Den nyaste versionen fungerar inte för mig
Sång för alla
2016-03-31
Jag har laddat ner den senaste version av Standards ekonomi från den 23/3-16. När jag startar den kommer detta meddelande upp:
"Journal exists but is turned off. "

Jag har precis talat med supporten på telefon och de sa att jag skulle prova detta , men det fungerar inte.
Jag har haft problem med ert program sedan i november 2015 då jag uppdaterade till Yosemite på min Mac (nu har jag uppdaterat igen till El Capitan) och inte visste att Standard ekonomi inte var kompatibelt. Jag gjorde då en textbackup som jag nu har på datorn sedan dess.
Jag har dock inte kunnat öppna någon ny nedladdning av programmet och känner mig verkligen besviken över att aldrig få hjälp som fungerar. Jag har försökt ladda ner nya versioner sex gånger utan framgång med att öppna det.
Det avslutas alltid oväntat eller så står det meddelandet ovan.

Support provade att skicka mig en fil över Sprend för att hjälpa mig med min klient, men då stod det att den var blockerad, vilket supporten också var bekymrad över. Support har inte skickat något nytt fastän jag påtalat detta i telefon.

JAG BEHÖVER VERKLIGEN HJÄLP NU! Deklareringen ska vara inne snart....

HansaWorld
2016-04-05
Hej!

Tack för din fråga.
Jag vill börja med att fråga om du använder en Mac eller Windows dator?

Om du använder Mac är det viktigt att du installerar den senaste versionen (8.2) i en separat mapp på skrivbordet så att den inte förknippar en gammal installation och ger dig samma felmeddelande igen.

1.    Gå till http://standardinstall.com
2.    Se till att du har rätt språk och operativsystem angivet längst upp på sidan.
3.    Efter att du har laddat ner klienten så dubbelklickar du på standardaccounts.dmg och en ny ruta kommer upp.
4.    Dra Standard Ekonomi till en ny mapp på skrivbordet (Inte till program (Applications.
5.    Nu har du installerat Standard ERP 8.2 och kan starta klienten.
6. Efter att du startat för första gången kommer du automatiskt in i huvudmenyn i standard ekonomi.
7. För att importera en Databastextbackup så går du till
Modul System>>Rutiner>>Import>>Manuell filsökning.
Leta rätt på din backup och påbörja importen.

med vänliga hälsningar HW Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.