Kan inte öppna programmet
2018-04-17
Hej, jag har standard bokföring 6.3 SWE och försökt imortera allt till standard ekonomi. Vilket inte verkar fungera. Det tog lång tid och jag tvångsavlutade programmet.
Och nu när jag försöker öppna Standard Ekonomi igen så får jag felmeddelandet att servern inte svarar..vad ska jag göra?

Per
2018-04-17
Hej.

Vad är ditt kundnummer och namn på företaget?

"jag har standard bokföring 6.3 SWE och försökt importera allt till standard ekonomi."
Vi har inget som heter Standard bokföring, var det möjligtvis Books eller First Office du menade att du försökte importera över till Standard Ekonomi?

Mvh.
Per
HansaWorld Support
2018-04-17
Skrivet av:Per13:16 17 Apr 2018
Hej. Vad är ditt kundnummer och namn på företaget? "jag har standard bokföring 6.3 SWE och försökt importera allt till standard ekonomi." Vi har inget som heter Standard bokföring, var det möjligtvis Books eller First Office du menade att du f
Vet inte kundnummer...
företaget heter Fotograf Olle Sporrong
2018-04-17
Det kan ha varit first office.
Nu kan jag inte komma in alls med mina loginuppgifter
Per
2018-04-17
Hej igen.

Har du möjlighet att logga dig in på mystandard.hansaworld.com och ta en skärmbild/printscreen på hur det ser ut när du är loggad in där?

1. Gå till mystandard.hansaworld.com logga in med Standard ID+lösenord
2. Ta en skärmbild av hur det ser ut när du är inne (printscreen ellershift+cmd+4 i mac)
3. Legg vid bilden här i forumstråden.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
2018-04-17
Bifogad skärmdump
Per
2018-04-18
Hej.

Prova att starta om servern i MyStandard. Välj "Omstart/Restart"
Prova sedan att komma in igen i klienten.

Har du laddat ned din Standard Ekonomi från MyStandard eller ngn. hemsida typ standardinstall.com eller standard-accounts.com?

Ska du koppla dig upp mot ett redan existerande företag så måste klienten laddas ned från MyStandard:

1. Logga in på MyStandard
2. Gå till Connect och välj att ladda ner klient
Använder du Mac och redan har en Standard Ekonomi så måste du skapa en ny tom mapp på skrivbordet, där du lägger Standard Ekonomi (inte till "Applications")
Starta upp klienten och se om du kommer dig på.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
2018-04-18
Skrivet av:Per13:04 18 Apr 2018
Hej. Prova att starta om servern i MyStandard. Välj "Omstart/Restart" Prova sedan att komma in igen i klienten. Har du laddat ned din Standard Ekonomi från MyStandard eller ngn. hemsida typ standardinstall.com eller standard-accounts.com? Ska du kopp
Hej, jag har mac. Jag har gjort som du sagt men jag kommer fortfarande inte in.
Det står felaktigt lösenord eller anv namn.
2018-04-19
hej, kan ni radera mitt konto hos er så jag kan börja om?
Per
2018-04-19
"hej, kan ni radera mitt konto hos er så jag kan börja om?"

Hej.
Vi raderar inte konton, vi låser dem ifall kunden har behov för att öppna upp dem igen senare.

Jag kan låsa ditt konto ifall du vill det, men detta felet beror troligtvis på en bug som jag kommer att rapportera vidare, så att vi får löst.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.