nytt företag
Jorge Pozo
2019-01-27
Jorge Pozo
2019-01-27
hur öppnar jag ett nytt företag i min standar accaunt
Per
2019-01-28
Hej.

Vill du ha ett nytt företag så måste du ladda ner ett nytt Standard Ekonomi.

Gå till https://standard-accounts.com/swe/accounts/overview och ladda ner Standard Ekonomi.

Skapa en ny tom mapp där du laddar ner klienten.
Efter installationen, när du klickar på klienten för att installera den, dra den till den tomma mappen (dra den inte till Applications)

Starta Standard Ekonomi och klicka på "Ange företagsinformation" för att registrera nytt företag.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Jorge Pozo
2019-02-07
Hej Per
Det gick inte att ordna min eget företag Jorge POzo, med instruktioner som jag fick sist. jag prövade olika lösning men det gick inte.
Till sist gick jag till mim portabel mac bok pro och där fans en standaraccount program som jag öppnade, det gick inte att överföra från kopia av backup, så jag har registrerat igen allt som jag hade på papper, nu är allt i ordning, men jag vill veta hur skulle jag göra för att koppiera programmet me dinfo till min fasta Imac

tack för hjälpen
Jorge
Per
2019-02-08
Hej Jorge.

Det gick inte att överföra backup från ena datorn till den andra? Var det från Windows till Mac, eller Mac till Mac?

Det ska gå att överföra programmet med info genom att du helt enkelt kopierar hela mappen där du har Standard Ekonomi installerat.

Sedan komprimerar du denna mappen och sänder den över till den nya datorn ex. genom USB-minne, Dropbox eller ett FTP-program typ Filezilla (FTP går bara om du ska sända över lokalt nätverk)

Gå till mappen där du har Standard Ekonomi.
Högerklicka på den och välj Kopiera eller Duplicera.
Markera kopian och högerklicka och välj Komprimera.
Nu har du 1. kopierat och 2. komprimerat mappen, och den är färdig att sändas.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.