ladda ner databasnyckel
Anders Ljungbeg
2017-04-22
Hej,
Nu när jag ska ordna till bokföring och bokslut i mitt lilla kvällsjordbruk så kan jag inte ladda ner databasnyckeln. Meddelandet som kommer är "Ditt kontrakt är inte giltigt (ej underskrivet eller uppsagt).

Jag har använt detta samma program sedan nov 2006 och det har fungerat tidigare år, men nu är det något knas. Vänligen hjälp mig fort, för jag har en deklaration som måste in om en dryg vecka och för att allt ska bli rätt måste jag få fart på bokföringsprogrammet.
vänligen maila mig när svar kommer. jag vet ju inte när ev svar kommer (mail: anders.n.ljungberg@hotmai.se

Med vänlig hälsning Anders Ljungbe (070-2074180)
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Edwin12:41 22 Apr 2017
Hej Anders,

För att kunna fortsätta med din bokföring måste du uppgradera från FirstOffice till Standard Ekonomi. Det enklaste sättet att göra det på är om du klickar på FAQ uppe till höger på den här sidan. Där kan du hitta en steg-för-steg-guide till hur du tar en backup från FirstOffice och sen importerar in den i Standard Ekonomi.

Vill du läsa mer om Standard Ekonomi kan du göra det på www.standard-accounts.com.

Har du några fler frågor kan du ställa dem här.

Med vänliga hälsningar

Edwin

HansaWorld Support
Det här svaret är korrekt:
Edwin
2017-04-22
Hej Anders,

För att kunna fortsätta med din bokföring måste du uppgradera från FirstOffice till Standard Ekonomi. Det enklaste sättet att göra det på är om du klickar på FAQ uppe till höger på den här sidan. Där kan du hitta en steg-för-steg-guide till hur du tar en backup från FirstOffice och sen importerar in den i Standard Ekonomi.

Vill du läsa mer om Standard Ekonomi kan du göra det på www.standard-accounts.com.

Har du några fler frågor kan du ställa dem här.

Med vänliga hälsningar

Edwin

HansaWorld Support
Anders Ljungbeg
2017-04-24
Hej,
Jag förstår inte. Hur uppdaterar jag till First office standard ekonomi? Är en uppdatering förknippad med några kostnader förutom mina tidskostnader för allt detta strul? Jag skulle hellre önska att ni bara mailade mig en CD skiva med det nya programmet nu när jag inte kan anväbda det som jag redan köpt.

Kan du skicka mig en länk till hur man sedan tar en backup från first office för att sen importera till standard ekonomi.
Jag förstår inte var jag ska leta i FAQ.
Med vänlig hälsning Anders
Anders Ljungbeg
2017-04-24
Skrivet av:Edwin12:41 22 Apr 2017
Hej Anders, För att kunna fortsätta med din bokföring måste du uppgradera från FirstOffice till Standard Ekonomi. Det enklaste sättet att göra det på är om du klickar på FAQ uppe till höger på den här sidan. Där kan du hitta en steg-för-st
Hej,
Jag förstår inte. Hur uppdaterar jag till First office standard ekonomi? Är en uppdatering förknippad med några kostnader förutom mina tidskostnader för allt detta strul? Jag skulle hellre önska att ni bara mailade mig en CD skiva med det nya programmet nu när jag inte kan anväbda det som jag redan köpt.

Kan du skicka mig en länk till hur man sedan tar en backup från first office för att sen importera till standard ekonomi.
Jag förstår inte var jag ska leta i FAQ. vad ska jag söka på, jag hittar ingen steg för steg guide.
Edwin
2017-04-24
Skrivet av:Anders Ljungbeg12:10 24 Apr 2017
Hej, Jag förstår inte. Hur uppdaterar jag till First office standard ekonomi? Är en uppdatering förknippad med några kostnader förutom mina tidskostnader för allt detta strul? Jag skulle hellre önska att ni bara mailade mig en CD skiva med det ny
Hej,

Standard Ekonomi är i grunden ett kostnadsfritt program. Vill du ha extra funktionalitet och moduler kan du prenumerera på dessa men det är inte ett måste. Du kan läsa mer om vilka funktioner som ingår i det kostnadsfria paketet och vad som är premiumfunktioner på www.standard-accounts.com.

