Kort betalning
Peter Johansson
2018-02-19
Hej ,
Idag får jag en faktura på 99:- + fakturaavgift 60:-, hädanefter vill jag betala med kort.
Hur går jag vidare med detta?
Hoppas på ett enkelt/tydligt svar

Mvh

Peter
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Per13:52 21 Mar 2018
Hej Peter.

(Vänligen se bifogad bild)

Nu har jag bett systemet om att sända ett "Reset Password Email" till Standard ID "peter@foretagsinfo.com"

Vänligen kolla inboxen till peter@foretagsinfo.com, kolla även spamfiltret ifall det dyker upp där.

Det kan ta upp till 5 minuter innan det dyker upp, ifall du fortfarande inte finner det, vänligen säg ifrån.

Tack.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-02-19
Hej Peter.

För att ändra till kortbetalning, vänligen starta upp Standard Ekonomi.

När du befinner dig på huvudmenyen, välj ikonen "Marknadsplats" (portföljikon) så kommer du dig vidare till Marknadsplatsen.

När du befinner dig på Marknadsplatsen så väljer du på den vänstra menyen "Kontodetaljer"

I "Kontodetaljer" väljer du så "Betalningssätt" och väljer "Credit Card"

Scrolla längre ned till "Betalningsdetaljer" så skriver du in namn, adress etc.
Gå vidare längre ned till"Kreditkortsdetaljer" så får du välja kortnummer, korttyp etc.

Välj "Registrera"

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Peter Johansson
2018-02-20
Skrivet av:Per15:12 19 Feb 2018
Hej Peter. För att ändra till kortbetalning, vänligen starta upp Standard Ekonomi. När du befinner dig på huvudmenyen, välj ikonen "Marknadsplats" (portföljikon) så kommer du dig vidare till Marknadsplatsen. När du befinner dig på Marknadspla
Hej Per,
När jag gör som du beskriver så fungerar det ej när jag ska ändra på betalningsmetod, dvs det står faktura vill ändra till kreditkorts betalning.Nu är jag inne på Kontodetaljer.

Mvh
/Peter
Per
2018-02-20
Hej Peter.

Vilken version av Standard Ekonomi använder du?

Faktura-avgiften är en ny implementering, det är möjligt du måste uppdatera till den senaste versionen.

Jag vet inte ditt företags namn eller kundnummer, men om du loggar dig in på mystandard.hansaworld.com med StandardID + lösenord så kan sedan se vilken version servern som din klient ligger på, har. Din klient ska ha densamma version som servern som den kör på.
8.4 2017-12-09 är den senaste versionen.

Mvh.

Per
HansaWorld Support
Peter Johansson
2018-02-20
Skrivet av:Per14:59 20 Feb 2018
Hej Peter. Vilken version av Standard Ekonomi använder du? Faktura-avgiften är en ny implementering, det är möjligt du måste uppdatera till den senaste versionen. Jag vet inte ditt företags namn eller kundnummer, men om du loggar dig in på myst
Kundnr. 1103178
Version 8.3 2016-11-18

Hur gör jag för att få den senaste versionen?

Mvh
/Peter
Per
2018-02-20
Hej.

Okej, den är en något äldre version.

Såhär gör du för att uppdatera servern, och efteråt ladda ner en ny klient:

1. Logga in på mystandard.hansaworld.com och logga in med StandardID + lösenord.
2. Till vänster har du servermenyn, troligtvis har du bara en server tillgänglig, annars måste du välja den som du ska uppdatera och använda.
3. Välj "Update Version" välj riktig Country (Svensk/Engelsk vilken du nu använder) och sedan den senaste 8.4-versionen (inte 8.5)

4. När detta är gjort och servern är uppdaterad så kan du titta på servermenyn till vänster, där ska det nu stå 8.4 2017-12-09
5. Se till så att servern är uppe och kör, ifall inte gå till "Start" och klicka där.
6. Gå till Connect to/Koppla till och välj att ladda ner klient (inte webb)

Använder du MAC så är det viktigt att du lägger den nya installationen i en ny tom mapp som du ex. lagt på skrivbordet. Du ska inte lägga den i Applications-mappen eftersom det där troligtvis redan ligger en installation. Lägger du två av samma program så blir det konflikt.

