Nya nummerserier
Eurolube Flow AB
2021-04-08
Hej, Jag får upp meddelande om att jag är utanför angivna serier när jag ska registrera årets första verifikation. Jag har skapat ett nytt räkenskapsår och använder löpande nummerserie oavsett år. Det står att då behöver ingen inställning göras men det funkar inte ändå? Hur ska jag göra?
HansaWorld support Nordics
2021-04-12
Hei.

Hva er det du prøver lagre når du får denne beskjeden?

Mvh
Eurolube Flow AB
2021-04-13
Skrivet av:HansaWorld support Nordics11:23 12 Apr 2021
Hei. Hva er det du prøver lagre når du får denne beskjeden? Mvh
Hej,
Jag registrerar en verifikation i bokföringen
2021-04-14
Hei.

Kan du sende skjermbilde av regnskapsårene og nummerseriene du har satt opp?

Mvh
Eurolube Flow AB
2021-04-15
Jag har inte satt upp nån nummerserie, då det står att det inte behövs om man använder löpande nummerserie? Men är det inte så? Hur gör jag för att sätta upp en nummerserie? Bifogar skärmbild på räkenskapsår. Mvh Monika
Files are pending for approval
Eurolube Flow AB
2021-06-02
Skrivet av:Eurolube Flow AB10:13 15 Apr 2021
Jag har inte satt upp nån nummerserie, då det står att det inte behövs om man använder löpande nummerserie? Men är det inte så? Hur gör jag för att sätta upp en nummerserie? Bifogar skärmbild på räkenskapsår. Mvh Monika
Hur ska jag göra för att kunna registrera verifikationer? Får bara upp att det är utanför angivna serier. Se tidigare inlägg. Fortfarande samma problem. Jag behöver kunna bokföra. Mvh Monika
2021-06-03
Hei.

Modul regnskap >> innstillingere >> nummerserier regnskapsbilag, hva har du her?

Mvh
Eurolube Flow AB
2021-06-04
Hej,

Jag kommer inte in i systemet nu? Mvh Monika
Eurolube Flow AB
2021-06-04
Skrivet av:HansaWorld support Nordics10:46 3 Jun 2021
Hei. Modul regnskap >> innstillingere >> nummerserier regnskapsbilag, hva har du her? Mvh
Hej,
När jag går in på Redovisning / inställningar så har jag Bankfiler, Kontrollkonton, försystem, Momskoder, räkenskapsår.
Är det räkenskapsår jag ska in på, så har jag lagt in 2021-01-01--2021-12-31 som sista post.

Mvh Monika
2021-06-04
Hei.

Du må legge til nummerserier i markedsplasseen for å endre nummereseriene til bilag. Når du har lagt til nummerserier fra markedsplassen kan du gå regnskap >> system >> innstillinger >> nummerserier bilag og legge til ønskede nummerserier her.

Mvh
2021-06-07
Skrivet av:HansaWorld support Nordics16:16 4 Jun 2021
Hei. Du må legge til nummerserier i markedsplasseen for å endre nummereseriene til bilag. Når du har lagt til nummerserier fra markedsplassen kan du gå regnskap >> system >> innstillinger >> nummerserier bilag og legge til ønskede nummerserier her.
Hej,
Jag har samma problem som användaren i den här tråden. Jag använder redovisningsmodulen enbart och skall påbörja ett nytt räkenskapsår 2021 och detta är inlagt i Inställningar/Räkenskapsår. Korrekt datum är angivet och koden är satt till 2021. När jag skall registrera första verifikationen får jag en varningsdialog som anger "Utanför angivna serier". Jag har läst manualen och följt den noga. Ändå fungerar det inte. Har tidigare använt FirstOffice Redovisning som fungerade på samma sätt som Standard-Accounts. Där var det bara att ange ett nytt räkenskapsår i inställningar och köra på. Verikfikationsnumret sattes automatiskt.
Är det så att man bara kan använda redovisningsmodulen utan prenumeration endast under ett år och att man därefter måste prenumerera?
Med vänlig hälsning,
Torgny Anderson
2021-06-08
Hei.

Ja det stemmer, dere må legge til nummerserier fra markedsplassen ettersom deres tidligere databaser fra FO/Books har hatt tilpassede nummerserier som dere nå må abonnere på for å bruke videre.

Mvh
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.