Återbetalning.
Studio Stefan Nilsson AB
2019-02-26
Hej,

Kund nr: 1032027

Ni har dragit 897.-SEK från mitt kreditkort.
Jag har inte beställt det så ni får betala tillbaka de pengarna.

Betala till Nordea:
IBAN SE89 9500 0099 6034 0169 9461
Bic NDEASESS

eller Postgiro 169946-1

Mvh
Stefan Nilsson

Se bild.
Per
2019-02-27
Hej Stefan.
Tack för ditt meddelande.

Tittar jag i registret så kan jag se att ni har en aktiv prenumeration på Integrerad bokföring för perioden 1-28 februari 2019, denna betalas med faktura.
Jag ser även att ni har en aktiv prenumeration på Integrerad bokföring för perioden 1 februari till 30 april 2019, denna betalas med kreditkort.

Ifall ni aktivt valt att gå över från faktura till kreditkort så borde ni vara medveten om att summan dra av varje månad under den period ni valt att prenumerera på Integrerad bokföring.

Tydligen så har ni två prenumerationer körandes samtidigt för Integrerad bokföring för februari 2019.
Vänligen gå in på marknadsplatsen och se vilka prenumeration ni har körandes just nu, och välj att avbryta den prenumeration ni inte längre vill betala för:
1. Starta upp Standard Ekonomi.
2. När ni kommit in på huvudkontrollen, klicka på portfölj-ikonen "Marknadsplats"
3. Efter att fönstret för marknadsplatsen kommit upp, klicka på "Aktiva prenumerationer" Här skall era nuvarande aktiva prenumerationer visas.
4. Eventuellt ta bort den/de prenumerationer ni inte längre vill betala för genom att klicka på "avsluta körande prenumeration"

Nu vet jag inte ifall ni har två aktiva prenumerationer på Integrerad bokföring som löper längre än till 28 februari 2019, men ifall ni endast har en och väljer att bli krediterad/återbetalad för den senaste betalningen (897 kronor med kreditkort) så måste du då vara medveten om att du med start 1 mars 2019 kan förlora tillgången på funktionen Integrerad Bokföring.
Vänligen bekräfta att ni vill bli krediterad/återbetalad för denna betalning.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Studio Stefan Nilsson AB
2019-02-27
Skrivet av:Per10:28 27 Feb 2019
Hej Stefan. Tack för ditt meddelande. Tittar jag i registret så kan jag se att ni har en aktiv prenumeration på Integrerad bokföring för perioden 1-28 februari 2019, denna betalas med faktura. Jag ser även att ni har en aktiv prenumeration på Inte
Hej,

Det går inte att komma in på servern...
Programmet startar inte!!!

Nej jag ska inte ha programmet löpande utan köper de månader jag behöver.

Det blev ju fel i förra kvartalet och jag skrev till dig i januari att jag inte ska ha programmet i februari eftersom jag är bortrest.

Om jag köper en månad så ska det väl inte bli nästa månad automatisk?

De 897 kr får ni betala tillbaka.

Mvh Stefan
Studio Stefan Nilsson AB
2019-02-27
Skrivet av:Studio Stefan Nilsson AB13:58 27 Feb 2019
Hej, Det går inte att komma in på servern... Programmet startar inte!!! Nej jag ska inte ha programmet löpande utan köper de månader jag behöver. Det blev ju fel i förra kvartalet och jag skrev till dig i januari att jag inte ska ha programmet i
Hej igen,

Nu startade programmet och jag har avaktiverat integrerad bokföring.

Nu har ju inte skickat någon faktura för februari som jag dessutom sagt att jag inte kan använda eftersom jag är bortrest.

Kortdragningen får ni betala tillbaka.
Se tidigare meddelande om konto nummer.

Mvh
Stefan

Per
2019-02-28
Hej.

"Om jag köper en månad så ska det väl inte bli nästa månad automatisk?"

-Ja, väljer du endast en månad så skall du endast bli fakturerad för en månad. Det är därför viktigt att ni endast väljer en månad (se bifogad bild)

"Nu har ju inte skickat någon faktura för februari som jag dessutom sagt att jag inte kan använda eftersom jag är bortrest."
-Vi skickar ingen faktura ifall kunden väljer att betala med kreditkort, annars hade kunden bara valt faktura som betalningsmetod.

Jag skall prata med våran bokförare om att få dina pengar återbetalda.

Återkommer när jag har mer information.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Studio Stefan Nilsson AB
2019-03-18
Skrivet av:Per10:28 28 Feb 2019
Hej. "Om jag köper en månad så ska det väl inte bli nästa månad automatisk?" -Ja, väljer du endast en månad så skall du endast bli fakturerad för en månad. Det är därför viktigt att ni endast väljer en månad (se bifogad bild) "Nu har ju
Hej,

Hur går det med återbetalningen?

