Hansa World
Stellan Andersson
2016-07-05
Mitt bolag heter AB Munditia och har haft Hansa World i kanske 10 år. Nu upphör det tydligen att gälla och jag skall tydligen gå över till något annat. Jag skall nu göra bokslut mm och behöver Er hjälp att flytta över mina företag till det nya.
Hur gör man?
Jag behöver handgriplig hjälp och inte någon hänvisning till någon sida.
Tack för hjälpen
HansaWorld
2016-07-05
Hej,

Var snäll och följ det här steg:
1. I ditt gamla program måste du skapa en textbackup. Om du har flera företag, måste du logga in i alla företag först (att göra det logga in i det första företaget, sedan välj Företag ikonen i Huvudmenyn och välj det andra företaget osv). För att göra en textbackup går du till modulen System>>Rutiner>>Exporter>>Databastextbackup. Spara filen på din dator, till exempel på skrivbordet.
2. Vänta tills textbackupen är klar.
3. Ladda ner produkten Standard Accounts från http://www.standardinstall.com
4. installera programmet, till exempel i Program.
5. Starta Standard Accounts
6. Gå till modulen System>>Rutiner>>Importer>>Manuell filsökning>>hitta din textbackup fil och välj Öppna. Textbackup importeras.
7. När importen är klar, gå till Marknadsplatsen och kolla att det inte finns några oönskade prenumerationer.

I Marknadsplatsen finns det en in-app som heter Automatisk bokföring. Om du aktiverar den, kommer alla fakturor, inbetalningar osv att skapa transaktioner automatisk precis som förut.

Fråga gärna om du har mer frågor.

Vänliga Hälsningar
HansaWorld
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.