Mikael Forslund Produktion AB
2017-01-05
Hej! Vet inte om mitt meddelande för tio minuter sedan gick fram? Jag skriver ett nytt liknande,,, Nu funkar datorn snabbare efter en mängd omstarter.
Jag loggar in på min sida. Startar kontot till Running, eftersom det inte verkar vara igång. Jag går sedan in på nedladdning av aktuellt program du nämnde tidigare. Laddar det från Safari med Mac OS Sierra 10.12.2. Filen standardaccounts.dmg (68 MB), hamnar i nedladdade filer på min hårddisk. Jag klickar på det nedladdade och strax kommer upp på skrivbordet att jag ska dra Standard Accounts till Applicationfilen. När det är gjort hamnar Standard Account i min programmapp på hårddisken.Jag klickar då på Standard Accounts (175,8 MB), vilken kan ligga kvar eller om jag lägger den i dockan nere på "skrivbordet". Då kommer omedelbart upp en ruta: 327 (med röd text) Alert Could not download: http://:10541/install/hob/sueng.hob. Under denna ruta ligger en annan liten ruta som är nästan tom, bara ett rakt vågrätt "nedladdningsstreck". (Jag kan mejla dig en skärmdump på detta så får du se hur det ser ut om jag får din mejladress. Min är: mf.produktion@telia.com).
Jag behöver alltså ett fungerande program som kommer åt min bokföring i Standard Ekonomi som jag har hor er!
M v h Mikael Forslund