resultaträkning
PETTSONS BILSERVICE
2018-02-21
HEJ mina fakturor från 2018-02-14 finns ej med i resultaträkningen.
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Martin10:15 7 Mar 2018
Ärendet löst efter följande steg:

För att lösa detta, starta prenumerationen igen och följ nedan steg.
1. Välj modul System
2. Välj Rutiner
3. Välj Underhåll
4. Skapa transaktioner
5. Kör

Hälsningar,
Martin HansaWorld Support
Per
2018-02-21
Hej.

Jag ser att ni har två olika konton registrerade på detta företag, och vill gärna veta vilket av dessa två som det gäller:

#1: 1078133 PETTSONS BILSERVICE epost: pettsonsbilservice@gmail.com Skapad: 01-07-2016 Senast använd: 12-01-2018 Status: Öppen

#2: 1032853 PETTSONS BILSERVICE epost: pettsonsbilservice@home.se Skapad: 07-01-2016 Senast använd: 21-02-2018 Status: Stängd

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2018-02-21
Kundnummer till kontot finner ni på Standard Ekonomi genom att från huvudmenyen gå till Marknadsplatsen (portföljikon) och därifrån gå till "Kontodetaljer"

Mvh.
Per
HansaWorld Support
PETTSONS BILSERVICE
2018-02-21
Skrivet av:Per10:14 21 Feb 2018
Kundnummer till kontot finner ni på Standard Ekonomi genom att från huvudmenyen gå till Marknadsplatsen (portföljikon) och därifrån gå till "Kontodetaljer" Mvh. Per HansaWorld Support
1078133 är kontot
Per
2018-02-21
Hei.

Takk for kundenummer.
Ditt konto var lukket, jeg har åpnet den opp nå, også tilgangen til In-App som du betalt for.
Vennligst logg inn igjen og sjekk om det går bedre nå.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
PETTSONS BILSERVICE
2018-02-22
Skrivet av:Per16:16 21 Feb 2018
Hei. Takk for kundenummer. Ditt konto var lukket, jeg har åpnet den opp nå, også tilgangen til In-App som du betalt for. Vennligst logg inn igjen og sjekk om det går bedre nå. Mvh. Per HansaWorld Support
HEJ DET är ännu ingen förändring.
Per
2018-02-22
Hej.

Jag ser på serverportalen att ni använder en mycket gammal version av Standard Ekonomi (8.1 2015-12-15 (81310400)
Jag rekommenderar starkt att ni uppdaterar servern, och efteråt laddar ner en ny fräsch installation av Standard Ekonomi till er dator, det kommer troligtvis göra saken bättre.

Gör följande:
1. Logga in på mystandard.hansaworld.com med erat StandardID + lösenord
StandardID är pettsonsbilservice@home.se
Lösenordet vet ni själv men har ni glömt det kan ni välja "Glömt Lösenord/Forgot Password" och skriva in er epost där så får ni uppge ett nytt lösenord.

2. När ni har kommit in, klicka på "PETTSONS BILSERVICE" till vänster.
Nu går ni ned till "Uppdatera version/Update version"
Välj Country: Sverige (om ni använder svensk version) och 8.4 som version, välj Uppdatera/Update.

3. Till vänster ser ni statusen på servern.
När den uppdaterat klart, vänligen starta upp den genom att klicka på "Start"

4.Gå till "Koppla till/Connect" där kan ni så ladda ner en ny installation av Standard Ekonomi.
Välj "Ladda ner klient/Download client"

4.Använder ni Macintosh så måste ni lagra installationen i en ny mappe som ni skapat på skrivbordet. Detta för att undvika konflikt.
Använder ni Windows så behöver ni inte bry er om detta.

5. Öppna så installationen och logga er in som innan.
Säg till om det går bättre att komma in nu, ifall inte hojta till så ska vi gå vidare med saken.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
PETTSONS BILSERVICE
2018-02-23
Skrivet av:Per15:11 22 Feb 2018
Hej. Jag ser på serverportalen att ni använder en mycket gammal version av Standard Ekonomi (8.1 2015-12-15 (81310400) Jag rekommenderar starkt att ni uppdaterar servern, och efteråt laddar ner en ny fräsch installation av Standard Ekonomi till er da
det kommer ett felmed. Det går inte att öppna registernyckeln.
Per
2018-02-26
Hej.

