Flera företag
Edit Lundberg
2017-01-16
Vi har 3 små skogsföretag ,och behöver endast redovisning till dessa.

Jag skulle vilja bokföra dessa i 3 bokföringar.
Går det att ta bort fakturering och leverantörer.

Med vänlig hälsning

Edit Lundberg
Edwin
2017-01-17
Hej Edit,

Hur menar du att ni vill ta bort fakturering och leverantörer? Om ni inte har nytta av de modulerna kan ni bara bortse från dem och använda det ni behöver.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Edit Lundberg
2017-01-17

När jag lägger upp redovisning i modulen flera
företag.Får jag upp att fler företag är inte tillåtet.Hur gör jag för att få tillgång
till detta? Använder endast redovisning .Varje företag har endast några ver.

Mvh Edit Lundberg
Edwin
2017-01-17
Just nu finns det ingen möjlighet att ha flera företag i Standard Ekonomi med undantaget om du hade flera företag i ett av våra äldre program (FirstOffice eller Books t.ex) och gjorde en import från det programmet.

I framtida uppdateringar hoppas vi kunna ge användarna möjligheten att skapa flera företag i en och samma installation.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Edit Lundberg
2017-01-17
Hej igen

Jag har tidigare bokfört med Hansa World SOM STÄNGDE NER för ett tag sen.Jag har kvar programmet .
Kund nr Hansa World finns.
Vad göra för att fortsätta bokföra som förr med samma installation ?

Mvh Edit
Edwin
2017-01-17
Hade du flera företag i ditt gamla system?

Mvh

Edwin
Edit Lundberg
2017-01-17

Ja Det har jag bokfört med i många år. dessa 3 bokförda företag.
Mvh Edit.
Edwin
2017-01-17
Skrivet av:Edit Lundberg11:58 17 Jan 2017
Ja Det har jag bokfört med i många år. dessa 3 bokförda företag. Mvh Edit.
Kan du beskriva steg för steg vad problemet är och var i programmet du upplever det?

Mvh

Edwin
Edit Lundberg
2017-01-17
gäller redovisning. modul. välj företag.öppna företagsreg

Ett av företagen går att öppna och bokföra. De två andra går ej att registrera
Fler företag än tillåtet kommer upp på skärmen.

Mvh

Edit
Edwin
2017-01-17
Skrivet av:Edit Lundberg14:14 17 Jan 2017
gäller redovisning. modul. välj företag.öppna företagsreg Ett av företagen går att öppna och bokföra. De två andra går ej att registrera Fler företag än tillåtet kommer upp på skärmen. Mvh Edit
Hur många företag ser du i listan när du klickar på Företag från huvudmenyn? Bara ett eller syns alla tre?

Mvh

Edwin
Edit Lundberg
2017-01-17
Bara ett syns

EL
Edwin
2017-01-17
Skrivet av:Edit Lundberg15:36 17 Jan 2017
Bara ett syns EL
Och har du importerat din databas från ditt tidigare system in i Standard Ekonomi?

Mvh

Edwin
Edit Lundberg
2017-01-19
Skrivet av:Edwin15:48 17 Jan 2017
Och har du importerat din databas från ditt tidigare system in i Standard Ekonomi? Mvh Edwin
Ja det är importerat en databas med 3 företag från Hansa World. Nu har vi kommit så långt att det går att logga in på 1 av företagen. Försöker vi däremot logga in på något av de andra 2 företagen så går det inte att logga in "fel mailadress eller lösenord" alternativt så tappar programmet kontakten med servern och sedan hänger sig programmet.

Det fungerar alltså utmärkt att logga in i gamla Hansa World och komma åt alla tre företagen, men i Standard Accounts får vi det inte att fungera.
Edwin
2017-01-20
Skrivet av:Edit Lundberg18:42 19 Jan 2017
Ja det är importerat en databas med 3 företag från Hansa World. Nu har vi kommit så långt att det går att logga in på 1 av företagen. Försöker vi däremot logga in på något av de andra 2 företagen så går det inte att logga in "fel mail
Vad har ni för kundnummer? Om du startar programmet och går in i marknadsplatsen och sen kunduppgifter så står ert nummer där under "Customer Code".

Mvh

Edwin
Edit Lundberg
2017-01-23

Standard Accounts Cusomer code 1099271

IMPORTERAT FRÅN Till Standard Accounts
Hansa world Kundnr

4660534

Avtalsnummer

20000994

mvh Edit
Edwin
2017-01-25
Skrivet av:Edit Lundberg10:52 23 Jan 2017
Standard Accounts Cusomer code 1099271 IMPORTERAT FRÅN Till Standard Accounts Hansa world Kundnr 4660534 Avtalsnummer 20000994 mvh Edit
Gjorde ni en databastextbackup från ert tidigare system? Om ni enbart har gjort en företagsbackup så kommer inte alla företag med utan det är det förstnämnda alternativet ni måste göra för att allt ska följa med i exporten.

Mvh

Edwin
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.