ingående balans
Irina Bergman
2017-08-14
Hej,
jag ska lägga in ingående balanser ifrån tidigare års bokslut och vet ej var jag gör detta.
Det går inte att göra under ingående saldon måste väl vara ingående balans ?? Jag har försökt
under ingående saldon men det fungerar inte med de olika gruppkontona t ex anläggnings-
tillgångar, Omsättningstillgångar, Eget kapital osv
Var finns detta i programmet.
Jsg har Standard Ekonomi Accounts.
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Edwin08:51 14 Sep 2017
Hej,

Du kan öppna den ingående balansen och sen klicka på Post och där välja Radera.

Med vänliga hälsningar

Edwin
Irina Bergman
2017-08-18
Hej,
jag ska lägga in ingående balanser ifrån tidigare års bokslut och vet ej var jag gör detta.
Det går inte att göra under ingående saldon måste väl vara ingående balans ?? Jag har försökt
under ingående saldon men det fungerar inte med de olika gruppkontona t ex anläggnings-
tillgångar, Omsättningstillgångar, Eget kapital osv
Var finns detta i programmet.
Jsg har Standard Ekonomi Accounts.
Edwin
2017-08-28
Skrivet av:Irina Bergman14:55 18 Aug 2017
Hej, jag ska lägga in ingående balanser ifrån tidigare års bokslut och vet ej var jag gör detta. Det går inte att göra under ingående saldon måste väl vara ingående balans ?? Jag har försökt under ingående saldon men det fungerar inte med de
Hej Irina,

Jag ber om ursäkt för det sena svaret.

Ja, det är under ingående saldo som du ska lägga in det. Vad får du för felmeddelande när du säger att det inte fungerar?

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Irina Bergman
2017-08-28
Skrivet av:Edwin07:56 28 Aug 2017
Hej Irina, Jag ber om ursäkt för det sena svaret. Ja, det är under ingående saldo som du ska lägga in det. Vad får du för felmeddelande när du säger att det inte fungerar? Med vänliga hälsningar Edwin HansaWorld Support
Jag har inget tidigare räkenskapsår så det blir inget när jag lägger in
under ingående saldo, det överföres inte i min nya balansräkning som ingående saldo
och kan jmf med mitt nuvarande år.
Vet ej hur man får till detta, kanske går det inte om jag inte har lagt upp året innan ??
Irina
Edwin
2017-08-29
Skrivet av:Irina Bergman18:57 28 Aug 2017
Jag har inget tidigare räkenskapsår så det blir inget när jag lägger in under ingående saldo, det överföres inte i min nya balansräkning som ingående saldo och kan jmf med mitt nuvarande år. Vet ej hur man får till detta, kanske går det inte
Vilken version av Standard Ekonomi använder du? Du kan klicka på Standard Accounts uppe i det vänstra hörnet och sen "Om Standard Ekonomi". Där kommer version och datum att stå.

Mvh

Edwin
Irina Bergman
2017-08-29
Jag har version 8.2.2016-05-17 Mac OSX
Edwin
2017-08-30
Skrivet av:Irina Bergman18:41 29 Aug 2017
Jag har version 8.2.2016-05-17 Mac OSX
Det är en i sammanhanget väldigt gammal version. Jag föreslår att du uppdaterar till den senaste versionen som är 8.4. Den kan du hitta på www.standard-accounts.com. Ta först en databastextbackup i ditt gamla program och importera sen in den i den nya versionen genom systemmodulen. Har du några frågor kan du ställa dem här.

Mvh

Edwin
Irina Bergman
2017-08-30
Hej igen,
jag har hittat under register Brought Forward Balances, saldon jag har tagit ifrån
den gamla balansräkningen (utgående saldon) men ej sparat ännu, om jag sparar, ska jag sedan trycka på
skapa, så att det kommer in i den nya balansräkningen och kan jmf med nuvarande år ??
Irina
Edwin
2017-09-01
Skrivet av:Irina Bergman18:51 30 Aug 2017
Hej igen, jag har hittat under register Brought Forward Balances, saldon jag har tagit ifrån den gamla balansräkningen (utgående saldon) men ej sparat ännu, om jag sparar, ska jag sedan trycka på skapa, så att det kommer in i den nya balansräkninge
Om du sparar så kommer det ingående saldot att registreras. Trycker du på skapa och väljer ett nytt ingående saldo så får du möjligheten att lägga in ytterligare ett.

Mvh

Edwin
Irina Bergman
2017-09-11
Hej igen,
jag har lagt in ingående balans och sparat och det har blivit fel,
hur kan jag ta bort detta ? Genom att skapa nytt och vända på kontona
så att det blir o eller finns det något annat sätt att ta bort
ingående balans ?
Irina
Det här svaret är korrekt:
Edwin
2017-09-14
Skrivet av:Irina Bergman18:27 11 Sep 2017
Hej igen, jag har lagt in ingående balans och sparat och det har blivit fel, hur kan jag ta bort detta ? Genom att skapa nytt och vända på kontona så att det blir o eller finns det något annat sätt att ta bort ingående balans ? Irina
Hej,

Du kan öppna den ingående balansen och sen klicka på Post och där välja Radera.

Med vänliga hälsningar

Edwin
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.