Vad står det exakt i felmeddelandet du mottar när du försöker att hämta databasnyckeln?
Det kan finnas olika anledningar till varför en kund inte kan hämta hem en ny databasnyckel.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
PETTSONS BILSERVICE
2018-02-26
Skrivet av:Per09:28 26 Feb 2018
Hej. Vad står det exakt i felmeddelandet du mottar när du försöker att hämta databasnyckeln? Det kan finnas olika anledningar till varför en kund inte kan hämta hem en ny databasnyckel. Mvh. Per HansaWorld Support
kan du ringa mig på 0498-248829 eller använda teamviwer.
Det här svaret var användbart
PETTSONS BILSERVICE
2018-02-26
Skrivet av:PETTSONS BILSERVICE09:37 26 Feb 2018
kan du ringa mig på 0498-248829 eller använda teamviwer.
PETTSONS BILSERVICE
2018-02-26
Skrivet av:PETTSONS BILSERVICE10:12 26 Feb 2018
PETTSONS BILSERVICE
2018-02-26
HEJ när jag har nya faktura idag då ligger den i bokföringen men dom gamla ifrån 15 feb till 21 feb ligger inte i bokföringen finns det något sätt att lägga dom manuellt mvh
Per
2018-02-26
"HEJ när jag har nya faktura idag då ligger den i bokföringen men dom gamla ifrån 15 feb till 21 feb ligger inte i bokföringen finns det något sätt att lägga dom manuellt mvh"

Hej.
Har du fortfarande problem att komma in i klienten?

När en kund mister tillgången till integrert regnskap/integrerat bokföring, så registreras inte bilagor som blir registrerade under denna perioden.

Därför måste kunden genomföra en underhållsrutin/vedlikeholdsrutin
Prova med detta:

Modul-System
Rutiner > Underhåll >> Generera räkenskapsbilaga

Mvh.
Per
HansaWorld Support
PETTSONS BILSERVICE
2018-02-27
Skrivet av:Per14:52 26 Feb 2018
"HEJ när jag har nya faktura idag då ligger den i bokföringen men dom gamla ifrån 15 feb till 21 feb ligger inte i bokföringen finns det något sätt att lägga dom manuellt mvh" Hej. Har du fortfarande problem att komma in i klienten? När en kun
under rutiner underhåll finns bara skapa transaktioner och återställ applikation.
Martin
2018-02-27
Hej,

Har du möjlighet att bifoga filen som heter "hansa.log"?

Mvh,

Martin, HansaWorld Support
PETTSONS BILSERVICE
2018-02-27
Skrivet av:Martin14:49 27 Feb 2018
Hej, Har du möjlighet att bifoga filen som heter "hansa.log"? Mvh, Martin, HansaWorld Support
Var hittar jag hansa log?
Martin
2018-02-27
Skrivet av:PETTSONS BILSERVICE15:28 27 Feb 2018
Var hittar jag hansa log?
Hej,

Du hittar den i mappen där Standard Ekonomi är installerat, använder du Mac eller Windows?

Mvh,
PETTSONS BILSERVICE
2018-02-28
Skrivet av:Martin17:25 27 Feb 2018
Hej, Du hittar den i mappen där Standard Ekonomi är installerat, använder du Mac eller Windows? Mvh, Martin, HansaWorld Support
windows
PETTSONS BILSERVICE
2018-02-28
Skrivet av:PETTSONS BILSERVICE07:39 28 Feb 2018
windows
HEJ kan du tala om för mig hur man lägger över redovisningsverifikat manuellt till bokföringen. mvh
Martin
2018-02-28
Hej,

Jag delar upp svaret i 2 delar, hoppas det går fint.

Verifikat som saknas:
Om verifikat saknas för en period, betyder det att prenumerationen för redovisningsmodulen inte var på plats detta tidpunkt.

1. Välj modul System
2. Välj Rutiner
3. Välj Underhåll
4. Generera räkenskapsbilaga/verifikat.

(Denna underhållsrutin ser till att de verifikat som blivit skapade under tiden då prenumerationen inte var på plats kommer tillbaka)

Rörande hansa.log filen:

Gå till Lokal disk (C:) på din dator, därefter hittar du installationen och mappen Standard Ekonomi (Standard Ekonomi ligger normalt i mappen Standard Appar på Windows datorer om man inte valt att installera den på annan plats). Kopiera filen hansa.log och bifoga i detta mail.

Om du fortfarande skulle ha problem med att verifikaten saknas, kan jag erbjuda dig en konsult som loggar in och kontrollerar vad som är fel.