Mvh
Stefan
Per
2019-03-19
Hej Stefan

Vi arbetar med saken.

Vi undersöker också vad det är som kan ligga bakom felet.

Vänligen gå in på marknadsplatsen och ta en skärmdump/printscreen på hur dina prenumerationer är uppsatta, så att vi kan se vad som skett:

1. Starta upp Standard Ekonomi.
2. När du befinner dig i huvudmenyn, klicka på portfölj-ikonen "Marknadsplats"
3. Klicka på "Aktiva Prenumerationer" och ta en skärmdump/printscreen som visar när du är inne på detta fönster.
4. Skicka bilden till oss här på forumet (klicka på "Choose Files" )

Mvh.
Per

HansaWorld Support
Studio Stefan Nilsson AB
2019-03-19
Skrivet av:Per15:07 19 Mar 2019
Hej Stefan Vi arbetar med saken. Vi undersöker också vad det är som kan ligga bakom felet. Vänligen gå in på marknadsplatsen och ta en skärmdump/printscreen på hur dina prenumerationer är uppsatta, så att vi kan se vad som skett: 1. Starta u
Hej,

Här kommer bilden.

// Stefan
Per
2019-03-20
Tack för skärmdumpen, vi ser vidare på saken och återkommer snart.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Studio Stefan Nilsson AB
2019-03-29
Skrivet av:Per09:46 20 Mar 2019
Tack för skärmdumpen, vi ser vidare på saken och återkommer snart. Mvh. Per HansaWorld Support
Hej,

Nu har det gått en månad sen jag hörde av mig första gången i detta ärende.
Hur lång tid ska det behöva ta?

Mvh
Stefan
Per
2019-03-29
Hej.

Vi ser fortf. över din betalningshistorik, återkommer med svar strax.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Studio Stefan Nilsson AB
2019-04-03
Skrivet av:Per12:06 29 Mar 2019
Hej. Vi ser fortf. över din betalningshistorik, återkommer med svar strax. Mvh. Per HansaWorld Support
Hej igen,

Nu fick jag en faktura nr 381039 som gäller för februari 2019 förfallodag den 11-02-19
Jag har inte använt programmet eftersom jag var bortrest hela februari, se tidigare konversation.

Vad händer???

Mvh
Stefan
Per
2019-04-04
Hej.

Ni har en löpande prenumeration vilket genererar en ny faktura varje månad, varför du fått denna.

Eftersom våra kunder själva abonnerar på de funktioner de vill ha i marknadsplatsen så har de även ansvaret att se till så att prenumerationen är korrekt när de genomför den.

Som jag ser det nu har du två olika prenumerationer löpande samtidigt:

1. Du har dels en löpande prenumeration med kreditkort, där fakturaperioden är på 3 månader.

2. Du har även en löpande prenumeration med faktura, där fakturaperioden är på 1 månad.

Vänligen gå in på marknadsplatsen och ta bort den löpande prenumeration du inte längre vill använda dig utav.
Vill du endast betala månad för månad, ta då bort båda dessa löpande prenumerationer:
1. Starta upp Standard Ekonomi

2. Från huvudmenyn, klicka på portfölj-ikonen "Marknadsplats"
3. Klicka på "Aktiva prenumerationer"
4. Klicka för att stoppa löpande fakturering.

Jag kommer att skapa en kreditförfrågan för denna faktura för att få den krediterad.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Studio Stefan Nilsson AB
2019-04-05
Skrivet av:Per12:59 4 Apr 2019
Hej. Ni har en löpande prenumeration vilket genererar en ny faktura varje månad, varför du fått denna. Eftersom våra kunder själva abonnerar på de funktioner de vill ha i marknadsplatsen så har de även ansvaret att se till så att prenumeration
Hej,

Okej det innebär att jag har betalt för april också så nu ska programmet fungera som det ska?

Mvh
Stefan
Per
2019-04-05
Skrivet av:Studio Stefan Nilsson AB11:20 5 Apr 2019
Hej, Okej det innebär att jag har betalt för april också så nu ska programmet fungera som det ska? Mvh Stefan
Hej.

Ja, du ska nu kunna använda programmet och ha tillgång till funktionen Integrerad Bokföring.

Får du problem att starta upp programmet så är det istället ett tekniskt fel.
Om så är fallet, vänligen kontakta oss här på forumet och ge en kort beskrivning av felet, ex. om du får ett felmeddelande eller liknande.

Mvh.
Per
HansaWorld Support
Per
2019-06-03
Hej igen Stefan.

Har du möjlighet att sända oss betalningsbekräftelse (kvittering från banken) på kort betalningen som du vill bli krediterad för?

Alltså kort betalningen på 897 SEK som gjordes 5 November 2018.

Se den bifogade bilden för mer information
(kom ihåg att ta bort apostroferna (') i filnamnet efter att du laddat ned filen, så att du kan läsa filen)

Mvh.
Per
HansaWorld Support
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.