Fakturor till skrivbordet pdf
Eva Sundberg
2016-09-06
När uppdaterar ni så det går att spara fakturor i pdf till skrivbordet igen.. De blir sämre och sämre på Hansa!!!
HansaWorld
2016-09-06
Hej

Är inte säkert på din fråga. Det går att välja vilken arkiv man vill spara pdf fakturor.

MVH
HW
Eva Sundberg
2016-09-06
Dokument, fakturor, skriver in faktura nr som jag vill ha,
originalutskrift, pdf, men då skriver den ut fakturan istället för att jag kan spara den på skrivbordet.

HansaWorld
2016-09-06
beskriv gärna mer detaljerad på hur du gjorde när du försökte spara faktura på skrivbordet.

MVH
HW
HansaWorld
2016-09-06
Skrivet av:Eva Sundberg07:50 6 Sep 2016
Dokument, fakturor, skriver in faktura nr som jag vill ha, originalutskrift, pdf, men då skriver den ut fakturan istället för att jag kan spara den på skrivbordet.
beskriv gärna mer detaljerad på hur du gjorde när du försökte spara faktura på skrivbordet.

MVH
HW
Eva Sundberg
2016-09-06
Väljer Modul Fakturering, trycker på mappen Dokument, tycker på fakturor, skriver in faktura nr på raden Nr som jag vill ha, väljer
originalutskrift samt pdf sedan kör, men då skriver den ut fakturan istället för att jag kan spara den på skrivbordet.

HansaWorld
2016-09-06
Skrivet av:Eva Sundberg13:30 6 Sep 2016
Väljer Modul Fakturering, trycker på mappen Dokument, tycker på fakturor, skriver in faktura nr på raden Nr som jag vill ha, väljer originalutskrift samt pdf sedan kör, men då skriver den ut fakturan istället för att jag kan spara den på skrivbo
vilken alternativ har du valt under "Media" ? Du borde välja "Bild skärm" eller "fil".

MVH
HW
Eva Sundberg
2016-09-06
Skrivet av:HansaWorld14:22 6 Sep 2016
vilken alternativ har du valt under "Media" ? Du borde välja "Bild skärm" eller "fil". MVH HW
Finns inte fil vad jag kan se å väljer jag bildskärm så skriver den ut i alla fall
HansaWorld
2016-09-06
Skrivet av:Eva Sundberg14:35 6 Sep 2016
Finns inte fil vad jag kan se å väljer jag bildskärm så skriver den ut i alla fall
vilken version använder du? jag har testat själv på det senaste versionen som finns att ladda ned på www.standardinstall.com , det fungerar utmärkt att spara som fil på den arkiv som man väljer.

om du använder en gammal version kan du försöka ladda ned den senaste och importera din data från den gamla till den nya.
Det gör du genom system->rutiner->export->databasbackup (för exportera data från det gamla) , och system->import->manuellt filsökning (för att importera till det nya).

MVH
HW
Eva Sundberg
2016-09-08
Skrivet av:HansaWorld14:46 6 Sep 2016
vilken version använder du? jag har testat själv på det senaste versionen som finns att ladda ned på www.standardinstall.com , det fungerar utmärkt att spara som fil på den arkiv som man väljer. om du använder en gammal version kan du försöka
HansaWorld warns all users of 8.1 and 8.2 versions released before September 2016 against updating to Mac OSX Sierra (10.12) due to compatibility issues concerning HansaWorld products. Version 8.0 and earlier are unaffected.

HansaWorld has fixed these issues in version 8.2 2016-09-02 and in later versions.

ska jag verkligen ladda ner den senaste enligt hemsidan 2016-08-30
HansaWorld
2016-09-08
Hej

Meddelandet om Sierra gäller Mac OSX Sierra operativsystem vilket är fortfarande otillgänglig för alla användare. Det meddelandet är en varning.

Innan du uppdaterar, kanske kan du ge oss ditt kundnummer. Du kan hitta den i Marknadsplatsen>>Kontouppgifter>>Customer Code och ditt versionnummer, som du kan hitta under Standard Ekonimi menyn>>Om Standard Accounts.

Då vi kan testa i samma version som du har.

Vänliga hälsningar,
HansaWorld
Eva Sundberg
2016-09-08
Skrivet av:HansaWorld11:27 8 Sep 2016
Hej Meddelandet om Sierra gäller Mac OSX Sierra operativsystem vilket är fortfarande otillgänglig för alla användare. Det meddelandet är en varning. Innan du uppdaterar, kanske kan du ge oss ditt kundnummer. Du kan hitta den i Marknadsplatsen>
4612377
HansaWorld
2016-09-08
Om du använder Standard Ekonomi, måste kundnummer börja med 10...
Var vänlig och gå till Marknadsplatsen>>Kontouppgifter>>hitta Customer Code och skriv till oss.
Jag skulle vilja veta ditt versionnummer, som du kan hitta under Standard Ekonimi menyn>>Om Standard Accounts.

Vänliga hälsningar,
HansaWorld
Eva Sundberg
2016-09-08
Vi har Standard ERP 8,1 2016 02 12 företaget är Skottens Plast
HansaWorld
2016-09-08
Hej

Jag testade i samma version och jag kan inte upprepa problemet. Det är möjligen ett inställningsproblem. Var vänlig och kontakta en av våra partner, som du kan hitta här:
http://www.hansaworld.com/partners2/sweden

Du kan försöka att skriva ut fakturor direkt från själva fakturan. Tryck på utskriftsikonen och välj "spara som pdf" på Mac, eller installera en pdf-skrivare på Windows. För att detta ska fungerar måste du ha utskriftsdialog förbockat på dokumentmallen för fakturor.

Vänliga hälsningar,
HansaWorld
This thread has been closed for further comments. Please create a new thread
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.