Nu ska du kunna starta upp klienten och koppla till servern som du precis uppdaterat, och köra på.
Det är möjligt att detta löser ditt problem med betalningsalternativen.
Om inte, återkom här i tråden så ska vi hjälpa dig vidare.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Peter Johansson
2018-02-20
Företagsinformation i Skandinavien AB
Current Version : Standard Accounts Server 8.3 2016-11-18 (83180001)
Updating version

Can't start/stop server with status: Updating version

Så står det uppe i vänstra hörnet.
Kan ej "klicka" vidare

Jag har Mac går det att få en tydlig/enkel förklaring hör jag gör

Mvh
/Peter
Per
2018-02-20
Hej.

Felmeddelandet säger dig att du inte får starta eller stoppa servern medans den uppdateras.
Vänligen låt servern genomföra sin uppdatering före du fortsätter arbetet.
Det kan ta ett tag innan den är färdiguppdaterad.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Peter Johansson
2018-03-20
Hur länge tar uppdateringen, har nu väntat över två timmar

Mvh

/Peter
Per
2018-03-21
Hej Peter.

Nu skall servern ha blivit uppdaterad till senaste version 8.4 2018-03-06

Vänligen logga in på mystandard.hansaworld.com och välj din server.
Starta upp servern genom att trycka på "Start"
När servern startat upp, vänligen gå till "Connect" och välj att ladda ner en ny klient.

(Använder du Macintosh, vänligen se till att den nedladdade klienten blir lagrad på en nyskapt mapp på valfritt ställe, men ej i "Applications" då det blir konflikt ifall det redan finns en installerad klient där.)

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Peter Johansson
2018-03-21
Skrivet av:Per09:17 21 Mar 2018
Hej Peter. Nu skall servern ha blivit uppdaterad till senaste version 8.4 2018-03-06 Vänligen logga in på mystandard.hansaworld.com och välj din server. Starta upp servern genom att trycka på "Start" När servern startat upp, vänligen gå till "Co
Godmorgon Per,
Tack, då gör jag ett försök

Mvh
/Per
Peter Johansson
2018-03-21
Har nu gjort uppdateringen får detta meddelande:

Incorrect user name or password

Men det står rätt namn/password

Mvh
/Peter
Per
2018-03-21
Hej.

Använder du "peter@foretagsinfo.com" som Standard ID för att kunna logga dig in på klienten som du nyss laddat ned från server 1103178 i MyStandard?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Peter Johansson
2018-03-21
Nej, PJ
Peter Johansson
2018-03-21
Hej igen Per,
Vad skall jag göra? Börjar bli lite stressad!

Mvh

/Peter
Per
2018-03-21
Hej.

Då "peter@foretagsinfo.com" är den Standard ID som är registrerad för kundnr. så är det denna du måste använda för att kunna logga dig in.

Det är möjligt du har använt PJ tidigare, men nu är det epostadressen som våra kunder skall använda.

Så vänligen prova att logga in med peter@foretagsinfo.com + lösenord.
Ifall du inte får det till, vänligen be om att få ett nytt lösenord tillsänt till peter@foretagsinfo.com.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Peter Johansson
2018-03-21
Hej Per,
Det gick inte med peter@foretagsinfo.com + PJ
( PJ har jag alltid använt förut ).

Ber om ett nytt lösenord tack

Mvh

/Peter
Det här svaret är korrekt:
Per
2018-03-21
Hej Peter.

(Vänligen se bifogad bild)

Nu har jag bett systemet om att sända ett "Reset Password Email" till Standard ID "peter@foretagsinfo.com"

Vänligen kolla inboxen till peter@foretagsinfo.com, kolla även spamfiltret ifall det dyker upp där.

Det kan ta upp till 5 minuter innan det dyker upp, ifall du fortfarande inte finner det, vänligen säg ifrån.

Tack.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Peter Johansson
2018-03-21
Tack Per!!!

Mvh

/Peter
Per
2018-03-21
Fick du det nu?

Vänligen meddela oss om du kommer in i programmet som du skall, och att allt finns där.

Tack.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Peter Johansson
2018-03-21
Fungerar klockrent!!!
Per
2018-03-21
Ok.
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.