Älvstrandens Bygg AB
Älvstrandens Bygg AB
2016-07-25
Hej.

Förstår nog inte hur detta fungerar.
Har laddat ner en ny version av Ekonomi.
På huvudmeny som kommer upp finns det bara tre , icke klickbara fält.
Har Mac OSx.
Fungerar det fortfarande inte ?
Kör med FirstOffice så länge , fungerar alldeles utmärkt.
Avtalet för First Office går ut i Juli.
Kommer det att kunna förlängas ?
Skulle behöva prata med en riktig människa.
Hur gör jag då ?

Stefan Johansson
Älvstrandens Bygg AB
Kundnr: 4653051

0708-65 32 72
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:HansaWorld13:19 25 Jul 2016
Hej igen,

Importer gör man från Modul>>System>>Rutiner>>Importer.

Själva huvudfönstret kommer inte att ändra sig mer, än att du ser att det det skiftar från Modul: System —> Modul:Fakturering i texten.

Mvh,
Support
HansaWorld
2016-07-25
Hej Stefan,

Vad exakt är det som inte fungerar och vilka fält är inte klickbara? Jag har själv testat att ladda ner Standard Ekonomi från www.standardinstall.com och lyckats importera en backup från både Books/1Office idag, ska fungera fint.
Vad du måste göra när huvudmenyn kommer upp första gången, är att skriva in dina företagsuppgifter och registrera företaget pånytt - då det är en ny produkt.
Därefter importerar du din backup från Books/1Office via Modul>>System>>Rutiner>>Importer>>Manuellt filsök.

Vi har stängt ner supporten för Standard Ekonomi, då kunder inte betalar för applikationen som laddas ner - som den ser ut i sitt standard utförande. Tilläggsfunktioner och Moduler finns att lägga till under Marknadsplats.

Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att skriva här igen, önskas det att en konsult kontaktar Er, vänligen skriv detta till oss så ser vi till att någon från konsultavdelningen kontaktar er så fort som möjligt.

Ha en fin dag vidare!

Mvh,
Support
Älvstrandens Bygg AB
2016-07-25
Skrivet av:HansaWorld11:56 25 Jul 2016
Hej Stefan, Vad exakt är det som inte fungerar och vilka fält är inte klickbara? Jag har själv testat att ladda ner Standard Ekonomi från www.standardinstall.com och lyckats importera en backup från både Books/1Office idag, ska fungera fint. Vad
Hej.
Går till www.standardinstall.com.
Där finns inget Standard Ekonomi.
Där finns :

Standard Accounts
Standard ERP Server 2016-06-06
Standard ERP 2016-06-06

Vilken av dom är det jag skall ladda ner ?
Det vore bra om ni hade samma benämning på era saker.

mvh

Stefan
Älvstrandens Bygg
Älvstrandens Bygg AB
2016-07-25
Hej.

Har laddat ner Standard Ekonomi igen.
När jag klickar på huvudmeny kommer det upp :

Välkommen till Standard Accounts
Företag
Rutiner:Fakturering

Ingen av dessa är klickbar.

Om jag klickar på registrera produkten får jag till svar att den redan är registrerad.

mvh

Stefan
Älvstrandens Bygg
HansaWorld
2016-07-25
Skrivet av:Älvstrandens Bygg AB12:34 25 Jul 2016
Hej. Har laddat ner Standard Ekonomi igen. När jag klickar på huvudmeny kommer det upp : Välkommen till Standard Accounts Företag Rutiner:Fakturering Ingen av dessa är klickbar. Om jag klickar på registrera produkten får jag till svar att den r
Hej igen,

Importer gör man från Modul>>System>>Rutiner>>Importer.

Själva huvudfönstret kommer inte att ändra sig mer, än att du ser att det det skiftar från Modul: System —> Modul:Fakturering i texten.

Mvh,
Support
Älvstrandens Bygg AB
2016-07-26
Skrivet av:HansaWorld13:19 25 Jul 2016
Hej igen, Importer gör man från Modul>>System>>Rutiner>>Importer. Själva huvudfönstret kommer inte att ändra sig mer, än att du ser att det det skiftar från Modul: System —> Modul:Fakturering i texten. Mvh, Support
Hej.

Det finns alltså ingen " Modul " i huvudmenyn.
Vore mycket tacksam om någon konsult kunde kontakta mig.

mvh

Stefan Johansson
Älvstrandens Bygg
0708-65 32 72
HansaWorld
2016-08-05
Hej Stefan,

Huvudmenyn är uppdelat i 3 delar.
1. Välkommen till Standard Accounts
2. Företag
3. Rutiner

På del 2, Företag, finns det en knapp som heter "Modul". När du trycker på knappen kan du byta modulen.

Mvh,

HansaWorld Support
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.