kommer inte in i programmet.
anita myrkvist
2018-03-02
Efter uppdatering fungerar inte lösenordet. Jag har ny mailadress men får inte något från Hansa world dit , trots att jag försökt ändra. Ny adress är Anitamyrkvist1@gmail.com
Jag har laddat ner client men blir uppmanad att uppdatera och sen stängs allt av och så blir jag uppmanad att uppdatera igen, plus att allt ändrades till engelska helt plötsligt. Vad göra?
Per
2018-03-02
Hej Anita.

Har du provat att gå nytt lösernord genom att gå till Mystandard?
mystandard.hansaworld.com (välj Glemt Passord/Forgot password)

Vad har du för kundnummer och namn på företaget?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
anita myrkvist
2018-03-02
Skrivet av:Per14:56 2 Mar 2018
Hej Anita. Har du provat att gå nytt lösernord genom att gå till Mystandard? mystandard.hansaworld.com (välj Glemt Passord/Forgot password) Vad har du för kundnummer och namn på företaget? Mvh. Per HansaWorld Support
Kundnummer 1020396
Gruppboende Solhem och Tellus AB

När jag skriver på forget password skickas svar till min gamla emailadress som jag inte kommer in på längre, dvs anita.myrkvist@swipnet.se
min nya. Anitamyrkvist1@gmail.com accepteras inte.
anita myrkvist
2018-03-02
Skrivet av:anita myrkvist15:13 2 Mar 2018
Kundnummer 1020396 Gruppboende Solhem och Tellus AB När jag skriver på forget password skickas svar till min gamla emailadress som jag inte kommer in på längre, dvs anita.myrkvist@swipnet.se min nya. Anitamyrkvist1@gmail.com accepteras inte.
När jag försöker starta står det följande: Det finns en nyare klient tillgänglig. Uppdatering ej nödvändig. öppna webklient trycker jag på då. Då kommer följande meddelande: WebklientenHTTPS-läge inte aktiverat, kolla Webklientinställningarna modulen system avancerat.
Jag förstår ingenting.
Per
2018-03-05
Hej.

Vilka andra alternativ har du istället för att välja "webbklient"?
Välj trots allt att uppdatera klienten.

Problemet är att du har en epost som inte är registrerad som StandardID, detta måste göras före du kan logga dig på med en annan epost.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
anita myrkvist
2018-03-07
Hur registrerar jag ny email????
Omjag uppdaterar och försöker komma in på programmet säger den genast, lost connection with server. Men om jag trycker att jag vill fortsätta ändå så stängs allt ner omedelbart. eller säger den very long string in GetField 65536
Per
2018-03-07
Hej Anita.

När du är inne på Standard Ekonomi så kan du registrera ny Standard ID(email) genom att:

1. Från huvudmenyn, gå till "Användare"
2. Välj Skapa-Skapa Användare
Här skriver du epostadress, namn etc.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
anita myrkvist
2018-03-07
Skrivet av:Per10:34 7 Mar 2018
Hej Anita. När du är inne på Standard Ekonomi så kan du registrera ny Standard ID(email) genom att: 1. Från huvudmenyn, gå till "Användare" 2. Välj Skapa-Skapa Användare Här skriver du epostadress, namn etc. Mvh. Per HansaWorld Support
men jag kommer ju inte in !
anita myrkvist
2018-03-07
Skrivet av:anita myrkvist10:42 7 Mar 2018
men jag kommer ju inte in !
Jag uppdaterar och uppdaterar och uppdaterar men det stängs ner.
anita myrkvist
2018-03-07
Skrivet av:Per10:34 7 Mar 2018
Hej Anita. När du är inne på Standard Ekonomi så kan du registrera ny Standard ID(email) genom att: 1. Från huvudmenyn, gå till "Användare" 2. Välj Skapa-Skapa Användare Här skriver du epostadress, namn etc. Mvh. Per HansaWorld Support
Gjorde detta precis men fick till svar att det redan är registrerat
Per
2018-03-07
Hej.

"men jag kommer ju inte in !"

Kommer du inte in på Standard Ekonomi så måste du ladda ner en ny klient från serverportalen "mystandard.hansaworld.com"

Vägledning:

1. Börja med att skapa en ny tom mapp på skrivbordet.

2. Gå till mystandard.hansaworld.com och logga in med epost+lösenord.
Har du glömt lösenordet så kan du välja Forgot Password/Glemt passord så kan du ändra lösenordet.

3. När du kommit in på mystandard så har du servern till vänster i menyen. Här kan du även se status på server (om den kör, eller inte)
För att starta servern så väljer du "Start"

4. Efter servern har startat upp, väljer du Connect/Koble til och välj att ladda ner en ny klient.
Som destination väljer du den tomma mappen.

5. Efter du har laddat ner den nya klienten, öppna upp mappen och installera. Efter installeringen är färdig, klicka på programmet och koppla upp mot företaget som du registrerat.