I FAQ finns det en fråga som lyder "Hur uppgraderar jag från FirstOffice till Standard Ekonomi?". Klicka på den och följ stegen. Det är den sjätte frågan i listan på https://forum.hansaworld.com/swe/faq

Standard Ekonomi finns inte på skiva utan det är enbart tillgängligt online via www.standard-accounts.com

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Anders Ljungbeg
2017-04-24
Skrivet av:Edwin15:19 24 Apr 2017
Hej, Standard Ekonomi är i grunden ett kostnadsfritt program. Vill du ha extra funktionalitet och moduler kan du prenumerera på dessa men det är inte ett måste. Du kan läsa mer om vilka funktioner som ingår i det kostnadsfria paketet och vad som ä
ok, då tror jag att jag kan lösa det. Jag försöker när jag är hemma igen i morgon kväll. Tack för förtydliganden. Det kan vara som så att jag senare under kommande helg har lite mer frågor kring hur jag överför all info från den äldre versionen, men då hör jag av mig.
Stort tack så länge.
/Anders
Anders Ljungbeg
2017-04-24
Skrivet av:Edwin15:19 24 Apr 2017
Hej, Standard Ekonomi är i grunden ett kostnadsfritt program. Vill du ha extra funktionalitet och moduler kan du prenumerera på dessa men det är inte ett måste. Du kan läsa mer om vilka funktioner som ingår i det kostnadsfria paketet och vad som ä
Hej igen, Jag inser att jag bara genom att läsa uppgraderingsinstruktionen har en fråga. Det står i början av instruktionen att det är viktigt att minnas användarnamn och lösenord som jag använt. Men då jag aldrig använt något användarnamn och lösenord är det ju en omöjlig fråga.

Användarnamnet och lösenordet ska ju sedan användas för att logga in i nya standard ekonomi. Hur gör jag då, utan användarnamn och lösenord?
Mitt avtalsnummer för first office 1 är 20001311 och mitt kundnr är 461000673.
Vänligen hjälp mig redan nu, då jag ju ser att den angivna instruktionen inte ser ut att fungera för mig. Sannolikt är det först under kommande helg jag har tillräckligt med tid för att få fart på systemet i hemdatorn, och jag vill inte då igen stå still med bokslutet. Jag har helt enkelt inte möjligt att lägga tid under vardagar på jobb i sthlm. Adm hinns bara med på helger då jag är hemma på gården, där papper o dator för sådant finns.
Edwin
2017-04-25
Skrivet av:Anders Ljungbeg15:48 24 Apr 2017
Hej igen, Jag inser att jag bara genom att läsa uppgraderingsinstruktionen har en fråga. Det står i början av instruktionen att det är viktigt att minnas användarnamn och lösenord som jag använt. Men då jag aldrig använt något användarnamn och
Hej,

Har du inget användarnamn och lösenord kommer du att få ett automatiskt när du uppgraderar. Du kan då logga in med användarnamnet USER1 och ett blankt lösenord.

Mvh

Edwin
Anders Ljungbeg
2017-04-25
Skrivet av:Edwin07:49 25 Apr 2017
Hej, Har du inget användarnamn och lösenord kommer du att få ett automatiskt när du uppgraderar. Du kan då logga in med användarnamnet USER1 och ett blankt lösenord. Mvh Edwin
stort tack för bra och konkret svar.
Anders Ljungbeg
2017-04-30
Skrivet av:Anders Ljungbeg09:19 25 Apr 2017
stort tack för bra och konkret svar. Med vänlig hälsning Anders
Hej igen,
Nu när jag sitter på helgen för att ladda ner programmet och få bokslut gjort går det inte att öppna programmet när det är nerladdat. Först anges att det inte går med blankt lösenord när jag anger användarnamn user 1 som ni rekommenderade. Sen är bokföringsprogrammet låst. Vad ska jag göra? snälla kan ni ange ett bokföringsprogram som fungerar. Jag måste få det här att fungera nu. Kan ni skicka programvara på disk? det här kommer ju ingen vart och jag vet inte vart jag ska vända mig för att få hjälp. jag måste få bokföringen att fungera. Vart ska jag vända mig?
Edwin
2017-05-02
Skrivet av:Anders Ljungbeg09:01 30 Apr 2017
Hej igen, Nu när jag sitter på helgen för att ladda ner programmet och få bokslut gjort går det inte att öppna programmet när det är nerladdat. Först anges att det inte går med blankt lösenord när jag anger användarnamn user 1 som ni rekommen
Hej Anders,

