Hittar inte mina företag
Torbjörn Dittmer
2021-06-14
To stop receiving notifications on forum posts unmark the star icon macOS
Hej Magnus,
Jag lägger upp frågan på Forumet eftersom jag inte fått svar på mitt mejl. Det har inte hjälpt tidigare.
Jag var tvungen att byta dator och kommer inte längre åt Standard Ekonomi, utan att ladda ner en ny version. Supporten kan inte hitta mina organisationer, utan bad mig till slut att göra en nyinstallation.
Vi gjorde en nyinstallation och la in förra årets utgående värden. Vi fick direkt problem när vi skulle registrera första verifikatet. Felmeddelande: "Ligger utanför angivna serier". Vi har inte angett några serier.
Det låg dessutom material från 2017 i applikationen, som inte var vårt. Syntes när vi bad att få skriva ut en rapport för att kolla ingående balanser.

Om du är den person, som satt i Australien, och som hjälpte mig för 2-3 år sedan då allt flyttades till molnet, så fixade du till det då. 😊
Du skickade till mig ett Worddokument med en serveruppgift som jag skickade in till supporten. Bifogas.

Jag har haft First Office + Standard i snart 20 år och haft två organisationer i applikationen: Brf Svemarkshus och TD Affärsutveckling AB Det känns konstigt att 20 års bokföring har kommit bort.

Jag kan ladda ner en version till, men det känns konstigt.

Med vänlig hälsning

Torbjörn Dittmer

Mobil: 070-873 01 95
Files are pending for approval
HansaWorld support Nordics
2021-06-14
Hei.

Jeg skal se hva jeg finner. Sier ifra til deg.

Mvh
Torbjörn Dittmer
2021-06-20
Skrivet av:HansaWorld support Nordics14:40 14 Jun 2021
Hei. Jeg skal se hva jeg finner. Sier ifra til deg. Mvh
Hej Magnus,
Vad är det som händer?
Det är sex dagar sedan jag la in frågan och sedan jag fick svar att du skulle se efter.

Hälsningar Torbjörn
HansaWorld support Nordics
2021-06-21
Hei.

Jeg finner databasen deres i vår cloud. Dere er på en versjon fra 2016, kan jeg oppdatere den og deretter se om jeg får lastet ned en klient som kan kobles til?

Er dere på mac eller windows?

Dersom du logger inn på https://mystandard.hansaworld.com/ med torbjorn.dittmer@tda.se, kan du da se installasjonen din?

Mvh
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.