Ha en fin dag vidare!

Mvh,
PETTSONS BILSERVICE
2018-02-28
under rutiner underhåll finns bara skapa transaktioner och återställ applikation.
PETTSONS BILSERVICE
2018-02-28
finns ingen fil som heter hansa.log
PETTSONS BILSERVICE
2018-02-28
Martin
2018-03-01
Hej,

Filen hansa.log finns under "Lokal disk (C:)", du går sedan till Program files (x86) och fortsätter till mappen Standard Appar/Appar eller liknande på din dator (beroende på vilken versionn du har på ditt OS.

Gå till mappen Standard Ekonomi, kopiera filen hansa.log och bifoga i detta mail.

Om det fortfarande skulle vara problem kan en konsult logga in på din dator.

Mvh,
PETTSONS BILSERVICE
2018-03-04
Skrivet av:Martin17:41 1 Mar 2018
Hej, Filen hansa.log finns under "Lokal disk (C:)", du går sedan till Program files (x86) och fortsätter till mappen Standard Appar/Appar eller liknande på din dator (beroende på vilken versionn du har på ditt OS. Gå till mappen Standard Ekonomi,
PETTSONS BILSERVICE
2018-03-04
Martin
2018-03-05
God morgon!

Jag har gått igenom hansa.log filen och ser inga fel i själva programmet. Det jag heller inte kan se är någon prenumeration på "Integrerad bokföring".

För att få automatiska bokföringstransaktioner mellan register och moduler behöver man denna funktion.
Efter att du lagt till denna funktion följ nedan steg.

1. Välj modul System
2. Välj Rutiner
3. Välj Underhåll
4. Skapa transaktioner

Hör av dig om det skulle uppstå problem.

Mvh,
Martin Arnnbom
HansaWorld Support
PETTSONS BILSERVICE
2018-03-05
Skrivet av:Martin10:16 5 Mar 2018
God morgon! Jag har gått igenom hansa.log filen och ser inga fel i själva programmet. Det jag heller inte kan se är någon prenumeration på "Integrerad bokföring". För att få automatiska bokföringstransaktioner mellan register och moduler behöv
Hej Det har inte varit några problem tidigare felet uppstod efter den 15 feb till 21 feb efter detta datum ligger fakturor automatiskt i bokföringen
Snälla kan du inte säga hur man lägger över dom manuellt till bokföringen det gäller 9 st verifikat
PETTSONS BILSERVICE
2018-03-05
jag har kollat min prenumeration o det är integrerad bokföring
Martin
2018-03-05
Skrivet av:PETTSONS BILSERVICE13:19 5 Mar 2018
jag har kollat min prenumeration o det är integrerad bokföring
Hej,

Har du något telefonnummer jag kan nå dig på och vilken tid skulle passa för ett samtal imorgon?

Mvh,
PETTSONS BILSERVICE
2018-03-06
Skrivet av:Martin16:30 5 Mar 2018
Hej, Har du något telefonnummer jag kan nå dig på och vilken tid skulle passa för ett samtal imorgon? Mvh, Martin, HansaWorld Support
0498-248829 0930 ok tack
PETTSONS BILSERVICE
2018-03-06
RING NÅN GÅNG DÅ
Martin
2018-03-06
Hej,

Jag försökte ringa dig tidigare under dagen men kom inte fram.

Jag försöker igen imorgon den 7/7-2017 klockan 10.00.

Mvh,

Det här svaret är korrekt:
Martin
2018-03-07
Ärendet löst efter följande steg:

1. Välj modul System
2. Välj Rutiner
3. Välj Underhåll
4. Skapa transaktioner
5. Kör

Hälsningar,
Martin HansaWorld Support
PETTSONS BILSERVICE
2018-12-18
Hej nu är det samma problem som tidigare att fakturor inte ligger i resultaträkningen
efter dom är godkända kan ni kolla mitt abonnemang det var problem med det senast mvh
PETTSONS BILSERVICE
2018-12-19
Skrivet av:PETTSONS BILSERVICE16:01 18 Dec 2018
Hej nu är det samma problem som tidigare att fakturor inte ligger i resultaträkningen efter dom är godkända kan ni kolla mitt abonnemang det var problem med det senast mvh
nu funkar det
Per
2018-12-19
Hej.

Vad bra att det löste sig.

Låser detta ärende så att tråden inte blir för stor.
Får du liknande problem i framtiden, vänligen skapa en ny forumstråd.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.