tack Per
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.