25-procentig momsredovisning fungerar ej.
Mikael Forslund Produktion AB
2017-08-04
Hej!

Det verkar som mina fakturor jag skriver inte redovisar den 25-procentiga momsen i momsrapporten, bara den 6-procentiga momsen (då jag säljer böcker). Är det något jag gör fel eller behöver markera i fakturan som skrivs för att den 25-procentiga momsen ska redovisas?
Det har fungerat förut! Jag behöver ju rätt momsrapport för rapportering och betalning till Skatteverket varje kvartal!

M v h

Mikael Forslund
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Edwin14:58 4 Aug 2017
Hej Mikael,

Jag föreslår att du uppdaterar till den senaste version av Standard Ekonomi. Det gör du lättast genom att logga in på http://mystandard.hansaworld.com och välja Update version. På så sätt kan vi utesluta att problemet inte har med din gamla version att göra.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Det här svaret är korrekt:
Edwin
2017-08-04
Hej Mikael,

Jag föreslår att du uppdaterar till den senaste version av Standard Ekonomi. Det gör du lättast genom att logga in på http://mystandard.hansaworld.com och välja Update version. På så sätt kan vi utesluta att problemet inte har med din gamla version att göra.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
2017-08-11
Skrivet av:Edwin14:58 4 Aug 2017
Hej Mikael, Jag föreslår att du uppdaterar till den senaste version av Standard Ekonomi. Det gör du lättast genom att logga in på http://mystandard.hansaworld.com och välja Update version. På så sätt kan vi utesluta att problemet inte har med di
Hej igen!
Jag har nu gjort en uppdatering. Jag har även skrivit ännu en faktura där 25 % moms ingår. När jag går in och tittar i momsrapporten, där jag skrivit att jag söker hela år 2017 moms 25 %, så har inget ytterligare hänt. Jag vill alltså att alla mina fakturor och deras ALLA momssatser redovisas i momsrapporten så jag kan betala rätt till Skatteverket! Momsrapporteringen fungerade förra året och bakåt. Vad ska jag göra, vad gör jag för fel?
M v h

Mikael Forslund
2017-08-14
Hej!

Här en ytterligare grej till ovanstående. När jag loggar in från min dator kommer meddelandet: "Last payment failed"!

M v h

Mikael Forslund
Ester J.
2017-08-15
Hej

Prenumerera på in-appen integrerade redovisning?

"Last payment failed", kommer upp när du har en räkning som inte har betalats.

Mvh
Ester
2017-08-15
Skrivet av:Ester J.13:24 15 Aug 2017
Hej Prenumerera på in-appen integrerade redovisning? "Last payment failed", kommer upp när du har en räkning som inte har betalats. Mvh Ester
Hej!
Jag förstår inte svaret riktigt. Kostar det dels en årsavgift, dels en månadsavgift? Jag har inte fått någon räkning. Men om så är fallet var hittar jag den och vad är det jag ska betala för? Jag har för mig att det skulle dras någon summa via autogiro sedan tidigare!?
Har detta något att göra med min tidigare fråga om att momsen inte redovisas som den ska i momsrapporten?
Vad är det jag ska göra för att lösa problemen?

M v h

Mikael Forslund
Edwin
2017-08-28
Skrivet av:Mikael Forslund Produktion AB16:09 15 Aug 2017
Hej! Jag förstår inte svaret riktigt. Kostar det dels en årsavgift, dels en månadsavgift? Jag har inte fått någon räkning. Men om så är fallet var hittar jag den och vad är det jag ska betala för? Jag har för mig att det skulle dras någon sum
Hej Mikael,

Jag beklagar det sena svaret.

Jag kan se att du har en obetald faktura (nr 361392) från januari för modulen inköp. Det är vad som gör att du får upp rutan om payment failed vid uppstart. Jag har skickat ut fakturan igen till dig. När du har betalat den och allt har bokförts i vårt system kommer meddelandet att försvinna.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
2017-09-11
Skrivet av:Edwin07:46 28 Aug 2017
Hej Mikael, Jag beklagar det sena svaret. Jag kan se att du har en obetald faktura (nr 361392) från januari för modulen inköp. Det är vad som gör att du får upp rutan om payment failed vid uppstart. Jag har skickat ut fakturan igen till dig. När
Hej igen! Nu har det gått en tid sedan jag betalade efterfrågad faktura men det står fortfarande"Last payment failed". Dessutom så stämmer inte momsrapporten för hela 2017. Något verkar ha gått fel! Hur får jag allt rätt igen??? M v h Mikael Forslund
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.