Panik
Lars Lundberg, fotografi
2018-01-17
Kommer inte in på min databas. Mina företag är borta vad jag kan se. Lars Lundberg fotograf och ett till Sirapsr...
Var inne på programmet och gjorde några fakturor, och då fungerade allt.. sedan har jag fått en hdf-fil i min standrad accountmapp som jah inte sett förut...
Lars Lundberg, fotografi
2018-01-17
Och när jag loggar in så är det bara ett nytt företag som syns, helt tomt på innehåll...
Stacy
2018-01-17
Hei Lars,
Det er to måter du kan komme deg inn i din database.

1.
- Åpne Standard Økonomi >> legg inn firmainformasjon (fra hovedkontrollen) >> koble til firma >> søk på kundenummeret ditt eller organisasjons nummeret ditt.
- Login med samme bruker navn og passord som du benyttet i den andre installasjonen.

2. Gå till "mystandard.hansaworld.com" och logga dig in med din epost och lösenord.

Det ska finnas en ruta som heter "Start" tryck på den ifall servern din inte kör.
När servern kör, gör detta:

På MyStandard finns ett alternativ som heter "Koppla till"

Ifall du använder Windows:
Välj "koppla till" och sedan "ladda ner klient".
En ny klient laddas ner, när den har laddats ner, välj kör och välj sedan "Skapa ny installation"
Då får du ett fönster där du kan ändra platsen för installationsmappen, där kan du installera appen på skrivbordet.
När du har valt den nya platsen väljer du OK och installerar.

Ifall du använder Mac:
Välj"koppla till" och sedan "ladda ner klient".
Skapa en ny mapp på skrivbordet, ladda ner klienten, öppna dmg-filen, dra standard accounts ikonen över till din nyskapade mapp på skrivbordet. Och starta programmet i mappen.

For mer info, vennligst ta en titt på andre forum henvendelser, som f.eks denne:
https://forum.hansaworld.com/swe/StandardAccountsForum/viewmessage/4776/8338284#post8338284
Lars Lundberg, fotografi
2018-01-18
Skrivet av:Stacy18:28 17 Jan 2018
Hei Lars, Det er to måter du kan komme deg inn i din database. 1. - Åpne Standard Økonomi >> legg inn firmainformasjon (fra hovedkontrollen) >> koble til firma >> søk på kundenummeret ditt eller organisasjons nummeret ditt. - Login med samme bru
Försökte med metod 2 men fick detta besked...

File not found! downloads/packages/80021400/standardaccounts/gbr/standardaccounts.dmg
Vad skall jag göra???
Lars Lundberg, fotografi
2018-01-18
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi08:49 18 Jan 2018
Försökte med metod 2 men fick detta besked... File not found! downloads/packages/80021400/standardaccounts/gbr/standardaccounts.dmg Vad skall jag göra???
Detta är mycket akut. jag behöver hjälp!
Lars Lundberg, fotografi
2018-01-18
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi08:56 18 Jan 2018
Detta är mycket akut. jag behöver hjälp!
Mitt kundnr är 1110429
Lars Lundberg, fotografi
2018-01-18
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi09:01 18 Jan 2018
Mitt kundnr är 1110429
Hej!
Jag lyckades få en klient nu och kommer in på min databas. jag har 3 företag där. Kommer dock bara in på det första - Lars Lundberg fotografi- , Sirapsr.. och Lars Lundberg fotograf kommer jag inte in . Programmet säger fel lösenord på dessa 2. På det första Lars Lundberg fotografi funkar det dock med lösenordet.
Per
2018-01-19
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi10:54 18 Jan 2018
Hej! Jag lyckades få en klient nu och kommer in på min databas. jag har 3 företag där. Kommer dock bara in på det första - Lars Lundberg fotografi- , Sirapsr.. och Lars Lundberg fotograf kommer jag inte in . Programmet säger fel lösenord på dess
Hej Lars.

Har du provat att ändra lösenordet på MyStandard?

Gå till https://mystandard.hansaworld.com/loginpage

Under inloggningsboxen klickar du på "Forgot Password" och signerar med din Standard ID.

Mvh.
Per
HansaWorldSupport
Lars Lundberg, fotografi
2018-01-19
Skrivet av:Per11:09 19 Jan 2018
Hej Lars. Har du provat att ändra lösenordet på MyStandard? Gå till https://mystandard.hansaworld.com/loginpage Under inloggningsboxen klickar du på "Forgot Password" och signerar med din Standard ID. Mvh. Per HansaWorldSupport
Hej Per!
Det har jag gjort nu. Men det fungerar bara på Lars Lundberg fotografi, inte på Lars Lundberg, fotograf eller på Sirapsr...
Tacksam för hjälp snarast.
Lars Lundberg, fotografi
2018-01-22
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi11:57 19 Jan 2018
Hej Per! Det har jag gjort nu. Men det fungerar bara på Lars Lundberg fotografi, inte på Lars Lundberg, fotograf eller på Sirapsr... Tacksam för hjälp snarast.
Hej Per!
Det har jag gjort nu. Men det fungerar bara på Lars Lundberg fotografi, inte på Lars Lundberg, fotograf eller på Sirapsr...
Tacksam för hjälp snarast.
Per
2018-01-22
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi12:56 22 Jan 2018
Hej Per! Det har jag gjort nu. Men det fungerar bara på Lars Lundberg fotografi, inte på Lars Lundberg, fotograf eller på Sirapsr... Tacksam för hjälp snarast.
Hej Lars.

Så lösenordet för de andra två är alltså fel?

