Hur nollställer jag före året?
Planta Jemtlandica
2018-07-20
Hej.
Min bokföring summerar allt hela tiden från 2006. Jag vill nollställa gammal bokföring för att redovisa varje år på nytt. Går det att göra det? Annars kommer några fel år efter år i min redovisning.
Och en fråga till. Hur man sätter in varulager i bokföringen? Konto 1410 behöver jag. Med hur skriver jag in min lager i bokföringen?

Med vänliga hälsningar,
Galina Timermane
Planta Jemtlandica
Det här svaret var användbart
Skrivet av:Per11:44 20 Jul 2018
Det här svaret var användbart
Per
2018-07-20
Hej.

Vänligen gå till Modul-Redovisning >> Inställningar >> Räkenskapsår, och se till så att du satt upp räkenskapsår korrekt (se bifogad bild för exempel)

För att få tillgång till Varulager i bokföringen måste du välja det som tillval till din prenumeration.
Detta gör du genom att gå till portföljikonen "Marknadsplats" när du är i huvudmenyn i Standard Ekonomi.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Planta Jemtlandica
2018-07-20
Hej.
1. Det har jag gjort. Men när jag väljer i Redovisning t.ex Balansräkning, då står i ingående saldo allt summerade på 12 år. Jag vill bara att det står på året 2018. Hur ska jag ändra det?

2. Jag har beställd lagermodul och har lagt en artikel i lager, med jag ser inte det i resultaträkning eller balansräkning. Fortfarande förstår inte, hur jag kan koppla min lager till konto 1410.

MVH,

Galina timermane
Per
2018-07-20
Hej.

Jag förstår inte riktigt problematiken här.

Har du försökt att ändra perioden när du hämtar ut rapporten, så att den endast omfattar det året du vill ha uträkningen för?

Jag återkommer med svar angående lagermodulen.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Planta Jemtlandica
2018-07-20
Skrivet av:Per16:15 20 Jul 2018
Hej. Jag förstår inte riktigt problematiken här. Har du försökt att ändra perioden när du hämtar ut rapporten, så att den endast omfattar det året du vill ha uträkningen för? Jag återkommer med svar angående lagermodulen. Mvh. Per Hans
Får jag ditt e-post adress? Jag ska skicka balansräkning i pdf fil. Det blir lättare att förklara.
MVH
Galina Timermane
Planta Jemtlandica
2018-07-20
Min e-post planta.jemtlandica@telia.com
MVH
Galina Timermane
Per
2018-07-22
Hej.

Du kan använda epostadressen: norway@hansaworld.com

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-07-23
Hej igen Galina.

Jag har pratat med en kollega angående lagerfrågan du hade.

Du ska först gå till Modul-Redovisning >> Inställningar >> Försystem och kryssa av de två rutorna i fliken "Logistik"

Efter detta, gå till Modul-Varulager >> Inställningar >> Kontering (Lager) och sätt upp kontot 1410 där det behövs.

Mvh.
Per

HansaWorld Support
Per
2018-07-30
Hej Galina.

Hur gick det, klarade du av att genomföra detta, eller behöver du mer hjälp för detta?

Mvh.
Per

HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.