Utanför angivna serier
Peter Lilja
2016-10-16
Hej,
Jag har nyligen uppgraderat från en äldre produkt till Standard Account.

Jag har skapat ett nytt räkenskapsår.

När jag försöker skapa en transation på det nya räkenskapsåret får jag felmeddelandet "Utanför angivna serier".

JI min äldre produkt kunde jag sätta en nummerserie/modul/räkenskapsår. Hur gör jag i Standard Acconunt?
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:HansaWorld15:09 17 Okt 2016
Hej Peter!

Vi har uppdaterat versionen och du kan ladda ner och installera den. Det ska funka på den där versionen.
Går till standardinstall.com och laddar ner svenska versionen där. Vänligen installerar versionen på en annan mapp än gamla versionen.
Du kan sedan koppla till din server när du använder ditt Standard ID.

MvH, HansaWorld Support
HansaWorld
2016-10-17
Hej Peter,

nummerserie är en in app i Standard Accounts man kan köpa om man vill ha specifika nummerserier. Men även utan in app skulle man kunna skapa transaktioner, nummern i Standard Accounts skulle starta med 1.
Jag förstår dock att det är inte vad som händer när du försöker skapa en transaktion? Kan du meddela vilken version av Standard Accounts du använder och i vilken format du har skapar räkenskåpsåret?

Tack!

MvH, HansaWorld Support
Peter Lilja
2016-10-17
Hej,
Jag har verison 8.2 2016-07-12. Det finns ingen tillgänglig uppdatering.

Räkenskapsåret som är upplagt är: Start 2016: 2016-05-01, slut 2017-04-30
HansaWorld
2016-10-17
Hej igen,

vi har identifierat problem med nummerserier i denna version och ska fixa det snart. Jag ska uppdatera här när nya versionen finns och sedan kan du uppdatera till den.
Om du har inte än skapat data kan du också göra en ny installation och importera backupen.

Jag återkommer när versionen är publicerat.

Mvh, Hansaworld Support
Det här svaret är korrekt:
HansaWorld
2016-10-17
Hej Peter!

Vi har uppdaterat versionen och du kan ladda ner och installera den. Det ska funka på den där versionen.
Går till standardinstall.com och laddar ner svenska versionen där. Vänligen installerar versionen på en annan mapp än gamla versionen.
Du kan sedan koppla till din server när du använder ditt Standard ID.

MvH, HansaWorld Support
Peter Lilja
2016-11-04
Hej,
Jag skulle nu ladda ner den nya verionen. Du postade detta 2016-10-17 och det senaste jag hittar är en vesion från 2016-10-10. Version 82211600. Är det den jag skall använda?
Peter Lilja
2016-11-04
Glöm kommentaren. Jag tittade på fel produkt.
Peter Lilja
2016-11-04
Var hittar jag mitt Standard ID?
Ester J.
2017-12-06
StandardID är den epost adress, du registrerte når du begynte å bruke systemet.¨

Mvh
Ester

HansaWorld
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.