Använder du tre olika Standard Ekonomi, alltså en klient för varje företag?

Eller har du alla företag i en och samma klient,
så att du byter dem genom att gå från huvudmeyen (efter att du loggat dig in) gå till företag/companies?

Om du har alla företagen på en och samma klient så kan du prova med att ändra lösenordet (när du loggat dig in på Standard Ekonomi med företaget som du kommer in på)

Då skall lösenordet till de andra också ändras.

För övrigt kan vi se att du har totalt 5 olika kundnummer/företag registrerade hos oss, så det vi undrar är om du har en databas med alla företag i, eller en databas per skapat företag.

Mvh.

Per
HansaWorld Support
Lars Lundberg, fotografi
2018-01-23
Skrivet av:Per16:16 22 Jan 2018
Hej Lars. Så lösenordet för de andra två är alltså fel? Använder du tre olika Standard Ekonomi, alltså en klient för varje företag? Eller har du alla företag i en och samma klient, så att du byter dem genom att gå från huvudmeyen (efter
Hej Per. Tack för svar.
Ja lösenordet för de andra 2 fungerar inte. Innan detta började krångla, så behövdes inget lösenord, jag bara loggade in på user 1 och lämnade blankt på lösenordsraden. Och det funkade på alla 3.Men jag fick logga ut om jag skulle byta för det går bara att använda ett företag i taget tror jag.
jag har använt samma för alla 3 klient, ja.

Varför jag har 5 olika kundnr/ företag vet jag inte. Behöver ju bara 1. Men det har uppriktigt sagt varit rätt mycket krångel sedan ni ändrade system och jag har inte vågat ändra något. Har säkert laddat ned några clienter i onödan, när det krånglat,och kanske behållit dem i systemet.När det väl funkat så har jag inte brytt mig om att gå in och kolla
Kan ju tex inte förstå att min klient fungerade ena stunden och i nästa var borta och att jag inte hittade mina företag. Men nu har jag ju laddat ned ny client, ser företagen men kan som sagt bara komma in på det en - Lars Lundberg, fotografi. Inte Siraps... eller Lars lundberg fotograf.
Jag har bara använt en client för alla 3 företag, så det innebär väl att jag bara använder 1 databas?

Mvh Lars
Lars Lundberg, fotografi
2018-01-23
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi09:33 23 Jan 2018
Hej Per. Tack för svar. Ja lösenordet för de andra 2 fungerar inte. Innan detta började krångla, så behövdes inget lösenord, jag bara loggade in på user 1 och lämnade blankt på lösenordsraden. Och det funkade på alla 3.Men jag fick logga ut o
Hej igen Per!
Nu kommer jag in på alla 3 som jag ska. Fast nu såg jag att är hela 2016 och 2017 borta på företagen...Jag har ju pdfer på fakturor men kontaktuppgifter samt artiklar som är inskrivna 2016 2017 är borta...
Mvh lars
Lars Lundberg, fotografi
2018-01-23
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi10:39 23 Jan 2018
Hej igen Per! Nu kommer jag in på alla 3 som jag ska. Fast nu såg jag att är hela 2016 och 2017 borta på företagen...Jag har ju pdfer på fakturor men kontaktuppgifter samt artiklar som är inskrivna 2016 2017 är borta... Mvh lars
Och jag kan inte registrera ett nytt räkenskapsår heller... "transaktioner med senare datum finns redan" Kan allt inte göra några fakturor. 2017 finns inte med i räkenskapsmodulen heller
Lars Lundberg, fotografi
2018-01-23
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi12:46 23 Jan 2018
Och jag kan inte registrera ett nytt räkenskapsår heller... "transaktioner med senare datum finns redan" Kan allt inte göra några fakturor. 2017 finns inte med i räkenskapsmodulen heller
När jag går in på Myserver så ser jag att det finns en backupruta. När jag sökte på 2017 såg jag att det fanns filer. Skall jag försöka ta hem dem och lägga in i programmet?
Lars Lundberg, fotografi
2018-01-23
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi12:55 23 Jan 2018
När jag går in på Myserver så ser jag att det finns en backupruta. När jag sökte på 2017 såg jag att det fanns filer. Skall jag försöka ta hem dem och lägga in i programmet?
Snälla ni, jag måste få ordning på detta!!!
Lars Lundberg, fotografi
2018-01-23
Skrivet av:Lars Lundberg, fotografi13:16 23 Jan 2018
Snälla ni, jag måste få ordning på detta!!!
Hur är det möjligt att jag kunde skriva en faktura den 17:e januari och allt var bra i företaget Lars Lundberg, fotograf . Gick bra att spara och allt, sedan kunde jag inte logga in på eftermiddagen. När jag tryckte på SA symbolen så kom det alltså bara upp ett helt nytt företag utan något i det. Hände det något just det datumet i erat system??
Mvh Lars
Stacy
2018-01-23
Hei Lars,
Vi prøver å besvare alle support henvendelser blir besvart i løpet av 24 timer.

Du kan sjekke om regnskapsår har blitt laget for 2018 - dette gjør du på følgende måte:
Modul: Regnskap
Innstillinger: Regnskapsår

Du kan eventuelt ta en titt på dette forum innlegget for å se dette gir deg svar:
http://forum.hansaworld.com/swe/StandardAccountsForum/viewmessage/4776/8334955#post8334955

Ettersom som har opprettet mange forskjellige selskaper vil jeg anbefale at en konsulent logger seg på TeamViewer og hjelper deg med dette. Jeg har sendt deg konsulent tilbud på mail.

Mvh,
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.