Firma Dekoratören
Firma Dekoratören
2017-01-17
Hej igen Edwin!
Tack för ditt snabba svar!
Jag har fått igång programmet enl dina instruktioner,men när jag skriver ut fakturorna är texten DUBBEL????
Hur ska jag åtgärda det?
Hoppas återigen på ett snabbt svar!

Vänligen Eva Myhr!
Edwin
2017-01-17
Hej,

Hur menar du att texten är dubbel? När du skriver ut med en faktura med en skrivare?

I och med att ni har en obetald faktura kommer ert system att sättas i ett begränsat läge automatiskt. Jag har öppnat upp ert system manuellt nu men för att det inte ska återgå till ett begränsat läge måste fakturan betalas.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Firma Dekoratören
2017-01-17
Hej!
Jag skriver ut fakturorna i min skrivare och all text och alla siffror skrivs 2gånger. En gång med texten stilen som det ska vara och ovanpå den texten skrivs samma text igen men med en något större stil.

Eva!
Edwin
2017-01-17
Skrivet av:Firma Dekoratören12:58 17 Jan 2017
Hej! Jag skriver ut fakturorna i min skrivare och all text och alla siffror skrivs 2gånger. En gång med texten stilen som det ska vara och ovanpå den texten skrivs samma text igen men med en något större stil. Eva!
Det låter märkligt. Pröva att starta om programmet och se om du får samma resultat nu efter att jag öppnat upp ert system.

Mvh

Edwin
Firma Dekoratören
2017-01-17
Skrivet av:Edwin13:26 17 Jan 2017
Det låter märkligt. Pröva att starta om programmet och se om du får samma resultat nu efter att jag öppnat upp ert system. Mvh Edwin
Det hjälper inte samma problem fortfarande.
Har skrivit in nytt räkenskapsår innan jag började fakturera idag.
När jag öppnar standard accounts så blir hela bakgrunden på skärmen vit och så öppnas huvudsidan som vanligt som en fyrkant som är ca 10x10cm.
Nertill på vänster sida ligger en av fakturorna jag skrivit idag.
Eva!
Edwin
2017-01-17
Skrivet av:Firma Dekoratören13:50 17 Jan 2017
Det hjälper inte samma problem fortfarande. Har skrivit in nytt räkenskapsår innan jag började fakturera idag. När jag öppnar standard accounts så blir hela bakgrunden på skärmen vit och så öppnas huvudsidan som vanligt som en fyrkant som är c
Du kan klicka på dölj bakgrund i det nedre vänstra hörnet om du inte vill att den ska vara vit.

När det gäller den dubbla texten på fakturorna är det någonting som jag inte har hört talas om tidigare och måste undersöka vidare. När du trycker på utskriftsknappen och får upp en ruta där du väljer skrivare och kan se en liten förhandsgranskning, hur ser den ut? Visar den också dubbel text?

Mvh

Edwin
Edwin
2017-01-17
Gällande den dubbla texten; har ni i tidigare versioner (innan Standard Ekonomi) gjort era egna dokumentmallar? Alltså ändrat utseendet på hur t.ex en faktura ska se ut genom att lägga till företagslogga, text etc.
Firma Dekoratören
2017-01-17
Skrivet av:Edwin14:44 17 Jan 2017
Du kan klicka på dölj bakgrund i det nedre vänstra hörnet om du inte vill att den ska vara vit. När det gäller den dubbla texten på fakturorna är det någonting som jag inte har hört talas om tidigare och måste undersöka vidare. När du tryck
Ja den visar också dubbel text.
Firma Dekoratören
2017-01-17
Skrivet av:Edwin15:06 17 Jan 2017
Gällande den dubbla texten; har ni i tidigare versioner (innan Standard Ekonomi) gjort era egna dokumentmallar? Alltså ändrat utseendet på hur t.ex en faktura ska se ut genom att lägga till företagslogga, text etc.
Ja det har jag. Jag har ju använt Standard Accounts sen februari 2016 och jag har aldrig haft detta problem med dubbel text.
Problemet kom nu när jag tog hem programmet idag.
I mappen Standard Ekonomi ligger dels den vanliga runda symbolen för programmet men också en vit rektangel typ ett A4blad med ett vikt hörn till höger upptill. Under det står det Standard Accounts.hdf, och när jag öppnar den så ser den ut att ha samma innehåll som den runda symbolen. Jag har kollat fakturorna jag skrivit idag o dom har också dubbel text i den versionen.
Allt det här är mycket irriterande och tidsödande och jag kan fortfarande inte fakturera mina kunder. Hur kan allt detta hända????
Jättedåligt tycker jag!!!!

Eva!
Edwin
2017-01-17
Skrivet av:Firma Dekoratören15:56 17 Jan 2017
Ja det har jag. Jag har ju använt Standard Accounts sen februari 2016 och jag har aldrig haft detta problem med dubbel text. Problemet kom nu när jag tog hem programmet idag. I mappen Standard Ekonomi ligger dels den vanliga runda symbolen för programm
Standard Accounts.hdf är en del av din databas och den behöver du aldrig klicka på och den ska du inte använda för att öppna programmet. För att öppna programmet klickar du på den vanliga runda Standard Accounts-ikonen. Det är möjligt att det är blivit någon form av dubblering av dokumentmallarna om det är .hdf-filen som har använts på något sätt nu när du försökt skriva ut.

Pröva att öppna via den vanliga ikonen och se om det blir samma sak då.

Mvh

Edwin
Firma Dekoratören
2017-01-17
Skrivet av:Edwin16:08 17 Jan 2017
Standard Accounts.hdf är en del av din databas och den behöver du aldrig klicka på och den ska du inte använda för att öppna programmet. För att öppna programmet klickar du på den vanliga runda Standard Accounts-ikonen. Det är möjligt att det
Jag har klickat på den vanliga runda Standard Accounts-ikonen hela tiden, öppnade bara hdf en gång för att se vad den innehöll.Fakturorna är skrivna i den runda ikonen.
Har skapat min fakturamall i First office i mitten på 90talet som sedan blev Books och nu har blivit Standard accounts.
Allting har fungerat som det ska i alla år men Standard Account har bara betytt PROBLEM, urtrist!!

Eva!
Edwin
2017-01-18
Skrivet av:Firma Dekoratören17:08 17 Jan 2017
Jag har klickat på den vanliga runda Standard Accounts-ikonen hela tiden, öppnade bara hdf en gång för att se vad den innehöll.Fakturorna är skrivna i den runda ikonen. Har skapat min fakturamall i First office i mitten på 90talet som sedan blev Bo
Då är mitt förslag att ni upprättar en prenumeration på dokumentmallar via marknadsplatsen. Då kan ni fixa till era mallar efter egna önskemål. Det låter som att det kan ha uppstått en konflikt mellan era gamla mallar och de som följer med i Standard Ekonomi.

Mvh

Edwin
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.