Lägga in på gammalt bokföringsår
Ingrid Sillén
2018-12-10
Hej!
Jag har nu fått tillbaka mitt bokslut för senaste året 30 april 2018 och vill lägga in några bokslutsposter på det gamla året. Men det går inte. Jag får meddelande om att det är en felaktig serie.
I gamla Hansa var det inga problem att göra detta. Jag måste få hjälp med det.

Vänliga hälsningar
Ingrid Sillén
Per
2018-12-11
Hej Ingrid.

Tack för ditt meddelande.

Har du låst bokföringsåret 2017? Ifall detta är låst så är det tyvärr inte längre möjligt att föra in poster för detta år längre.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Ingrid Sillén
2018-12-11
Skrivet av:Per10:22 11 Dec 2018
Hej Ingrid. Tack för ditt meddelande. Har du låst bokföringsåret 2017? Ifall detta är låst så är det tyvärr inte längre möjligt att föra in poster för detta år längre. Mvh. Per HansaWorld Support
Hej!

Jag har inte aktivt låst bokföringsåret. vet inte hur det går till. Om inte det här går att lösa är det stora problem med ert upplägg. Det var som sagt inga problem med tidigare Hansa.

vänliga hälsningar

Ingrid Sillén
Per
2018-12-11
Hej.

Jag har bifogat en fil med nummerserier.
Vänligen ladda ned filen och importera den till din Standard Ekonomi.
För att importera filen till Standard Ekonomi, gå till Modul-System>>Rutiner>>Importer>>Manuell filsökning
Välj så filen du laddade ned och klicka på OK/Kör.

Mvh.
Per

HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.