Printa faktura?
Nisse
2016-06-25
Jag är ny användare och försöker printa ut en faktura. Den blir tom...dvs mina egna värden fylls inte in i formuläret
Men det funkar om jag kör med "Demo företag" i VäljFöretag-dialogen.
Fråga: ingår inte print-funktionen i gratisversionen av STD fakturering ?
Om inte, vad kostar den? Jag hittar inget under Marknadsplatsen
/nils a
Det här svaret är korrekt:
Skrivet av:HansaWorld13:48 28 Jun 2016
Hej Nisse,

Du måste ange din företagsinformation i systemet för att det ska synas på din faktura.
Du hittar "Företagsinformation" i huvudmenyn.

Vänliga hälsningar
HansaWorld
HansaWorld
2016-06-28
Hej Nisse,

Du måste ange din företagsinformation i systemet för att det ska synas på din faktura.
Du hittar "Företagsinformation" i huvudmenyn.

Vänliga hälsningar
HansaWorld
Nisse
2016-06-28
Jo men det har jag gjort. Men det är inte bara företagsinfon som saknas utan även själva fakturan, dvs priser, artikel etc
Jag får alltså ut en tom faktura, sånär som på rubrikerna.
Men om jag gör precis likadant med "Demo företag" så ser det OK ut.
När jag tar upp en faktura i fönstret "Faktura: Inspektera" så ser det OK ut, men när jag klickar på förhandsgranska (ikonen printer+förstoringsglas) så finns bara rubrikerna kvar. så även på den utprintade
HansaWorld
2016-08-11
Skrivet av:Nisse14:07 28 Jun 2016
Jo men det har jag gjort. Men det är inte bara företagsinfon som saknas utan även själva fakturan, dvs priser, artikel etc Jag får alltså ut en tom faktura, sånär som på rubrikerna. Men om jag gör precis likadant med "Demo företag" s
Hej Nisse,

Har du importerat en backup från Books eller 1Office? Det låter som att dokumentmallarna inte kommit med, att importen inte varit helt lyckad.

Det finns 2 alternativ att lösa detta:

Alt.1.
1. Gå in i ditt gamla system (Books/1Office) och gå in i:
Rutiner ->Exporter -> Basregister -> Välj, Dokumentmallar ->OK
2. Gå in i Standard Accounts:
Modul ->System ->Rutiner ->Import ->Manuell filsök och importera dina dokumentmallar
(önskar du att göra ändringar i själva mallarna, har man möjlighet till detta genom att köpa funktionen Dokumentmallar i Marknadsplatsen).

Alt.2.
Gå till Marknadsplats och köp till Dokumentmallar.

Själva mallarna ändrar man i:
Modul ->System ->Register ->Dokumentmallar

Mvh,
HansaWorld Support
Nisse
2016-08-11
Nä, jag hittar inget "Företagsinformation" i huvudmenyn... Där finns bara Modul och Marknadsplats.
Men jag har företagsinfo inmatat, det följde med när jag importerade från FirstOffice. Jag ser det under Kontouppgifter under Marknadsplats.
????
HansaWorld
2016-08-12
Hej Nisse,

Har du information om ditt företag under Företagsdata?

Om du går till:
Modul >> System >> Inställningar >> Företagsdata

Här måste all information om ditt företag finnas för att det ska synas på fakturan.

MVH
HansaWorld Support

Nisse
2016-08-15
Jo det mesta är ifyllt där, men inte allt. Alla fält måste väl inte fyllas i ?

så här ser det ut:

Hmmm, går inte att klistra in här, och inte skicka med en bilaga...
Kan jag skicka det i ett mejl ?
/N
Lämna en kommentar
You can subscribe to notifications for this post by selecting the 'star' icon on the top right corner of the post.
Tillbaka till listan
Senaste inläggen
William Zethraeus
Hej Jan! Tack för ditt meddelande. Du behöver gå till Marknadsplats och prenumerera på funktionen...
13:31 7 Mar 2025
William Zethraeus
Did it work?...
10:28 26 Feb 2025

Vi bevakar forumet under ordinarie kontorstid och vårt mål är att besvara alla frågor inom 24 timmar.

You can subscribe to notifications for any post in this forum by selecting the 'star' icon on the top right corner of the topics list. You have to log in to use this functionality.