Inloggning
Planta Jemtlandica
2017-05-17
Kan ej öppna Standard acc. och mitt konto. Kommer inte åt backup. Mitt företag finns inte.
Vad händer?
Mvh
Rolf
Edwin
2017-05-17
Hej Rolf,

Fastnar du på rutan där det står att ditt företag startas upp och du ser en blå laddningsindikator? I så fall beror det på att vi har serverproblem nu på morgonen. Våra tekniker jobbar på att lösa problemet.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Planta Jemtlandica
2017-05-17
Hej Edwin;
Det kommer senare upp en ruta som säger att det inte går att hitta företaget.

Mvh
Rolf
Edwin
2017-05-17
Skrivet av:Planta Jemtlandica09:14 17 Maj 2017
Hej Edwin; Det kommer senare upp en ruta som säger att det inte går att hitta företaget. Mvh Rolf
Om du prövar nu, kommer du in då?

Mvh

Edwin
Planta Jemtlandica
2017-05-17
Skrivet av:Edwin09:40 17 Maj 2017
Om du prövar nu, kommer du in då? Mvh Edwin
Mitt konto går att öppna och ladda ner backup.Appen öppnar inte. Blå linjen är fylld men sen är det stopp.
Nvh
Rolf
Edwin
2017-05-17
Skrivet av:Planta Jemtlandica10:01 17 Maj 2017
Mitt konto går att öppna och ladda ner backup.Appen öppnar inte. Blå linjen är fylld men sen är det stopp. Nvh Rolf
Menar du på MyStandard? I så fall kan du starta om servern där så bör det fungera efter.

Mvh

Edwin
Planta Jemtlandica
2017-05-17
Hej Edwin;
Fungerar inte. Jag har startat servern manuellt. Appen öppnas inte.När jag stänger mitt konto, stängs även servern. Servern startar inte automatiskt.
Mvh
Rolf
Edwin
2017-05-17
Skrivet av:Planta Jemtlandica10:50 17 Maj 2017
Hej Edwin; Fungerar inte. Jag har startat servern manuellt. Appen öppnas inte.När jag stänger mitt konto, stängs även servern. Servern startar inte automatiskt. Mvh Rolf
Kan du pröva att starta programmet nu och se vad som händer?

Mvh

Edwin
Planta Jemtlandica
2017-05-17
Skrivet av:Edwin11:32 17 Maj 2017
Kan du pröva att starta programmet nu och se vad som händer? Mvh Edwin
Hej Edwin;
Följande händer. Efter en minut ser jag appen med en blå rand som är 5 mm lång. Efter 5 minuter är randen 15mm. Med andra ord så fungerar det inte.
Mvh
Rolf
Edwin
2017-05-17
Skrivet av:Planta Jemtlandica11:57 17 Maj 2017
Hej Edwin; Följande händer. Efter en minut ser jag appen med en blå rand som är 5 mm lång. Efter 5 minuter är randen 15mm. Med andra ord så fungerar det inte. Mvh Rolf
Hej igen,

Var vänlig pröva nu och se om det fungerar. Jag lyckas koppla upp mig mot er server så det borde vara löst nu.

Mvh

Edwin
Planta Jemtlandica
2017-05-17
Skrivet av:Edwin13:46 17 Maj 2017
Hej igen, Var vänlig pröva nu och se om det fungerar. Jag lyckas koppla upp mig mot er server så det borde vara löst nu. Mvh Edwin
Hej;
54.195.252.149 är IP-adressen till servern. Är det rätt? Nu går servern inte att starta manuellt. Appen öppnar inte. Blå linjen har varit fylld i sju minuter och rör sig inte mer.

Vi har kunder som väntar på sina fakturor,

Rolf
Planta Jemtlandica
2017-05-17
Hej;
Jag tog en kopp kaffe och nu verkar det fungera.
Mvh
Rolf
Edwin
2017-05-17
Skrivet av:Planta Jemtlandica14:29 17 Maj 2017
Hej; Jag tog en kopp kaffe och nu verkar det fungera. Mvh Rolf
En kopp kaffe gör alltid susen. Jag beklagar att ni har haft "down time" men nu låter teknikerna meddela att det ska vara fixat vilket verkar vara fallet hos dig.

Mvh

Edwin
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.