Nu skall du kunna komma in på företaget och registrera ny användare.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-03-07
Hej.

"Gjorde detta precis men fick till svar att det redan är registrerat"

Har du fått detta meddelande så skall registreringsmailen ligga tillgänglig på eposten som du valde för registreringen. Kolla i spam-filtret så att mailen inte hamnat där, väldigt ofta hamnar den nämligen där.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
anita myrkvist
2018-03-07
Skrivet av:Per12:02 7 Mar 2018
Hej. "men jag kommer ju inte in !" Kommer du inte in på Standard Ekonomi så måste du ladda ner en ny klient från serverportalen "mystandard.hansaworld.com" Vägledning: 1. Börja med att skapa en ny tom mapp på skrivbordet. 2. Gå till mystanda
jag har laddat ner ny klient 10 ggr, lagt i ny mapp osv. Har oxå kollat min nya mail och hittat hur jag ordnar nytt lösenord.
Den visar fortfarande att jag skrivit fel lösenord. Om jag trycker bort inloggningen, ligger programmet där bakom och ber mig uppdatera. När jag har uppdaterat, meddelar den mig att den förlorat kontakt med server. När jag trycker att jag vill fortsätta ändå så avbryts allting snabbt.
Sen är jag tillbaka på ruta ett: dvs. ladda ner ny klent, ny mapp, fel lösenord,uppdatera och stängs av.
anita myrkvist
2018-03-07
börjar bli riktigt stressad över situationen.
Per
2018-03-07
Det verkar som att du inte får löst problemet, vi kan erbjuda dig en konsultation för att få rätsida på din situation.
Vi har konsulenter som kopplar sig upp och fjärrstyr kundens dator genom Teamviewer.
Hörs detta intressant ut så sänder vi dig en epost med erbjudandet.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
anita myrkvist
2018-03-07
Ja tack Det låter intressant.
Per
2018-03-08
Hej Anita.

Vi har försökt att sända ett konsulterbjudande till anita.myrkvist@swipnet.se, men fick felmeddelandet att mottagarens inbox är full.
Vänligen undersök detta närmare och kom tillbaka när ni har utrymme för en till epost, så skall vi sända er ett nytt erbjudande.

Felmeddelandet vi fick:
"Your message to was automatically rejected:
Quota exceeded (mailbox for user is full)"

Mvh.

Per
HansaWorld Support
anita myrkvist
2018-03-13
Skrivet av:Per10:19 8 Mar 2018
Hej Anita. Vi har försökt att sända ett konsulterbjudande till anita.myrkvist@swipnet.se, men fick felmeddelandet att mottagarens inbox är full. Vänligen undersök detta närmare och kom tillbaka när ni har utrymme för en till epost, så skall vi
jag har ju bytt mailadress! Vänligen skicka till anitamyrkvist1@gmail.com
Per
2018-03-13
Hej.

Då har vi tillsänt er konsulenterbjudande till epost anitamyrkvist1@gmail.com

Mvh.
Per
HansaWorld Support
2018-03-25
Efter hjälp av konsulent, har mitt standard account försvunnit helt !!!!
När jag går in på my standard finns det inte längre där !
När jag försöker gå in på standard ekonomi på skärmen, svarar den att mitt företag ej finns.

Ena dagen fanns det, nästa är allt borta.
Gäller alltså Solhem och Tellus gruppbostäder AB.
Vad göra?
2018-03-25
Plus att allt står på lettiska, när jag loggar in !
Per
2018-03-26
Hej Anita.

Vi beklagar att du upplever detta.
Jag skall ta omedelbar kontakt med ansvarig konsulent och fråga denne hur det kommer sig att detta har skett.
Återkommer så fort jag fått svar.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-03-26
Hej.

Jag har undersökt företaget (1020396, Blodsjukas förening i S. sjukvårdsregionen) och funnit det i MyStandard.

Jag har även startat servern och provat ladda ner en ny klient, och lyckats.

De två användarkontona som är kopplade till företaget är:
anita.myrkvist@swipnet.se
anitamyrkvist1@gmail.com

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-03-28
Hej Anita.

Jag har pratat med konsulten.

Pröva att ladda ner en ny klient från MyStandard och se ifall den kommer på svenska.

Vägledning:

1. Gå till mystandard.hansaworld.com logga in med Standard ID+lösenord
2. Se till att servern är uppe och kör (du kan läsa statusen på vänster sida) ifall den inte är det, välj "Start"

3. Gå till Connect och välj att ladda ner en ny klient. (Använder du Mac, var noggrann med att du placerar den nedladdade klienten i en tom mapp på skrivbordet)
4. Starta upp den nya klienten, koppla dig upp mot ditt företag.
Undersök ifall du nu fått rätt språk. Får du fortf. lettiska, vänligen meddela oss det, så skall vi gå vidare med saken.

Tack.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.