Det är alltså USER1 (ett ord) som du ska använda. Var noga med att det inte är något mellanslag när du skriver in det.

Om du känner att du behöver konsulthjälp kan du kontakta vår servicepartner X3MSoft på telefon eller mejl:
Telefon: +358 9 4241 2286
E-post: sales@x3msoft.com

Mvh

Edwin
Anders Ljungbeg
2017-05-06
Skrivet av:Edwin18:19 2 Maj 2017
Hej Anders, Det är alltså USER1 (ett ord) som du ska använda. Var noga med att det inte är något mellanslag när du skriver in det. Om du känner att du behöver konsulthjälp kan du kontakta vår servicepartner X3MSoft på telefon eller mejl: Tel
Jag har använt USER1 i ett ord, mm. men det fungerar inte. Nu ger jag upp och lämnar er programvara. Med all tid och energi jag lagt på detta hade bokslut och deklaration redan varit färdig. Jag ska hitta en annan leverantör av bokföringsprogram. Nog måste de finnas användarvänliga program. Aldrig mer er.
Edwin
2017-05-08
Skrivet av:Anders Ljungbeg01:49 6 Maj 2017
Jag har använt USER1 i ett ord, mm. men det fungerar inte. Nu ger jag upp och lämnar er programvara. Med all tid och energi jag lagt på detta hade bokslut och deklaration redan varit färdig. Jag ska hitta en annan leverantör av bokföringsprogram. No
Hej,

Du kan du pröva att logga in med ditt Standard-ID vilket är din epostadress och det lösenord du brukar använda för att logga in exempelvis här på forumet.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Anders Ljungbeg
2017-05-09
Skrivet av:Edwin08:58 8 Maj 2017
Hej, Du kan du pröva att logga in med ditt Standard-ID vilket är din epostadress och det lösenord du brukar använda för att logga in exempelvis här på forumet. Med vänliga hälsningar Edwin HansaWorld Support
Det enklaste hade ju varit om ni bara kunde skicka mig en "databasnyckel" så att mitt program jag köpt från er tidigare verkligen fungerade. Gör ni det så är alla mina problem lösta på nolltid. Jag har ju köpt ett bokföringsprogram och jag vill bara använda det jag har betalat för. Jag varken vill eller kan byta programvara.

Har ni möjlighet att skicka mig en databasnyckel till det program jag köpt? Vem ska jag vända mig till för att reklamera att ni nu dragit in min möjlighet att använda den vara (program) som jag tidigare köpt? det måste finns någon gräns för hur mkt problem ni får lägga på den som tidigare köpt något. Vem skickar en databasnyckel till mitt befintliga program? En nyckel som gäller för ett antal år framåt. Hur svårt kan det vara?
/Anders
Edwin
2017-05-09
Skrivet av:Anders Ljungbeg09:30 9 Maj 2017
Det enklaste hade ju varit om ni bara kunde skicka mig en "databasnyckel" så att mitt program jag köpt från er tidigare verkligen fungerade. Gör ni det så är alla mina problem lösta på nolltid. Jag har ju köpt ett bokföringsprogram och
Hej,

Nej, det finns ingen möjlighet att få en ny databasnyckel till FirstOffice eller något annat äldre program. Det är program som inte längre stöds av HansaWorld, därför är en uppgradering till Standard Ekonomi nödvändig. Har du övriga synpunkter är du välkommen att skicka dessa till sweden@hansaworld.com

Med vänliga hälsningar

Edwin

Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.