Utgående moms
Tina Grönkvist
2017-09-18
Hej!
Har nu fakturerat några kunder men de summorna finns inte med i momsrapporten för kommande period. Vad beror det på? Har jag inte betalat månadskostnaden till er? Ni har inte skickat faktura!
Vänligen Tina Grönkvist/Wichmann Foto
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:Kevin H06:59 21 Sep 2017
Hei,

I Standard Ekonomi blir ikke bilag laget automatisk når man lager en faktura. Disse må føres manuelt i Modul Redovisning >> Verifikationer.

Dersom du ikke ønsker å føre dem manuelt kan du abonnere til Integrerad Bokföring i Marknadsplatsen.
Hvis du abonnerer til Integrerad Bokföring får du også tilgang til en vedlikeholdsrutine som kan generere bilag for fakturaer du har laget før du hadde Integrerad Bokföring. Denne finner du her:
Modul system >> Rutiner >> Underhåll >> Skapa transaktioner

Mvh

Kevin

HansaWorld Support
Edwin
2017-09-18
Hej Tina,

Har du skapat verifikationer för fakturorna? Momsrapporten baseras på dessa så har du inga verifikationer blir också rapporten tom.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld Support
Tina Grönkvist
2017-09-18
Hej!
Skapas det inte automatiskt verifikationer när en fakturering har gjorts? Aldrig tidigare har jag behövt göra detta, vet dessutom inte hur det går till så det inte blir "dubbel" bokföring.
Vänliga hälsningar Tina
Det här svaret är korrekt:
Kevin H
2017-09-21
Hei,

I Standard Ekonomi blir ikke bilag laget automatisk når man lager en faktura. Disse må føres manuelt i Modul Redovisning >> Verifikationer.

Dersom du ikke ønsker å føre dem manuelt kan du abonnere til Integrerad Bokföring i Marknadsplatsen.
Hvis du abonnerer til Integrerad Bokföring får du også tilgang til en vedlikeholdsrutine som kan generere bilag for fakturaer du har laget før du hadde Integrerad Bokföring. Denne finner du her:
Modul system >> Rutiner >> Underhåll >> Skapa transaktioner

Mvh

Kevin

HansaWorld Support
Tina Grönkvist
2017-10-03
Nu har jag prenumererat på integrerad bokföring men fortfarande kommer inte momssummorna från mina fakturor i momsrapporten!
Hur många dagar kan det ta innan prenumerationen är igång?

Vänliga hälsningar Tina Grönkvist
Edwin
2017-10-03
Skrivet av:Tina Grönkvist12:41 3 Okt 2017
Nu har jag prenumererat på integrerad bokföring men fortfarande kommer inte momssummorna från mina fakturor i momsrapporten! Hur många dagar kan det ta innan prenumerationen är igång? Vänliga hälsningar Tina Grönkvist
Hej Tina,

Prenumerationen är igång. Vill du att gamla fakturor ska "integreras" måste du gå in i modul System -> Rutiner -> Underhåll -> Skapa gamla transaktioner. Välj där vilka transaktioner du vill skapa verifikationer för. Om du lämnar rutan för nummer blankt så kommer alla gamla transaktioner att inkluderas. När du gjort det kan du pröva att köra rapporten igen.

Med vänliga hälsningar

Edwin
HansaWorld
Tina Grönkvist
2017-11-20
Hej!
Nu har samma sak hänt igen, trots betald faktura för integrerad bokföring. Har nu fakturerat kunder men summorna kommer inte upp varken på balansräkning, resultaträkning eller momsrapport. Har också försökt med modulen System - rutiner - underhåll men det går inte att skapa gamla transaktioner den vägen. Skapa gamla verifikationer finns inte ens som en möjlighet. Varför detta upprepade krångel?
Vänliga hälsningar Tina Grönkvist
Tina Grönkvist
2017-11-29
Hej! Det har gått över en vecka och jag har fortfarande inte fått något svar på min fråga. Har betalat för integrerad bokföring och ändå fungerar inte programmet. Finns det någon som svarar på frågor över huvud taget?
Hälsningar Tina Grönkvist
Tina Grönkvist
2017-12-12
Har fortfarande inte fått något svar på min fråga från den 20 november.Var det inte svar inom 24 timmar som ni utlovat? Har ni lagt ner Forum? Och inte svarar ni i telefon heller! Kan ni behålla några kunder på det här sättet? Hoppas nu att jag får svar, annars ser jag mig tvingad att byta bokföringsprogram.
Hälsningar Tina Grönkvist
Stacy
2017-12-21
Hei,
Beklager sen tilbakemelding. Ettersom dette er en "gammelt" foruminnlegg som allerede har blitt besvart, så dukker den ikke opp listen over nye/utestående forumspørsmål. Vi jobber med å forbedre forumet vårt.

Stemmer det at kundenummeret ditt er 1030552?

I så fall ser det ut som at in-appen integrert regnskap har blitt avsluttet. Har du betalt faktura for desember perioden? Kan du vennligst sjekke markedsplassen og se om in-appen står som aktiv? Dersom du ikke har betalt faktura for desember og in-appen ikke står som aktiv i markedsplassen, vennligst abonner på in-appen igjen.

Mvh,
HansaWorld Support
Tina Grönkvist
2017-12-21
Hej! Problemen började redan i november och då hade jag också betalat fakturan för november. Ska inte den integrerade bokföringen fungera när fakturan är betald? Har dessutom prenumererat på integrerad bokföring men får högst fakturor två månader i rad. Sedan upphör de att komma. Någon faktura får december har jag inte ens fått. Konstig konstruktion.
Vänligen Tina Grönkvist
Martin
2018-02-26
Skrivet av:Tina Grönkvist21:16 21 Dec 2017
Hej! Problemen började redan i november och då hade jag också betalat fakturan för november. Ska inte den integrerade bokföringen fungera när fakturan är betald? Har dessutom prenumererat på integrerad bokföring men får högst fakturor två mån
Hej Tina,

Ser att din fråga ramlat mellan stolarna. Beklagar detta.

Har din fråga blivit löst, eller upplever du fortfarande samma problem?

Med vänliga hälsningar,
Martin, HansaWorld Support
Tina Grönkvist
2018-02-27
Skrivet av:Martin16:21 26 Feb 2018
Hej Tina, Ser att din fråga ramlat mellan stolarna. Beklagar detta. Har din fråga blivit löst, eller upplever du fortfarande samma problem? Med vänliga hälsningar, Martin, HansaWorld Support
Det har varit mycket krångel sedan ni gjorde om Hansa World. Det har fungerat hjälpligt ett tag nu tack vare support från Stacey Rasmussen. Men ännu kvarstår problemet med att jag blir fakturerad avgift på 60 SEK, så kallad fakturaavgift. Det framgår inte på marknadsplatsen att det tillkommer. Enligt Stacey måste jag byta betalningsmetod, men det går inte alls. Mitt enda alternativ på marknadsplatsen är faktura. Så länge det inte går att byta metod har jag valt att avsluta alla prenumerationer hos er. Någon fakturaavgift har jag inte godkänt och tänker inte heller betala.

Vänliga hälsningar
Tina Grönkvist

Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.