Försvunna inbetalningar i SIE
Niklassons Tryckeri AB
2017-05-12
Hej

Min revisor upptäckte att det saknas inbetalningar i sie-filen (mellan 5/1 – 28/3 nr 5939-5986).
Hur kan det bli så?

När jag tittar på en som är med och jämför med en som inte är med kan jag inte se nån skillnad.
Detta måste åtgärdas omedelbart.

Vänligen
Bele Fransson
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Edwin08:09 12 Maj 2017
Då kan det ha varit så att du inte prenumererade på integrerad bokföring under den perioden. Utan den funktionen så skapas inte verifikat automatiskt från inbetalningar utan då måste man göra det manuellt istället. Om du väljer att starta en prenumeration idag så kan du enkelt skapa verifikat för den perioden genom att gå in i modul System -> Rutiner -> Underhåll -> Skapa verifikat (transaktioner). Lämnar du rutan för nummer blankt kommer alla äldre transaktioner som inte är registrerade i redovisningsmodulen att läggas till.

Med vänliga hälsningar

Edwin
Edwin
2017-05-12
Hej Bele,

Finns inbetalningar bokförda för dessa datum i systemet i faktureringsmodulen samt som verifikat i redovisningsmodulen?

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Niklassons Tryckeri AB
2017-05-12
Skrivet av:Edwin07:24 12 Maj 2017
Hej Bele, Finns inbetalningar bokförda för dessa datum i systemet i faktureringsmodulen samt som verifikat i redovisningsmodulen? Med vänliga hälsningar Edwin HansaWorld Support
Dom finns med som inbetalningar i faktureringsmodulen men inte som verifikat i redovisningsmodulen, konstigt?
Jag har kollat igen och kan inte se nån skillnad på de inbetalningar som är med mot de som inte är med.
Det här svaret är korrekt:
Edwin
2017-05-12
Skrivet av:Niklassons Tryckeri AB07:32 12 Maj 2017
Dom finns med som inbetalningar i faktureringsmodulen men inte som verifikat i redovisningsmodulen, konstigt? Jag har kollat igen och kan inte se nån skillnad på de inbetalningar som är med mot de som inte är med.
Då kan det ha varit så att du inte prenumererade på integrerad bokföring under den perioden. Utan den funktionen så skapas inte verifikat automatiskt från inbetalningar utan då måste man göra det manuellt istället. Om du väljer att starta en prenumeration idag så kan du enkelt skapa verifikat för den perioden genom att gå in i modul System -> Rutiner -> Underhåll -> Skapa verifikat (transaktioner). Lämnar du rutan för nummer blankt kommer alla äldre transaktioner som inte är registrerade i redovisningsmodulen att läggas till.

Med vänliga hälsningar

Edwin
Niklassons Tryckeri AB
2017-05-12
Då förstår jag. Jag skulle gå in och beställa integrerad bokföring men då kommer det upp en ruta som säger att kontot är låst?
Edwin
2017-05-12
Skrivet av:Niklassons Tryckeri AB11:11 12 Maj 2017
Då förstår jag. Jag skulle gå in och beställa integrerad bokföring men då kommer det upp en ruta som säger att kontot är låst?
Om du prövar nu så ska det fungera.

Mvh

Edwin
Niklassons Tryckeri AB
2017-05-12
Skrivet av:Edwin11:18 12 Maj 2017
Om du prövar nu så ska det fungera. Mvh Edwin
Nu funkar det - tack.

När kan jag gå in och göra underhållet?
Edwin
2017-05-12
Skrivet av:Niklassons Tryckeri AB11:22 12 Maj 2017
Nu funkar det - tack. När kan jag gå in och göra underhållet?
Du kan göra det direkt efter att du påbörjat prenumerationen.
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.